Szkolenie dermatologiczne dla lekarzy weterynarii i techników weterynarii. Najczęstsze przypadki kliniczne chorób skóry psów i kotów oraz metody ich leczenia.
Szkolenie dermatologiczne dla lekarzy weterynarii i techników weterynarii. Najczęstsze przypadki kliniczne chorób skóry psów i kotów oraz metody ich leczenia.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Weterynaria
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do lekarzy weterynarii oraz techników weterynarii z woj. Kujawsko-Pomorskiego stale praktykujących w zawodzie, potrzebujących rozwinąć wiedzę i umiejętności z obszaru dermatologii dotyczące samodzielnego i świadomego rozpoznawania najczęstszych przypadków klinicznych chorób skóry psów i kotów oraz dobierania metod ich leczenia. Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Szkolenie dermatologiczne dla lekarzy weterynarii i techników weterynarii. Najczęstsze przypadki kliniczne chorób skóry psów i kotów oraz metody ich leczenia.” przygotowuje do samodzielnego i świadomego diagnozowania najczęstszych przypadków klinicznych chorób skóry psów i kotów oraz dobierania metod ich leczenia przez lekarzy weterynarii i techników weterynarii stale praktykujących w zawodzie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje właściwe narzędzia dermatologiczne w praktyce weterynaryjnej psów i kotów. | Kryteria weryfikacji Definiuje etapy badania cytologicznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Prawidłowo określa potrzebę zastosowania Trichogramu i Lampy Wooda. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność wykorzystanych narzędzi dermatologicznych w procesie leczenia psów i kotów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje choroby alergicznych u psów i kotów. | Kryteria weryfikacji Określa algorytm diagnostyczny reakcji alergicznej u psów i kotów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Definiuje konsekwencje obserwowanego algorytmu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i klasyfikuje choroby alergiczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Definiuje diagnostykę i główne zasady leczenia chorób alergicznych. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia fazy atopowego zapalania skóry u psów oraz definiuje prawidłowy proces leczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Omawia wpływ doboru diety na alergie pokarmowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje atopowe zapalenie skóry u kotów oraz definiuje prawidłowy proces leczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Prezentuje postawę gotowości w stosowaniu leczenia pod kątem wieloopornego świądu w atopii u kotów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Omawia najczęstsze choroby zakaźne skóry u psów i kotów. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje objawy dermatofitozy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia stan pacjenta pod kątem występowania nużycy i stosowania izoksazolinu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Definiuje lekceważone choroby skóry u kotów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Opiniuje stan pacjenta pod kątem ropowicy z wieloopornym szczepem gronkowcowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Używa wiedzy z zakresu innych chorób zakaźnych w diagnozowaniu stanu zdrowia pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje skuteczną strategię leczenia rozpoznanych chorób skóry u psów i kotów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje wybrane choroby immunologiczne u psów i kotów. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia choroby immunologiczne tj.: pęcherzyca liściasta, choroby toczniowe, zapalenie gruczołów łojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Planuje i dobiera sposób leczenia wybranych chorób immunologicznych u psów i kotów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność procesu leczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
OTWARCIE SZKOLENIA (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
- Przywitanie uczestników;
- Przedstawienie celów i metod szkolenia;
MODUŁ 1. Wstęp do dermatologii - narzędzia dermatologiczne dla każdego praktyka. (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
- Badanie cytologiczne;
- Trichogram;
- Lampa Wooda.
MODUŁ 2. Klasyfikacja chorób alergicznych u psów i kotów. (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
- Algorytm diagnostyczny reakcji alergicznej u psów;
- Algorytm diagnostyczny reakcji alergicznej u kotów.
MODUŁ 3. Choroby alergiczne. Diagnostyką i główne zasady leczenia. (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
- Atopowe zapalenie skóry u psów – krok po kroku faza ostra i przewlekła.
- Alergia pokarmowa - choroba rzadka czy częsta? Czy wybór diety jest kluczowy?
- Zespół atopowy u kotów - z czym łatwo pomylić i jak nie popełnić błędu? Wielooporny świąd w atopii u kotów - jak rozwiązać problem?
MODUŁ 4. Przypadki kliniczne - choroby alergiczne cz. 1(lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
MODUŁ 5. Wybrane choroby zakaźne skory u psów i kotów. (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
- Dermatofitoza.
