ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ - studia podyplomowe
ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia przeznaczone są przede wszystkim dla tych osób, które przygotowują się do pełnienia stanowiska dyrektora oraz innych stanowisk kierowniczych w przedszkolu, szkole lub innej placówce oświatowej. Uzyskane kwalifikacje są spełnieniem wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r.
Ponadto studia adresowane są do osób zajmujących się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego, pracujących w organach nadzoru pedagogicznego oraz w szkołach i placówkach oświatowych.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji10-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia Zarządzanie oświatą mają na celu przygotowanie wykwalifikowanej kadry kierowniczej do samodzielnego zarządzania placówkami oświatowymi. Świadectwo ukończenia studiów nadaje kwalifikacje w zakresie zarządzania oświatą i uprawnia do zajmowania stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz organach prowadzących i nadzorujących działalność oświatową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się wiedza | Kryteria weryfikacji Zna teoretyczne i praktyczne podstawy organizowania i zarządzania placówkami oświatowo-wychowawczymi. Ma wiedzę dotyczącą ekonomicznych, społecznych i prawnych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju placówek oświatowych. Wyjaśnia uwarunkowania procesu planowania i kierowania placówką oświatową. Ma wiedzę na temat psychologicznych i pedagogicznych podstaw kierowania procesami edukacyjnymi. Zna i interpretuje przepisy, rozporządzenia i inne akty prawne regulujące funkcjonowanie placówek edukacyjnych. Ma wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. Zna uwarunkowania procesu skutecznej komunikacji interpersonalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się umiejętności | Kryteria weryfikacji Potrafi skutecznie planować, kierować i administrować placówką oświatową.Potrafi korzystać z przepisów prawnych regulujących różnorodne aspekty funkcjonowania placówki oświatowej. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii w celu zdiagnozowania i rozwiązania praktycznych problemów w kierowaniu placówką oświatową. Potrafi zarządzać projektami zmiany edukacyjnej. Potrafi wykorzystać i integrować wiedzę z zakresu nauk społecznych w celu projektowania działań praktycznych w placówce oświatowej. Potrafi diagnozować i interpretować zjawiska społeczne wokół szkoły i ich znaczenie dla organizacji pracy placówki oświatowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się kompetencje | Kryteria weryfikacji Potrafi działać w sposób twórczy i motywujący na członków zespołu placówki oświatowej oraz współpracujących z nią organizacji.Potrafi inicjować działania o charakterze społecznym w środowisku lokalnym i przewidywać wielokierunkowe skutki ich realizacji. Rozumie potrzebę rozwoju prawidłowych więzi w środowisku lokalnym i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań praktycznych. Rozumie potrzebę zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki w pracy zawodowej. Potrafi radzić sobie z oporem i trudnościami w toku wprowadzania zmian organizacyjnych. Rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia swoich kompetencji oraz doskonalenia umiejętności kierowania zespołem i placówką oświatową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program | Ilość godzin | ||
wykład | ćwi-czenia | razem | |
Moduł Ogólny (suma) | 65 | 35 | 96 |
System oświaty w Polsce | 4 | 0 | 4 |
Podstawy prawne, organizacyjne i finansowe funkcjonowania systemu oświaty | 20 | 0 | 20 |
Podstawy zarządzania placówką oświatową | 5 | 7 | 12 |
Zarządzanie finansami w oświacie i kontrola zarządcza | 0 | 12 | 12 |
Marketing w oświacie | 8 | 0 | 8 |
Prawo pracy | 6 | 6 | 12 |
Systemy informatyczne w oświacie | 6 | 4 | 10 |
Zamówienia publiczne | 6 | 2 | 8 |
Status prawny dyrektora szkoły | 6 | 0 | 6 |
Umiejętności kierownicze | 4 | 4 | 8 |
Program | Ilość godzin | ||
wykład | ćwi-czenia | razem | |
Zarządzanie przedszkolami i placówkami pozaszkolnymi (suma) | 6 | 18 | 24 |
Organizacja pracy przedszkoli i placówek pozaszkolnych | 4 | 0 | 4 |
Prowadzenie polityki personalnej w przedszkolach i placówkach pozaszkolnych | 2 | 2 | 4 |
Finansowe aspekty funkcjonowania przedszkoli i placówek pozaszkolnych-warsztaty | 0 | 8 | 8 |
Praktyczne aspekty zarządzania przedszkolami i placówkami pozaszkolnymi-warsztaty | 0 | 4 | 4 |
Zarządzanie przedszkolami i placówkami pozaszkolnymi – dyskusje menedżerskie | 0 | 4 | 4 |
Program | Ilość godzin | ||
wykład | ćwi-czenia | razem | |
Zarządzanie szkołami (suma) | 6 | 18 | 24 |
Organizacja pracy szkół | 4 | 0 | 4 |
Prowadzenie polityki personalnej w szkołach | 2 | 2 | 4 |
Finansowe aspekty funkcjonowania szkół – warsztaty | 0 | 8 | 8 |
Praktyczne aspekty zarządzania szkołami – warsztaty | 0 | 4 | 4 |
Zarządzanie szkołami – dyskusje menedżerskie | 0 | 4 | 4 |
Program | Ilość godzin | ||
wykład | ćwi-czenia | razem | |
Nadzór pedagogiczny | 6 | 12 | 18 |
Podstawy prawne sprawowania nadzoru pedagogicznego | 1 | 4 | 5 |
Rola i zadania podmiotów sprawujących nadzór pedagogiczny | 2 | 3 | 5 |
Formy nadzoru pedagogicznego | 3 | 5 | 8 |
Trening menedżerski | 3 | 5 | 8 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto20,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto20,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Dumkiewicz - Sprawka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
dostosowane do kiernku studiów podyplomowych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa WSPA Lublin
Platforma e-learningowa WSPA nie wymaga specjalistycznych ustawień technicznych.
Platforma działa poprawnie w nowych wersjach przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
W przypadku używania starszych wersji, niektóre funkcjonalności mogą działać nieprawidłowo.
Do wyświetlania niektórych treści multimedialnych potrzebny jest Adobe Flash Player.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- parking, restauracja