Szkolenie Okresowe w zakresie kategorii D1, D1+E, D, D+E - Małopolski pociąg do kariery - sezon 1 i Nowy start w Małopolsce z EURESem
Możliwość dofinansowania
Szkolenie Okresowe w zakresie kategorii D1, D1+E, D, D+E - Małopolski pociąg do kariery - sezon 1 i Nowy start w Małopolsce z EURESem
Numer usługi 2024/11/20/135278/2422609
1 100,00 PLN
brutto
1 100,00 PLNnetto
31,43 PLNbrutto/h
31,43 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kierowcy zawodowi posiadający prawo jazdy kategorii D1, D1+E, D, D+E, którzy wykonują transport drogowy rzeczy.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i dla Uczestników Projektu NSE.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji06-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 112 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami ( Dz. U. z 2023 r. poz. 622 z późn.zm.)
- Zakres uprawnieńA1, A2, A, B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu przedłużenie kwalifikacji zawodowej, uzyskanie Świadectwa Kwalifikacji Zawodowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nabywa kompetencje w zakresie analizy przepisów, diagnozy bezpieczeństwa drogowego, czynników ryzyka wypadków oraz metod prewencji związanych z zachowaniem człowieka, sprawnością pojazdu i warunkami drogowymi. | Kryteria weryfikacji Definiuje podstawowe wiadomości związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz rozróżnia kluczowe przepisy dotyczące transportu drogowego w Polsce i Unii Europejskiej.Charakteryzuje diagnozę bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce i UE, uwzględniając koszty społeczno-ekonomiczne wypadków drogowych. Uzasadnia znaczenie odpowiedzialnych zachowań na drodze, w tym wpływ alkoholu, narkotyków i leków na zdolność kierowania pojazdem, oraz ocenia skutki ich spożycia. Rozpoznaje objawy nietrzeźwości i wpływ substancji psychoaktywnych u kierowców, a także ocenia rolę kontroli trzeźwości w zapewnieniu bezpieczeństwa na drogach. Analizuje statystyki dotyczące nietrzeźwych kierowców oraz ich wpływ na wypadkowość, uwzględniając dane z Polski i innych krajów. Charakteryzuje najczęstsze przyczyny wypadków drogowych, w tym te związane z pojazdami, człowiekiem oraz warunkami zewnętrznymi. Uzasadnia wpływ czujności, senności oraz stanu psychofizycznego kierowcy na zdolność bezpiecznego prowadzenia pojazdu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia typy przewozów i wymagań prawnych, planuje realizacje transportu zgodnie z przepisami krajowymi i międzynarodowymi, monitoruje zgodność działań z regulacjami oraz kontroluje warunki techniczne i administracyjne przewozów. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje typy przewozów i ich specyfikę.Definiuje kluczowe pojęcia związane z przepisami transportowymi oraz zakres ich stosowania. Uzasadnia cel regulacji transportowych i ich wpływ na bezpieczeństwo oraz efektywność przewozów. Rozróżnia warunki i wymagania dotyczące przewoźnika oraz ryzyko utraty uprawnień. Charakteryzuje przepisy transportowe w transporcie krajowym i międzynarodowym, w tym najważniejsze umowy, konwencje oraz przepisy UE. Ocenia wymagania dotyczące dokumentacji, zezwoleń oraz opłat drogowych w różnych krajach Europy. Monitoruje zgodność realizacji przewozów z przepisami, w tym kontrolę czasu pracy kierowców oraz wyłączenia wynikające z rozporządzenia 561/2006. Kontroluje warunki techniczne pojazdów, w tym oznakowanie nienormatywności, naciski osi oraz gabaryty pojazdów. Nadzoruje proces pilotażu pojazdów nienormatywnych oraz przestrzeganie zakazów ruchu pojazdów ciężarowych. Projektuje strategię realizacji przewozów z uwzględnieniem przepisów krajowych i międzynarodowych oraz odpowiedzialności finansowej i administracyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia i charakteryzuje zasady ergonomii stanowiska pracy kierowcy, planowa i monitoruje codzienną obsługę pojazdu, identyfikuje czynniki wpływające na zdrowie kierowcy, organizuje odpowiednie warunki pracy, w tym ochronę osobistą oraz oświetlenie, a także ocenia wpływ czynników takich jak drgania, hałas, temperatura i wentylacja na zdrowie kierowcy. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zasady ergonomicznego planowania stanowiska pracy kierowcy oraz określa cel ich wdrożenia.Planuje codzienną obsługę pojazdu i przygotowanie przed rozpoczęciem trasy, uwzględniając ogólne warunki bezpieczeństwa stanowiska pracy kierowcy. Charakteryzuje wymagania dotyczące wymiarów, komfortu łóżka w pojeździe i rozmieszczenia elementów sterowniczych. Definiuje kluczowe zasady ochrony osobistej kierowcy, w tym zapewnienia odpowiedniej widoczności i bezpieczeństwa na stanowisku pracy. Identyfikuje choroby zawodowe typowe dla transportu drogowego oraz ocenia ich związek z warunkami pracy kierowcy. Monitoruje wpływ drgań, hałasu, jonizacji powietrza oraz zmian temperatury na zdrowie kierowcy, uwzględniając prawidłowe korzystanie z klimatyzacji i wentylacji. Organizuje oświetlenie stanowiska pracy, dostosowując je do wymogów ergonomii i bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia i charakteryzuje podstawowe układy napędowe i konstrukcje pojazdów, definiuje oraz ocenia elementy związane z bezpieczeństwem i efektywnością jazdy, planuje oszczędną jazdę oraz monitoruje i kontroluje procesy związane z hamowaniem i działaniem systemów bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i charakteryzuje różne typy układów napędowych oraz nowoczesne konstrukcje pojazdów, w tym silniki spalinowe i wysokoprężne, oraz ich budowę i