- Nużyca - czy to choroba rzadka czy częsta w czasach izoksazolin?
- Niedoceniane choroby wirusowe skóry u kotów.
- Ropowica z wieloopornym szczepem gronkowcowym.
- Inne choroby zakaźne, które zawsze należy brać pod uwagę gdy…
MODUŁ 6. Przypadki kliniczne - choroby alergiczne (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
MODUŁ 7. Wybrane choroby immunologiczne u psów i kotów. (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
- Ppęcherzyca liściasta;
- Choroby toczniowe;
- Zapalenie gruczołów łojowych;
- O dermatologii ratunkowej słów kilka.
MODUŁ 8. Przypadki kliniczne cz. 2 (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
ZAMKNIĘCIE SZKOLENIE (lek. wet. Joanna Karaś-Tęcza)
- Sesja pytań i odpowiedzi zamykających, utrwalająca zdobytą wiedzę;
- Podziękowanie.
WALIDACJA SZKOLENIA (lek.wet. Ewa Konarzewska)
- Walidacja efektów szkolenia podczas badań i zadań praktycznych metodą obserwacji w warunkach symulowanych;
- Przeprowadzenie testu wiedzy.
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych, przerwy wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Minimalne wymagania w stosunku do uczestników, aby cel usługi został osiągnięty: Uczestnik szkolenia, zdobytą wiedzę i umiejętności ugruntowuje w trakcie sesji pytań i odpowiedzi. Następnie przechodzi przez proces walidacji składający się z dwóch metod walidacji: obserwacja w warunkach symulowanych oraz test wiedzy, co umożliwi sprawdzenie czy cel usługi został osiągnięty. Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia uczestnicy otrzymają materiały w formie papierowej i elektronicznej. Materiały te umożliwią im powrót i powtórzenie wiedzy zdobytej na szkoleniu w dowolnym momencie. Dzięki temu uczestnicy osiągną zamierzony cel szkolenia.
Warunki organizacyjno – logistyczne:
Szkolenie opiera się̨ głównie na analizie przypadków klinicznych. Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia uczestnicy otrzymają materiały w formie papierowej. Materiały te umożliwią im na powrót i powtórzenie wiedzy zdobytej na szkoleniu w dowolnym momencie. Dzięki temu uczestnicy osiągną zamierzony cel szkolenia. Sposób przekazania wiedzy został dostosowany do ilości uczestników szkolenia, przez co liczebność grupy nie stanowi przeszkody do osiągnięcia celu szkolenia. Omawiane treści opierają się na prezentacji multimedialnej, która dzięki ekranowi będzie wyraźnie widoczna, tak aby każdy uczestnik miał możliwość zapoznania się z prezentowanymi treściami. Sala szkoleniowa jest wyposażona w odpowiedni system nagłaśniający, co zapewnia właściwą jakość dźwięku i umożliwia klarowne przekazywanie treści. Merytoryczne przygotowane
treści i sposób przekazu wpływa na skuteczne i efektywne przyswojenie treści przez uczestników grupy liczącej 30 osób. Dzięki zróżnicowanym metodom nauczania, licznym analizom studium przypadków i zaangażowaniu uczestników poprzez dyskusje grupowe,
każdy uczestnik będzie miał możliwość aktywnego udziału w szkoleniu oraz pogłębienia swoich umiejętności i całościowe zrozumienie omawianych zagadnień. Prezentowane tematy będą poddawane interaktywnym sesjom, co stymuluje współpracę i wymianę
pomysłów/diagnoz, które pozwolą uczestnikom stosować nowo nabyte umiejętności w realistycznych scenariuszach.
