Kurs prawa jazdy kat. A "Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I"
Kurs prawa jazdy kat. A "Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.A
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie w zakresie prawa jazdy kat. A, A1 może rozpocząć osoba, która:
- osiągnęła wymagany dla prawa jazdy kat. A wiek (24 lata lub posiada kat A2 od 2 lata)
- posiada orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami w zakresie prawa jazdy kategorii A
- jest sprawna pod względem psychicznym i fizycznym,
- w stosunku do której nie został orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych – w zakresie obowiązywania tego zakazu,
- przedłożyła wymagane dokumenty.
Kurs adresowany do uczestników Projektu:
"MAŁOPOLSKI POCIĄG DO KARIERY - SEZON I"
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi57
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Główny cel edukacyjny kursu prawa jazdy kategorii A to przygotowanie kursanta do bezpiecznego, samodzielnego i odpowiedzialnego kierowania motocyklem. Obejmuje zarówno zdobycie teoretycznej wiedzy, jak i praktycznych umiejętności niezbędnych do poruszania się po drogach publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.Ukończenie kursu powinno skutkować przygotowaniem kursanta do pozytywnego zdania egzaminu państwowego oraz do bezpiecznego użytkowania motocykla w codziennym życiu
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efekty uczenia się w obszarze wiedzyUczestnik: - prawidłowo definiuje przepisy ruchu drogowego, w tym zasady pierwszeństwa, ograniczenia prędkości i regulacje dotyczące motocyklistów. - Rozumie zasady funkcjonowania i budowy motocykla, w tym podstawowe mechanizmy. - zna zasady bezpieczeństwa na drodze, w tym techniki jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych. - posiada wiedzę na temat wpływu alkoholu, narkotyków oraz zmęczenia na zdolność prowadzenia pojazdów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- poprawne rozpoznanie znaków drogowych i sytuacji wymagających pierwszeństwa. - opisuje, jak sprawdzić hamulce lub ciśnienie w oponach, - wyjaśnia podstawowe zasady jazdy defensywnej oraz techniki unikania kolizji w trudnych warunkach. - Poprawne omawia wpływ alkoholu, narkotyków i zmęczenia na reakcje kierowcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Efekty uczenia się w obszarze umiejętnościUczestnik: - prowadzi motocykl w sposób bezpieczny, płynny i zgodny z przepisami ruchu drogowego. - wykonuje podstawowe manewry. - radzi sobie z jazdą w różnych warunkach (miejska, pozamiejska, autostrada, trudne warunki pogodowe). - rozpoznaje potencjalne zagrożenia na drodze i odpowiednio na nie reaguje. - samodzielnie kontroluje stan techniczny motocykla przed jazdą i w jej trakcie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- płynnie i prawidłowe wykonanie jazdy próbnej w warunkach miejskich i pozamiejskich. - prawidłowo rusza, i zatrzymuje motocykl, zmienia pas ruchu, skręca, omija i zawraca. - demonstracja umiejętności prowadzenia pojazdu przy ograniczonej widoczności, na śliskiej nawierzchni lub w ruchu o dużym natężeniu. - analizuje sytuacje drogowe przedstawione w formie ćwiczeń praktycznych lub multimedialnych. - wykonanie przedstartowej kontroli motocykla (np. oświetlenie, hamulce, stan opon). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Efekty uczenia się w obszarze umiejętności społecznychUczestnik: - jest świadomy swojej odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego. - przestrzega zasad kultury jazdy oraz respektuje prawa innych użytkowników drogi, w tym pieszych i rowerzystów. - wykazuje opanowanie, odpowiedzialność i rozwagę w sytuacjach stresowych na drodze. - dba o środowisko naturalne, stosując techniki jazdy ekologicznej (eco-driving). - rozumie znaczenie współpracy i empatii w ruchu drogowym oraz aktywnie promuje bezpieczne zachowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- poprawnie reaguje na symulowane sytuacje kryzysowe podczas jazdy (np. zachowanie w przypadku nagłego wtargnięcia pieszego). - przestrzega zasad kultury na drodze (np. przepuszczenie pieszych, stosowanie się do ograniczeń). - poprawnie wykorzystuje techniki jazdy ekonomicznej (np. unikanie gwałtownych przyspieszeń). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO
Plac manewrowy:
Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy.
Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego:
poziom oleju w silniku,
poziom płynu chłodzącego,
poziom płynu hamulcowego,
obecność płynu w spryskiwaczach,
działanie sygnału dźwiękowego,
działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
działanie świateł mijania,
działanie świateł drogowych,
działanie świateł hamowania „STOP”,
działanie świateł cofania,
działanie świateł kierunkowskazów,
działanie świateł awaryjnych,
1. działanie świateł przeciwmgłowych tylnych
Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte
1. Wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego
Sprawdzenie stanu łańcucha
1. Zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go
przy unieruchomionym silniku oraz podparcie
pojazdu na podpórce
Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
1. Slalom wolny
Slalom szybki
1. Jazda po łukach w kształcie cyfry 8
Ominięcie przeszkody
Ruch drogowy
Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów
ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu,
posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe
Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
Przejazd przez przejścia dla pieszych
Przejazd przez tunel
Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe
Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego
Wykonanie manewru wyprzedzania
Wykonanie manewru omijania
Wykonanie manewru wymijania
Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem
*) Jeżeli są dostępne. Ocenę dostępności przejazdu przez torowisko kolejowe, skrzyżowanie dwupoziomowe lub tunel, położone w odległości
większej niż 2,5 km od placu manewrowego ośrodka szkolenia kierowców, dokonuje instruktor, biorąc pod uwagę w szczególności: przecięt-
ny czas trwania jazdy w ruchu drogowym, ograniczenia w ruchu, natężenie ruchu, zdarzenia drogowe.
**) Dotyczy miast z komunikacją tramwajową
Liczba godzin zajęć praktycznych: 57
1 godzina = 45 minut
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 420,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 420,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Leszek Góralski
20 lat
średnie
20 lat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- podręcznik kursanta kat. A
Warunki uczestnictwa
Uzyskanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) w Wydziale Komunikacji odpowiednim do miejsca zamieszkania.
Dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery -sezon I warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się również na usługę egzaminacyjną w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, cena egzaminu 250.
Warunkiem koniecznym jest pozytywny wynik egzaminu państwowego teoretycznego przed rozpoczęciem kursu.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na świadczenie usług w ramach projektu "Małopolski Pociąg do Kariery sezon I".
Jeśli chodzi o uczestników projektu "Małopolski Pociąg do Kariery sezon I" część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 27.01.2025 - 31.05.2025. Szczegółowy harmonogram zajęć praktyczny u osoby zarządzającej usługą.
Adres
Adres
plac manewrowy bezpieczny o powierzchni przekraczającej 4500 m2
Dojazd na plac manewrowy:
https://www.google.com/maps/place/49%C2%B036'51.2%22N+19%C2%B055'25.8%22E/@49.614232,19.923842,15z/data=!4m4!3m3!8m2!3d49.6142321!4d19.9238423?hl=pl&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTExMy4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi