Profesjonalna obsługa klienta w praktyce. Budowanie trwałych i partnerskich relacji z klientem
Profesjonalna obsługa klienta w praktyce. Budowanie trwałych i partnerskich relacji z klientem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze sprzedażą oraz obsługą klienta.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji24-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest praca nad zbudowaniem zespołu świadomego wagi własnej postawy nastawionej na klienta – stosowanie filozofii pro klienckiej w codziennej pracy, z wykorzystanie telefonu, jako narzędzia obsługi i komunikacji z klientem oraz nabycie podstawowych umiejętności efektywnej i profesjonalnej komunikacji z klientami także w sytuacja trudnych, wymagających.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się charakteryzuje i stosuje podstawowe zasady komunikacji z klientem | Kryteria weryfikacji wymienia podstawowe zasady komunikacji z klientem i opisuje sytuacje w jakich ich stosuje | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się charakteryzuje i stosuje zasady efektywnej rozmowy telefonicznej | Kryteria weryfikacji wymienia zasady efektywnej rozmowy telefonicznej oraz opisuje sytuacje w jakich ich stosuje | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się definiuje i stosuje techniki skutecznej reakcji w trudnych sytuacjach z nastawieniem na zadowolenie klienta | Kryteria weryfikacji wymienia techniki skutecznej reakcji w trudnych sytuacjach z nastawieniem na zadowolenie klienta oraz opisuje sytuacje w jakich ich stosuje | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I. PODSTAWY OBSŁUGI KLIENTA
- Świadomość wagi jakości obsługi klienta i roli uczestnika w kreowaniu zadowolenia /satysfakcji/ klienta
- Odpowiedzialność w kontaktach z klientem
- Co znaczy nastawienie na klienta, postawa prokliencka?
- Co to znaczy budować lojalność klienta i czy warto o to się starać?
MODUŁ II. PODSTAWY KOMUNIKACJI Z KLIENTEM, W TYM TELEFONICZNEJ, CZYLI JAK MÓWIĆ - SPOSÓB MÓWIENIA - NA CO KONIECZNIE NALEŻY ZWRÓCIĆ WAGĘ
Jak zrobić, aby klient powiedział - miło było pana słuchać. Poćwiczymy budowanie klimatu rozmowy. Poznasz sposoby zadbania o pozytywne relacje i dobre emocje klienta - czyli, że oprócz treści ważna jest także forma /dowiesz się, kiedy jest nawet ważniejsza/
- Co należy widzieć o komunikacji?
- Rodzaje komunikatów
- Aktywne słuchanie
- Klimat w rozmowie
- Techniki dostrajania się
- Co jest ważne w skutecznej komunikacji?
- Narzędzia w komunikacji interpersonalnej w kontekście komunikacji w procesie obsługi klienta i sprzedaży
- Zdobycie zaufania klienta
- Dopasowanie do klienta, mirroring, odzwierciedlanie
- Techniki skutecznego dociekania
- Sprawdzanie zrozumienia
- Język i efektywność w tworzeniu komunikatu
- Techniki zadawania pytań
- Inne skuteczne narzędzia komunikacji
- Komunikacja pozytywna i negatywna
MODUŁ III. EMOCJE W KOMUNIKACJI, PROCESIE SPRZEDAŻY. BUDOWANIE RELACJI W KONTAKTACH Z KLIENTEM - POSTAWA PROKLIENCKA - NASTAWIENIE NA OCZEKIWANIA KLIENTA W OBSZARZE EMOCJONALNYM
- Emocje klienta - o co warto koniecznie zadbać?