Szkolenie organizowane jest zgodnie z zasadami zapewniającymi dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Planując i realizując szkolenie uwzględniamy ich potrzeby, usuwamy bariery, a także zapobiegamy ich powstawaniu. Uczestnik szkolenia ma możliwość poinformowania firmę szkoleniową o szczególnych potrzebach telefonicznie, mailowej oraz wypełniając formularz zgłoszeniowy lub kartę informacyjną. O możliwych barierach czy konieczności dopasowania materiałów dydaktycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb (np. w formie materiałów napisanych Alfabetem Braille) należy poinformować podczas telefonu potwierdzającego zgłoszenie udziału.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 OTWARCIE SZKOLENIA • Przywitanie uczestników; • Przedstawienie celów i metod szkolenia; | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 MODUŁ 1. Wstęp do dermatologii - narzędzia dermatologiczne dla każdego praktyka. • Badanie cytologiczne; • Trichogram; • Lampa wooda. | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 MODUŁ 2. Klasyfikacja chorób alergicznych u psów i kotów. • algorytm diagnostyczny reakcji alergicznej u psów; • algorytm diagnostyczny reakcji alergicznej u kotów. | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 MODUŁ 3. Choroby alergiczne. Diagnostyką i główne zasady leczenia. • Atopowe zapalenie skóry u psów – krok po kroku faza ostra i przewlekła. (...) | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 MODUŁ 4. Przypadki kliniczne choroby alergiczne | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 MODUŁ 4. Przypadki kliniczne choroby alergiczne c.d. | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 MODUŁ 5. Wybrane choroby zakaźne skory u psów i kotów. • Dermatofitoza. • Nużyca - czy to choroba rzadka czy częsta w czasach izoksazolin? (...) | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 MODUŁ 6. Przypadki kliniczne cz. 1 | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 MODUŁ 7. Wybrane choroby immunologiczne u psów i kotów. • Ppęcherzyca liściasta; • Choroby toczniowe; (...) | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 MODUŁ 8. Przypadki kliniczne cz. 2 | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 ZAMKNIĘCIE SZKOLENIA: Sesja pytań i odpowiedzi zamykających, utrwalająca zdobytą wiedzę; Podziękowanie. | Prowadzący Joanna Karaś-Tęcza | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 WALIDACJA SZKOLENIA: Walidacja efektów szkolenia podczas badań i zadań praktycznych metodą obserwacji w warunkach symulowanych; Przeprowadzenie testu wiedzy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 300,00 PLN
- Koszt usługi netto3 300,00 PLN
- Koszt godziny brutto150,00 PLN
- Koszt godziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Karaś-Tęcza
kotów. Przez wiele lat konsekwentnie podnosiła swoje kwalifikacje, uczestnicząc w licznych kongresach i warsztatach z zakresu dermatologii weterynaryjnej zarówno w kraju, jak i za granicą. W
marcu 2024 również uczestniczka anglojęzycznych warsztatach organizowanych przez PSLWMZ - XVIII WORKSHOP OF THE SECTION OF DERMATOLOGY PSLWMZ 8-10 MARCH 2024, USTROŃ. Od lat związana z Polskim Stowarzyszeniem Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt jako prowadząca szkolenia i wykłady na licznych kongresach jak i na warsztatach dermatologicznych w ramach Sekcji Dermatologii Weterynaryjnej PSLWMZ. W ostatnich latach była również zapraszana do wygłoszenia wykładów za granicą – w Budapeszcie, Chicago, Kijowie, Lwowie i Oslo. Od 8 lat organizuje Kurs Cytologii Klinicznej Psów i Kotów, a od 3 lat prowadzi Kurs Dermatologii Klinicznej Psów i Kotów. Prowadzi własny gabinet Dermawet, który jest jedynym w Polsce specjalistycznym miejscem zajmującym się dermatologią, ontologią i cytologią weterynaryjną. Jest autorką wielu artykułów naukowych poświęconych tym zagadnieniom. Jej praca nad skutecznością leczenia nużycy u psów została doceniona na Kongresie Europejskiego Stowarzyszenia Dermatologii Weterynaryjnej, gdzie została uznana za najbardziej wartościowe naukowe doniesienie kliniczne, zaś w 2019r. wydała drugą książkę.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia uczestnicy otrzymają materiały w formie papierowej. Materiały szkoleniowe przygotowane przez Trenera są przejrzyste i spełniają wymagania standardu dostępności WCAG 2.1. Realizujemy wymagania opisane w WCAG 2.1 przestrzegamy wskazanych w nim zasad postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości oraz solidności określanej również jako kompatybilności.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest czynne wykonywanie zawodu lekarza weterynarii lub technika weterynarii w formie samozatrudnienia lub umowie o prace trwającej minimum 3 miesiące od momentu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój”.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi