Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu- studia kwalifikacyjne - online
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu- studia kwalifikacyjne - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów podyplomowych są nauczyciele przedszkoli, szkół i placówek nie posiadający kwalifikacji z pedagogiki specjalnej (surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopedia, pedagogika lecznicza, socjoterapia, resocjalizacja, terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka).
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi450
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przekazanie aktualnej wiedzy dotyczącej rozpoznawania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, stosowania przepisów prawa oświatowego dotyczących organizowania kształcenia, pomocy, wsparcia i opieki dla dzieci oraz uczniów ze spektrum autyzmu w przedszkolach, szkołach i placówkach oraz prowadzenia dokumentacji, prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno- kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym .Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie WIEDZY:Absolwent posiada wiedzę o rozwoju oraz zna podstawowe metody diagnozy rozwoju dzieci i młodzieży, zna przepisy prawa oświatowego dotyczącego kształcenia i opieki nad dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie WIEDZY:Absolwenci potrafią opracować Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) oraz program zajęć rewalidacyjnych dla dziecka/ucznia, potrafią prowadzić zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne oraz inne o charakterze terapeutycznym z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dokonać diagnozy rozwojowej i funkcjonalnej oraz skonstruować program terapii dla dziecka/ucznia | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie UMIEJĘTNOŚCI:Absolwent potrafi pracować z rodzinami dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Absolwenci uświadomią sobie jak duże znaczenie ma skuteczna komunikacja i budowanie zaufania | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
Liczba punktów ECTS |
Kształcenie kierunkowe |
||||
1. |
Dydaktyka specjalna - Teoria pedagogiki specjalnej, koncepcje i systemy kształcenia specjalnego |
15 |
5 |
2 |
2. |
Dydaktyka specjalna - Organizacja procesu kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
8 |
2 |
1 |
3. |
Diagnostyka w pedagogice specjalnej - Proces diagnostyczny w pedagogice specjalnej, teoria, metody, sposoby, narzędzia |
15 |
5 |
2 |
4. |
Diagnostyka w pedagogice specjalnej - Wybrane metody oceny funkcjonowania edukacyjnego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci i uczniów oraz czynników środowiskowych wpływających na to funkcjonowanie |
5 |
5 |
1 |
5. |
Praktyki zawodowe |
- |
60 |
4 |
Przygotowanie merytoryczne |
||||
6. |
Psychologia rozwoju - główne koncepcje rozwojowe, podstawy diagnostyki psychologicznej |
10 |
5 |
1,5 |
7. |
Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej – klasyfikacje zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania |
10 |
5 |
2 |
8. |
Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu |
10 |
5 |
2 |
9. |
Wybrane zagadnienia neurologii dziecięcej i psychiatrii |
10 |
5 |
2 |
10. |
Ogólna charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu |
10 |
5 |
1,5 |
11. |
Dziecko/uczeń ze spektrum autyzmu w oświacie, podstawy prawne kształcenia oraz organizowania pomocy i wsparcia |
10 |
5 |
1 |
12. |
Specjalne potrzeby edukacyjne osób ze spektrum autyzmu |
5 |
10 |
1 |
13. |
Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10 |
20 |
3 |
14. |
Metody i formy usprawniania rewalidacyjnego dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu |
10 |
20 |
3 |
15. |
Praca z rodziną osób ze spektrum autyzmu |
10 |
20 |
3 |
16. |
Kształtowanie mowy i języka u osób ze spektrum autyzmu |
10 |
15 |
1 |
17. |
Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego, programu rewalidacji oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
2 |
8 |
2 |
18. |
Wsparcie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w dorosłym życiu, doradztwo zawodowe |
2 |
8 |
1 |
Przygotowanie dydaktyczno - metodyczne |
||||
19. |
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu |
5 |
25 |
3 |
20. |
Kształcenie i wychowanie przedszkolne dzieci ze spektrum autyzmu |
5 |
25 |
3 |
21. |
Kształcenie i wychowanie w edukacji wczesnoszkolnej uczniów ze spektrum autyzmu |
5 |
25 |
3 |
22. |
Kształcenie i wychowanie uczniów ze spektrum autyzmu w klasach IV-VIII szkoły podstawowej |
5 |
25 |
3 |
23. |
Kształcenie i wychowanie uczniów ze spektrum autyzmu w szkole ponadpodstawowej |
5 |
25 |
3 |
Praktyki |
||||
24. |
Praktyki zawodowe |
- |
120 |
6 |
Razem |
177 |
453 |
55 |
Liczba godzin: 450 h zajęć dydaktycznych + 180 h praktyki zawodowej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto10,89 PLN
- Koszt osobogodziny netto10,89 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Cecylia Borowska
mgr Małgorzata Spendel
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Wykształcenie wyższe; w procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
180 godzin praktyk do realizacji.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h