Studia podyplomowe Poznań: Psychologia dziecka
Studia podyplomowe Poznań: Psychologia dziecka
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia są adresowane zarówno do nauczycieli i wychowawców przedszkoli i szkół, jak również do osób zajmujących się szeroko pojętą pomocą psycho-pedagogiczną dzieciom i młodzieży, a także do rodziców, którzy chcieliby wesprzeć się fachową i praktyczną wiedzą na temat profilaktyki trudności wychowawczych. Do studiowania zapraszamy asystentów i kuratorów rodzinnych, pracowników opieki społecznej, pracowników merytorycznych Domów Dziecka, Rodzinnych Domów Dziecka oraz Ośrodków Szkolno-Wychowawczych. Krótko mówiąc, mile widziani będą wszyscy zainteresowani proponowaną tematyką studiów.
- Minimalna liczba uczestników14
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotują uczestników zarówno teoretycznie, jak i praktycznie do działań diagnostycznych, interwencyjnych i profilaktyki - związanych z problemem dziecka trudnego. Kontakt z doświadczonymi specjalistami pozwoli absolwentom kierunku zdobytą wiedzę wykorzystać w pracy z dzieckiem zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po zakończeniu studiów posiada wiedzę w zakresie:1. Przebiegu poszczególnych kryzysów rozwojowych w rozwoju psychospołecznym wg E. Ericksona. 2. Znaczenia biologicznych i środowiskowych czynników w rozwoju dzieci i młodzieży. 3. Znajomości cech charakterystycznych dla danego etapu rozwoju psychoseksualnego. 4. Znajomości wybranych zagadnień z psychopatologii dziecka i adolescenta. 5. Znajomości podstawowych zagadnień prawnych umożliwiających podjęcie podstawowych działań psychologiczno-pedagogicznych. 6. Pracy grupowej dzieci i młodzieży w socjoterapii. . 7. Rozumie zależności między niepomyślnym przebiegiem poszczególnych kryzysów rozwoju a ograniczeniami w zakresie rozwijania kontroli przebiegu własnych procesów psychicznych i zachowań. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
I. Podstawy kulturowego rozwoju dziecka – wykład 15 godz.
- Adaptacja: rozwój struktury funkcji psychicznych – spostrzeganie, pamięć, uwaga, wyobraźnia, myślenie pojęciowe
- Kryzysy strukturalne w rozwoju wg Lwa S. Wygotskiego – kryzys 1. roku, kryzys 3. roku, kryzys 7. roku, kryzys 11. roku i kryzys 13. roku oraz ich znaczenie dla rozwoju struktury funkcjonalnej i dowolnego zachowania
- Okresy kryzysów rozwojowych w rozwoju psychospołecznym wg Erika H. Eriksona
- System środowisk wychowawczych w okresie dzieciństwa i dorastania
- Formowanie tożsamości psycho-społecznej a aktualność historyczna
II. Wczesna diagnostyka okresów kryzysów w rozwoju – wykład 15 godz.
- Geneza i przebieg wybranych zaburzeń w ujęciu rozwojowym: autyzm i jego spektrum
- Symptomatologia omawianych zaburzeń rozwojowych
- Wskazania do interwencji i terapii
III. Profilaktyka okresów kryzysu w rozwoju – wykład 15 godz.
- Diagnoza przebiegu kryzysu rozwojowego oraz podstawowe zasady dotyczące interwencji modelu cykliczno-fazowego rozwoju
- Interwencja bezpośrednia – model rozmowy interwencyjnej w kontakcie indywidualnym
- Interwencja pośrednia – projektowanie systemu społecznego na rzecz pozytywnego rozwoju dzieci i młodzieży
IV. Czynniki ryzyka prawidłowego przebiegu okresów kryzysu i ich rozpoznawanie – warsztat 30 godz.
- Biologiczne uwarunkowania prawidłowego przebiegu rozwoju
- Czynniki ryzyka prawidłowego rozwoju psychoseksualnego u dzieci i młodzieży
- Rodzina i jej funkcjonowanie – pozytywny i negatywny wpływ na rozwój i funkcjonowanie dziecka
V. Skutki niepomyślnego przejścia okresów kryzysu i utrwalania się jego symptomów – warsztat 30 godz.
- Ograniczenia możliwości poznawczych u dzieci i młodzieży – diagnoza i terapia
- Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi – diagnoza i terapia
- Wybrane zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży - diagnoza i terapia
VI. Praca z dzieckiem trudnym w domu, przedszkolu i szkole – warsztat 30 godz.
- Zasady i metody pracy grupowej z dziećmi i młodzieżą w socjoterapii
- Zasady i metody pracy indywidualnej z dziećmi i młodzieżą w ujęciu behawioralnym i systemowym
- Zasady i metody pracy z uzależnieniami u dzieci i młodzieży oraz syndromem FAS
VII. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy pomocy psychopedagogicznej dziecku trudnemu – warsztat 15 godz.
- Prawne podstawy udzielania pomocy psychopedagogicznej
- Polski system udzielania pomocy psychopedagogicznej
- Metody i formy pracy placówek świadczących pomoc psychopedagogiczną dzieciom sprawiającym trudności wychowawcze
VIII. Interwencja środowiskowa – warsztat 30 godz.
- Kształtowanie postaw i umiejętności wychowawczych opiekunów i wychowawców
- Strategie i metody dyscyplinowania dzieci i młodzieży
- Organizowanie czasu i przestrzeni
- Rodzina w sytuacji rozwodu/rozstania
Suma: 180 godz.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,78 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Domska-Brzozowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi dostarczane są w wersji elektronicznej (pliki PDF, prezentacje, linki do artykułów) oraz/lub materiałów drukowanych koniecznych to przeprowadzenia zajęć.
Warunki uczestnictwa
Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytetu SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
Szczegółowe informacje dostepne na stronie: https://www.swps.pl/oferta/poznan/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/psychologia-dziecka
Informacje dodatkowe
Cena za studia podana w ramach powyższej Karty Usługi w Bazie Usług Rozwojowych nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji. Absolwenci i studenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajda Państwo pod adresem: https://www.swps.pl/oferta/poznan/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/psychologia-dziecka
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit ( google classroom oraz google meet)2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon,opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090 4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np Libre Office,Open office lub Microsoft office. 5) okres ważności linku umożliwiającego : bez ograniczeń w trakcie trwania usługi.