Diagnoza dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Etapy diagnozy, opiniowanie, przygotowanie Indywidualnego Planu Terapii - WARSZTAT.
Diagnoza dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Etapy diagnozy, opiniowanie, przygotowanie Indywidualnego Planu Terapii - WARSZTAT.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia:
- Osoby indywidualne.
- Psychologowie.
- Pedagodzy.
- Terapeuci zajęciowi.
- Logopedzi i neurologopedzi.
- Nauczyciele wspomagający.
- Doradcy zawodowi pracujący z dziećmi.
- Asystent nauczyciela.
- Studenci kierunków związanych z pedagogiką, psychologią lub terapią.
- Rodzice oraz opiekunowie prawni.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących na co dzień z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, poznawczymi lub emocjonalnymi, a także tych, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę w zakresie struktury diagnozowania, konieczności współpracy pomiędzy specjalistami, rodzicami, nauczycielami.
Usługa dedykowana dla uczestników "Kierunek Rozwój"
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem edukacyjnym jest nabycie wiedzy o etapach diagnozowania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz struktura opracowania Indywidualnego Planu Terapii.Pokazane zostaną narzędzia diagnostyczne oraz sposoby interpretowania wyników przeprowadzonego badania. Wskazany zostanie zakres współpracy z zespołem specjalistów niezbędny w procesie terapeutycznym. Szkolenie obejmuje również analizę postępów terapii.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje podstawy dysfunkcji rozwojowych u dzieci, takie jak: zaburzenia sensoryczne, autyzm, dysleksja, ADHD oraz potrafi zidentyfikować ich podstawowe objawy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik podejmuje dyskusję w warunkach symulowanych o wzorach cechujących dysfunkcje rozwojowe u dzieci. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna strukturę przeprowadzania diagnozy, poznaje narzędzia diagnostyczne, takie jak kwestionariusze, testy, wywiady z rodzicami/opiekunami, etc., których zadaniem jest dotarcie do źródła zaburzenia rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik podejmuje decyzję wyboru odpowiedniego narzędzia diagnostycznego oraz samodzielnego przeprowadzenia wywiadu z rodzicem/opiekunem prawnym dziecka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy na podstawie zebranych danych opracować kompleksową opinię diagnostyczną, uwzględniającą mocne i słabe strony dziecka, oraz potrzeby rozwojowe i edukacyjne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje draft pisemnej opinii diagnostycznej na podstawie przykładowego wywiadu oraz badania dziecka. Opinia jest omawiana pod kątem rzetelności, trafności i kompletności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik proponuje, na podstawie wyników diagnozy, Indywidualny Plan Terapii, uwzględniając cele krótkoterminowe i długoterminowe, metody terapeutyczne oraz sposób monitorowania postępów, w ostatnim etapie złożyć go do konsultacji i zaopiniowania z innymi specjalistami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia Indywidualny Plan Terapii dla wybranego studium przypadku, uwzględniając jasno określone cele, metody oraz sposoby oceny postępów. Plan jest oceniany przez prowadzących szkolenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie współpracuje z rodzicami, nauczycielami oraz innymi specjalistami w procesie diagnozowania i terapii dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik bierze udział w symulacji spotkania z rodzicami oraz specjalistami, prezentując diagnozę oraz proponowany plan terapii. Ocenie podlega zdolność do komunikacji, prezentowania wyników oraz współpracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1
Wprowadzenie do diagnozowania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
Narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnozowaniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
Moduł 2
Narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnozowaniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
Etapy procesu diagnostycznego (zbieranie wywiadu, obserwacja, analiza danych, badania dodatkowe u lekarzy specjalistów).
Moduł 3
Tworzenie opinii po przeprowadzonej diagnozie.
Interdyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii. Współpraca psychologa z innymi specjalistami (logopeda, pedagog, fizjoterapeuta, neurolog dziecięcy, psychiatra dziecięcy).
Moduł 4
Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT).
Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT) z kartami pracy.
Moduł 5
Metody pracy/terapii z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Moduł 6
Metody pracy/terapii z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Analiza przypadków na podstawie wydanych opinii – dyskusja nad procesami diagnostycznymi i tworzeniem IPT.
