E-mail marketing - szkolenie
E-mail marketing - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy wszystkich, którzy potrzebują kompleksowego utrwalenia wiedzy w e-mail marketingu, a w szczególności:
- osoby, które działają online oferując usługi lub produkty
- specjaliści e-marketingu i PR odpowiedzialni za pozyskiwanie i utrzymywanie relacji z klientami
- handlowcy pozyskujący klientów w działaniach bezpośrednich (telefon, e-mail)
- pracownicy sektora KM, chcący włączyć do swoich zadań zawodowych kompetencje z zakresu e-mailingu
Usługa jest zgodna z rekomendacjami Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
Usługa jest również adresowana do uczestników projektów:
- Kierunek Kariera Zawodowa,
- Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji18-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do prowadzenia działań e-mailingowe dostosowanych do oczekiwań klientów, zmniejszając ryzyko uznania wysyłanych wiadomości jako spam. Budowania bazy mailingowej, projektowania interesujących wiadomości zachęcających do zakupu, redagowania i formatowania newsletterów, analizowania wyników i optymalizowania kampanii pod kątem skuteczności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą i umiejętnościami z zakresu planowania działań marketingowych z wykorzystaniem e-mailingu - szkolenie | Kryteria weryfikacji identyfikuje i analizuje zachowania demograficzno-psychologiczne, w tym motywacje do pozostawiania danych osobowych i interakcji online do planowania działań marketingowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Buduje własną bazę odbiorców, wskazuje możliwości i sposoby zakupu i budowania baz mailingowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Segmentuje bazy z wykorzystaniem analizy RFM. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Projektuje e-mailingi reklamowo – sprzedażowe, stosując zasady tworzenia skutecznej wiadomości i skutecznego przekazu sprzedażowego, dobierając słowa zachęcające do dalszego czytania. Ocenia jakość i skuteczność przykładowych mailingów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Projektuje, redaguje i formatuje newslettery tekstowe i graficzne, stosując zasady rozmieszczania i eksponowania kluczowych treści, a także mechanizmów interaktywnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje i wykorzystuje wyniki badań eyetrackingu do zwiększenia efektywności kampanii e-mailingowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera metody, techniki i narzędzia adekwatnie do zdefiniowanych celów kampanii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje kluczowe mierniki efektywności do monitorowania efektów kampanii, w tym wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wartości wskaźników efektywności w porównaniu do benchmarków rynkowych i branżowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija umiejętności analityczne i komunikacyjne w kontekście współpracy z zespołem | Kryteria weryfikacji prezentuje analizę najważniejszych wskaźników marketingowych i uzasadniania swoje wnioski | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Konsument w internecie – motywacje, aktywność, pozyskiwanie baz i segmentacja wraz z higieną bazy 2 h (teoria)
- Motywacje użytkowników do pozostawiania danych osobowych
- Jak pozyskiwać i budować własną bazę odbiorców?
- Własna, kupiona czy zlecenie wysyłki? – skuteczność, zasady, aspekty prawne przy budowaniu i zakupie baz mailingowych
- Segmentacja baz i analiza RFM – dane deklaratywne, behawioralne i transakcyjne
Jak napisać i zaprojektować skuteczny e-mailing reklamowo-sprzedażowy? 2 h (praktyka)
- Jak tworzyć temat wiadomości aby Twój mailing miał ponadprzeciętna otwieralność?
- Projektowanie wzorcowych mailingów od A do Z – grafika, tekst, CTA,…
- W jaki sposób odbiorca mailingu "skanuje" jego treść i co decyduje o kliknięciu?
- Dekalog tworzenia pro-sprzedażowych treści w mailingu – jak zachęcać do podjęcia akcji?
Projektowanie i redagowanie skutecznego newslettera (tekstowego i graficznego) 2 h 15 min (praktyka)
- Jak powinien wyglądać wzorcowy newsletter? Typy, rodzaje i funkcje: sprzedaż, wizerunek, lojalność, informacja, ePR
- Jak formatować treści w newsletterze – tekst, zdjęcia, wideo, bloki, czcionka, boksy, itp.?
- 5-star e-mail newsletter – optymalne wzorce i szablony rekomendowane przez ekspertów rynkowych
- Eyetracking – co widzimy i jak skanujemy newslettery?
- Triggery a automatyzacja e-mail marketingu
Jak skutecznie wysyłać listy elektroniczne, by trafiały do celu? i Raportowanie i statystyki – co i w jaki sposób mierzyć? 1 h 15 min (praktyka)
- Jak wysłać przygotowaną wiadomość by mieć pewność że dotarła?
- Spam – jak eliminować ryzyko lądowania w wiadomościach-śmieciach?
- Kluczowe mierniki efektywności – OR, CTR, CTOR, CR, delivery rate, spam score, bounce rate, churn rate.
- Benchmarki rynkowe i branżowe – jakie wartości osiągają poszczególne wskaźniki efektywności?
- Analityka e-mail marketingowa w pigułce
Uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie e- mailingu wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności.
Rozliczeniu podlegają godziny dydaktyczne (45min.)
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia.
Przerwy nie są uwzględnione w harmonogramie.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 100%.
Elementy praktyczne będą obejmować m.in.:
- Analiza najlepszych mailingów - przykłady dobrych i „złych” e-mailingów
- Projektowanie wzorcowego e-mailingu reklamowego w oparciu o badanie eye-tracking.
- Tworzenie skutecznych tematów wiadomości e-mail/newsletter
- Prezentacja przykładów i dobrych praktyk i zrecenzowanie ich przez uczestników
- Omówienie dostępnych rozwiązań i wybranego systemu mailingowego
- Najlepsze praktyki – newsletterowe przegląd i ocena newsletterów
- Budowanie bazy - motywacje i kryteria segmentacji
- Tworzenie tematu
- Projektowanie e-mailingu reklamowego + newslettera
- Weryfikacja spamu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Konsument w internecie - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Artur Maciorowski | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Jak napisać i zaprojektować skuteczny e-mailing reklamowo-sprzedażowy - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Artur Maciorowski | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Projektowanie i redagowanie skutecznego newslettera - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Artur Maciorowski | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Jak skutecznie wysyłać listy elektroniczne, by trafiały do celu? Raportowanie i statystyki - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Artur Maciorowski | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 623,60 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 320,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto162,36 PLN
- Koszt osobogodziny netto132,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Artur Maciorowski
Przeprowadził ponad 1000 godzin szkolenia z zakresu e-mail marketingu.
Wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu “Online Marketing Polska”. Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych”.
Wykształcenie SGH Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Ostatnie 5 lat aktywnie działa w branży marketingowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej:
- Prezentacja szkoleniowa
- Linki do źródeł do dalszego samokształcenia
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 80% frekwencji.
Lista zalecanych publikacji:
http://nowymarketing.pl/a/11193,jak-wykorzystac-email-i-content-marketing-do-dzialan-lead-nurturingowych?utm_source=Feed&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS?_r=1
http://nowymarketing.pl/a/11764,jak-zrobic-konkurs-dla-klientow-cz-iii-przykladowy-konkurs-z-wykorzystaniem-e-mail-marketingu?_r=1
https://contentmarketinginstitute.com/2018/06/copywriting-email-conversions/
https://nowymarketing.pl/a/26051,e-mail-jako-element-budowania-relacji-z-klientem-w-okresie-kwarantanny?utm_source=Feed&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://dimaq.pl/akademia-dimaq/. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom, Teams lub LiveWebinar. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wskazane kamera i mikrofon.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.