- Źródła pozytywnych i negatywnych emocji. Diagnoza i działania
- "Zarządzanie emocjami" - moje emocje i emocje klienta - jak z nimi pracować
- Błędy w postrzeganiu emocji i ich konsekwencje
- Empatia - czy jest potrzebna w procesie sprzedaży i obsługi klienta
MODUŁ IV. ROZPOZNAWANIE ZACHOWAŃ LUDZI - TYPOLOGIA KLIENTÓW
Nasi klienci, podobnie jak i my są różni - czyli, inaczej interpretują otaczający świat, podejmują decyzje na podstawie innych priorytetów, inne rzeczy dla nich są istotne, mają różne temperamenty etc. Skoro są różni to, aby być skutecznym w komunikacji /choćby zrozumiałym w przekazie / warto różnie się z nimi komunikować. Poznasz podstawowe typy klientów oraz przećwiczysz skuteczne sposoby komunikacji z nimi
- Jak rozpoznać określony typ klienta?
- Sposoby komunikacji z określonymi typami klientów
MODUŁ V. DEFINIOWANIE POTRZEB - ZASPOKAJANIE POTRZEB I UŚWIADAMIANIE ICH KLIENTOWI PODSTAWĄ PROFESJONALNEGO PODEJŚCIA DO KLIENTA
Przekonasz się, że klienci kupują z określonych powodów. Znajdź "powód" klienta a będziesz skuteczny. Po co, jak, i kiedy definiować potrzeby klienta - narzędzia, pomocne techniki, elementy postawy skutecznego handlowca
- Aktywne słuchanie, komunikacja w trakcie rozmowy
- Metoda „lejka”.
- Rozpoznawanie potrzeb
- Pytania w badaniu potrzeb klienta dostosowane do specyfiki branży
- Błędy poznawcze w analizie potrzeb klient. Na jakie pułapki analizy sytuacji winniśmy się przygotować
MODUŁ VI. LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ LECZYĆ - UNIKANIE TRUDNYCH SYTUACJI
- Komunikacja z klientem
- Różne modele komunikacji - analiza transakcyjna, model 4 uszu Von Thuma
- Standardy obsługi
- Typologia klientów w kontekście "trudnych" sytuacji
- Różne potrzeby klientów - różni klienci
- Budowanie relacji z klientem
- Odkrywanie potrzeb klienta jako podstawa dbałości o satysfakcje klienta
- Kroki rozmowy z klientem
- Zwroty budujące pozytywne relacje - pozytywna komunikacja
- Z czego się biorą trudne sytuacje. Skąd się biorą zastrzeżenia, niezadowolenie klienta
- Jak to odbieramy?
- Emocje towarzyszące procesowi sprzedaży /negatywne i pozytywne/ dotykające klienta i handlowca
- Determinacja zachowań klienta
- Błędy atrybucji w kontakcie z klientem i konsekwencje tychże działań
- Empatia w obsłudze klienta w sytuacjach niecodziennych
MODUŁ VII. POSTĘPOWANIE W WYPADKU NEGATYWNYCH REAKCJI KLIENTA, KLIENT WYMAGAJĄCY, SYTUACJE NIECODZIENNE "TRUDNE SYTUACJE":
Poznasz efektywne sposoby, techniki i narzędzia postępowania w sytuacjach trudnych, niecodziennych i wymagających radzenia sobie z różnymi klientami i różnymi emocjami.
- Diagnoza sytuacji
- Postępowanie w wypadku agresji
- Odpieranie zarzutów i zastrzeżeń klienta - postawa
- Różni klienci - różne sposoby
- Metody i modele odpierania zastrzeżeń
- Standardy postępowania reklamacyjnego
- Spotkanie osobiste
- Reklamacja telefoniczna
- Modele rozmowy reklamacyjnej:
- Przygotowanie do spotkania z klientem
- Model "POMOCNY"
- Modele rozmowy reklamacyjnej:
- Inne techniki stosowane w trudnych sytuacjach
- Radzenie sobie ze stresem
MODUŁ VIII. ASERTYWNOŚĆ W RELACJACH BIZNESOWYCH
- Po co handlowcom asertywność
- Możliwości, konsekwencje i koszty postaw uległych, agresywnych i asertywnych w biznesie
- Asertywna odmowa - jak mówić by nie psuć relacji z klientem
- Asertywne kontraktowanie relacji biznesowych
- Skuteczne techniki asertywne
- Ustalanie standardu relacji handlowych
- Sztuka egzekwowania własnych praw
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Zajęcia w dużej mierze odbywają się w formuje warsztatu.