Walidacja.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł 1 | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł 1 | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł 2 | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł 2 | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł 3 | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł 4 | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł 5 | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł 6 | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Ławniczak
Kwalifikacje i kompetencje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Szkolenia kompetencyjne:
1. "Autyzm – wystarczy zrozumieć."
2. "Założenia edukacji włączającej. Zadania nauczycieli i specjalistów oraz pracowników niepedagogicznych we wdrażaniu edukacji włączającej."
3. "Bariery edukacji włączającej. Gdzie szukać wsparcia? Edukacja włączająca w chmurze -pomoce dydaktyczny dla uczniów ze SPE."
4. "Nękanie rówieśnicze - Grupy szczególnego ryzyka w przemocy rówieśniczej - dzieci ze SPE."
5. "Problemy i zaburzenia u dzieci i młodzieży spowodowane przemocą rówieśniczą. Uczestnicy dzielą się swoja wiedza na temat problemów, które napotykają u siebie w pracy szkolnej i przedszkolnej"
6. "Trudne rozmowy z rodzicami o dysfunkcjach dzieci. Jak rozmawiać o niełatwych tematach dotyczących dziecka z rodzicem – rozmowa mediatorem szkolnym i sądowym."
7. "Niesłyszący w słyszącym świecie."
8. "Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni. Cyberprzemoc i inne zagrożenia „czyhające” na uczniów."
9. "Szkolne procedury bezpieczeństwa w sieci. Bezpieczeństwo dzieci to wspólna odpowie
Wioletta Ginter
Kwalifikacje i kompetencje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
I. Studia podyplomowe z Pedagogiki specjalnej - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
II. Szkolenia kompetencyjne:
1. "Autyzm – wystarczy zrozumieć."
2. "Założenia edukacji włączającej. Zadania nauczycieli i specjalistów oraz pracowników niepedagogicznych we wdrażaniu edukacji włączającej."
3. "Bariery edukacji włączającej. Gdzie szukać wsparcia? Edukacja włączająca w chmurze -pomoce dydaktyczny dla uczniów ze SPE."
4. "Nękanie rówieśnicze - Grupy szczególnego ryzyka w przemocy rówieśniczej - dzieci ze SPE."
5. "Problemy i zaburzenia u dzieci i młodzieży spowodowane przemocą rówieśniczą. Uczestnicy dzielą się swoja wiedza na temat problemów, które napotykają u siebie w pracy szkolnej i przedszkolnej"
6. "Trudne rozmowy z rodzicami o dysfunkcjach dzieci. Jak rozmawiać o niełatwych tematach dotyczących dziecka z rodzicem – rozmowa me
Julita Rozmus
Kwalifikacje i kompetencje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
I. Studia podyplomowe z Pedagogiki specjalnej - Logopedia.
II. Studia podyplomowe z Neurologopedii
III. Szkolenia kompetencyjne:
1. Diagnoza i terapia jąkania.
2. Szkolna interwencja profilaktyczna wobec ucznia eksperymentującego ze środkami psychoaktywnymi.
3. Skuteczne metody terapeutyczne do pracy z dziećmi i osobami dorosłymi z zaburzeniami mowy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały poszkoleniowe Uczestnicy otrzymują od Prowadzących w aplikacji Livewebinar podczas trwania zajęć oraz na platformie eLearning ACE.
Do spersonalizowanych obszarem szkolenia treści, dostęp mają tylko odbiorcy usługi rozwojowej zalogowani w domenie Usługodawcy.
W zakres materiałów poszkoleniowych wchodzi:
- prezentacje,
- wzory dokumentów,
- wzory narzędzi diagnostycznych,
- materiały będące własnością Usługodawcy,
- artykuły, ebook, etc. na licencjach otwartych,
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej,
- imienny certyfikat o uczestnictwie z usłudze rozwojowej,
- dostęp do platformy na 365 dni.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, 45 minut.
Zawarto umowę z:
- WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
- Małopolski Pociąg do Kariery.
- Nowy start w Małopolsce EURESEM.
- Akademia HR.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy LIVEWEBINAR, nie jest wymagane pobieranie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Uczestnicy otrzymują link do zajęć, wpisują swoje imię i nazwisko, kierowani są bezpośrednio na szkolenie, gdzie czeka już na nich Prowadzący.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+,
- Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.