charakterystyki.Definiuje i ocenia wady i zalety silnika diesla oraz normy emisji spalin EURO. Rozróżnia i opisuje działanie turbosprężarek, sprzęgieł, skrzyń biegów, zarówno manualnych, jak i automatycznych. Planuje i organizuje jazdę oszczędną, uwzględniając zasady efektywnego wykorzystania układów napędowych i oszczędności paliwa. Monitoruje i kontroluje procesy hamowania oraz obsługę układów hamulcowych, w tym zwalniaczy i hamulców silnikowych, oraz rozróżnia elementy składowe układów hamulcowych. Projektuje i ocenia systemy bezpieczeństwa pojazdu, w tym bezpieczeństwo bierne oraz skuteczność poszczególnych systemów w zapewnieniu ochrony kierowcy i pasażerów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia oraz stosuje przepisy ruchu drogowego i zasady bezpieczeństwa dotyczące pojazdów ciężarowych i autobusów, planuje i ocenia odpowiednią prędkość oraz technikę hamowania w różnych warunkach, kontroluje swoje zachowanie w kontekście bezpieczeństwa, monitoruje oraz wykorzystuje systemy bezpieczeństwa i urządzenia w pojeździe, a także rozumie wpływ ergonomii i trzeźwości kierowcy na efektywność jazdy. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i charakteryzuje przepisy prawa o ruchu drogowym, w tym te dotyczące pojazdów ciężarowych i autobusów oraz zasady bezpieczeństwa przy przejazdach kolejowych.Planuje i ocenia odpowiednią prędkość i sposób hamowania pojazdów ciężarowych i autobusów w różnych warunkach drogowych. Rozróżnia i interpretuje znaki drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym różnice w oznakowaniu w innych krajach. Monitoruje i kontroluje stan trzeźwości kierowcy oraz rozumie wpływ alkoholu na zdolność prowadzenia pojazdu. Charakteryzuje systemy bezpieczeństwa w pojazdach ciężarowych i autobusach oraz rozumie ich funkcje. Ocenia wpływ ergonomii na komfort i bezpieczeństwo pracy kierowcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Pytanie 2. Czy dokument został wydany przez organy władz publicznych lub samorządów zawodowych na podstawie ustawy lub rozporządzenia?
Świadectwo Kwalifikacji Zawodowej jest przyznawane zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym. Natomiast prawo jazdy z wpisanym kodem 95 jest wydawane przez odpowiedniego Starostę na podstawie ustawy dotyczącej kierujących pojazdami.
Pytanie 4. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze (czy certyfikat otrzymał pozytywne rekomendacje od co najmniej 5 pracodawców danej branży/ sektorów lub związku branżowego, zrzeszającego pracodawców danej branży/sektorów)?
Uzyskanie Świadectwa Kwalifikacji Zawodowej oraz prawo jazdy potwierdza uzyskanie kwalifikacji, które są uznawalne i rozpoznawalne.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęOśrodek Szkolenia
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarostwo Powiatowe - wydział komunikacji
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i NSE.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 10
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Zajęcia teoretyczne- Bezpieczeństwo ruchu drogowego | Prowadzący Paweł Janicki | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Walidacja- Bezpieczeństwo ruchu drogowego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Zajęcia teoretyczne- Międzynarodowy przewóz drogowy | Prowadzący Paweł Janicki | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Walidacja- Międzynarodowy przewóz drogowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Zajęcia teoretyczne- Ergonomia dla kierowców | Prowadzący Paweł Janicki | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Walidacja- Ergonomia dla kierowców | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Zajęcia teoretyczne- Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | Prowadzący Paweł Janicki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Walidacja- Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Zajęcia praktyczne- Bezpieczna jazda samochodem ciężarowym lub autobusem | Prowadzący Paweł Janicki | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja- Bezpieczna jazda samochodem ciężarowym lub autobusem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto31,43 PLN
- Koszt osobogodziny netto31,43 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Paweł Janicki
Instruktor Techniki Jazdy 10 lat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostęp do informacji w formie prezentacji.
Warunki uczestnictwa
- Ukończone 21 lat;
- Posiadanie badań lekarskich i psychologicznych;
- Uzyskanie profilu kierowcy zawodowego (PKZ);
- Przebywanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej 185 dni w roku ze względu na więzi osobiste lub zawodowe, albo studiowanie od co najmniej sześciu miesięcy i przedstawić zaświadczenie potwierdzające ten fakt;
- W przypadku, gdy osoba szkolona nie jest obywatelem państwa członkowskiego UE, ma zamiar wykonywać przewozy na rzecz podmiotu mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Osoby szkolone muszą mieć uzyskaną kategorię C prawa jazdy przed 10 września 2009 r. lub posiadać kwalifikację z zakresu bloku programowego D, DE, D1 i D+E
Informacje dodatkowe
ODTJ Moto Park Kraków ma podpisaną umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie na rozliczanie usług z dofinansowania.
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i NSE.
Adres
Adres
ul. Rzepakowa 4R
31-989 Kraków
woj. małopolskie
Kraków, woj. Małopolskie (Dzielnica: Nowa Huta)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Agnieszka Król
E-mail
recepcja@motoparkkrakow.pl
Telefon
(+48) 696 682 140