Najczęściej stosowane metody:
- Dyskusja facylitowana
- Mini wykład
- Informacja zwrotna od zespołu i trenera
- Ćiwczenia (indywidualne i grupowe)
- Case study
- Odgrywanie scenek
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/profesjonalna-obsluga-klienta-w-praktyce-budowanie-trwalych-i-partnerskich-relacji-z-klientem-2024-11-25-gdansk.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 MODUŁ I. PODSTAWY OBSŁUGI KLIENTA (mini wykład, dyskusja, praca w grupach) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 MODUŁ II. PODSTAWY KOMUNIKACJI Z KLIENTEM, W TYM TELEFONICZNEJ (mini wykład, dyskusja, praca w grupach, case study, odgrywanie scenek) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 MODUŁ III.EMOCJE W KOMUNIKACJI, PROCESIE SPRZEDAŻY -cz.I (mini wykład, dyskusja, praca w grupach) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 MODUŁ III. EMOCJE W KOMUNIKACJI, PROCESIE SPRZEDAŻY - cz.II (dyskusja, case study, odgrywanie scenek) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 MODUŁ IV. ROZPOZNAWANIE ZACHOWAŃ LUDZI - TYPOLOGIA KLIENTÓW (mini wykład, dyskusja, praca w grupach) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 MODUŁ V. DEFINIOWANIE POTRZEB - ZASPOKAJANIE POTRZEB I UŚWIADAMIANIE ICH KLIENTOWI PODSTAWĄ PROFESJONALNEGO PODEJŚCIA DO KLIENTA (mini wykład, dyskusja, praca w grupach, case study) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 MODUŁ VI. LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ LECZYĆ - UNIKANIE TRUDNYCH SYTUACJI (mini wykład, dyskusja, praca w grupach, case study, odgrywanie scenek) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 MODUŁ VII. POSTĘPOWANIE W WYPADKU NEGATYWNYCH REAKCJI KLIENTA, KLIENT WYMAGAJĄCY, SYTUACJE NIECODZIENNE "TRUDNE SYTUACJE" (mini wykład, dyskusja, praca w grupach, case study, odgrywanie scenek) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 MODUŁ VIII. ASERTYWNOŚĆ W RELACJACH BIZNESOWYCH (mini wykład, dyskusja, praca w grupach) | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 820,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 480,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,08 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,06 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Zabawa
Przez okres mojej kariery zawodowej zajmowałem się wieloma obszarami biznesu. Tworzyłem od zera nowe przedsiębiorstwa, w tym pierwsze prywatne firmy dystrybucyjne i usługowe. Założyłem własną firmę, którą do dziś zarządzam i która nieźle radzi sobie na bardzo konkurencyjnym rynku. Przez dłuższy pracowałem w korporacji handlowej, gdzie zaczynałem od stanowiska doradcy klienta i przeszedłem wszystkie szczeble kariery do stanowiska w zarządzie firmy.
Z wykształcenia jestem weterynarzem i absolwentem kierunku filozofia i mediacje społeczne oraz pedagogika i terapia społeczna. Ukończyłem również studia podyplomowe dla trenerów grupowych, podyplomowe studia z zakresu coachingu oraz program Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.
Od kilku lat moja aktywność skupia się głównie na pracy trenerskiej. Prowadzę szkolenia biznesowe jak też dla organizacji społecznych.
Od 2009 współpracuje z Instytutem Rozwoju Biznesu. Prowadził szkolenia m.in. dla PZU Życie, Bank Pocztowy, Makro, PZU SA, BZWBK, Poczta Polska, mBank, PKP Intercity, Natur House.
Główne kompetencje szkoleniowe związane są z obszarami obsługi klienta, sprzedaży i obsługi klienta przez telefon, organizacji i zarządzania w call center, komunikacji, zarządzania zespołem, coachingu, zarzą
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. szkoleniowa = 45 min.
- Przerwy nie są wliczone w czas trwania szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi