Unico IT: Specjalista ds. Projektowania i programowania stron internetowych zgodnych ze standardem WCAG 2.1.
Unico IT: Specjalista ds. Projektowania i programowania stron internetowych zgodnych ze standardem WCAG 2.1.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla:
- Web developerów, designerów oraz programistów, którzy chcą nauczyć się projektować i tworzyć strony internetowe zgodne ze standardem WCAG 2.1.
- Osób, które chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie projektowania stron internetowych i wdrożenia standardów dostępności.
- Osób, które pracują w agencjach interaktywnych, fimach IT lub innych firmach związanych z projektowaniem stron internetowych.
- Nauczycieli, trenerów i innych specjalistów zajmujących się edukacją, którzy chcą nauczyć się projektować strony internetowe zgodne zestandardami dostępności.
- Osób związanych z organizacjami pozarządowymi i rządowymi, którzy chcą tworzyć strony internetowe, aby spełnić wymagania ustawowe dotyczące dostępności stron internetowych.
Usługa adresowana jest również do uczestników rozliczających się w systemie bonowym: projekt „Kierunek – Rozwój”, Lubuskie Bony Rozwojowe, Małopolskie Bony Rozwojowe, bony z urzędów pracy i inne.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje Uczestników do samodzielnego projektowania i programowania stron internetowych zgodnych z wytycznymi określonymi w standardzie WCAG 2.1. Usługa prowadzi do poszerzenia wiedzy na temat zasad projektowania stron internetowych zgodnych z WCAG 2.1, dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, narzędzi i technik umożliwiających tworzenie stron internetowych zgodnych z wytycznymi WCAG 2.1, oceny dostępności strony internetowej i sposobów jej poprawy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą dostępności cyfrowej stron internetowych zgodnie ze standardem WCAG 2.1. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i rozróżnia grupy użytkowników narażonych na wykluczenie cyfrowe (osoby niewidome, niedowidzące, głuche, głuchoniewidome, niepełnosprawne ruchowo, intelektualnie, osoby starsze, osoby korzystające z urządzeń mobilnych). | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Omawia problemy i bariery jakie napotykają osoby z różnymi dysfunkcjami na stronach internetowych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Opisuje zasady dostępności cyfrowej zawarte w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje kryteria sukcesu podzielone na cztery główne zasady WCAG 2.1 (Postrzegalność, Funkcjonalność, Zrozumiałość, Rzetelność). | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Programuje (koduje) strony internetowe zgodne z wytycznymi WCAG 2.1. | Kryteria weryfikacji Stosuje odpowiednią strukturę i semantykę strony, korzystając z właściwego kodu HTML i CSS. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Używa znaczników nagłówków, etykiet i sekcji do ułatwienia nawigacji strony. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie kolory i kontrasty oraz weryfikuje ich poprawność. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Tworzy alternatywne sposoby prezentacji treści niestandardowych (obrazy, pliki dźwiękowe, wideo) za pomocą etykiet tekstowych i opisów alternatywnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Prawidłowo oznacza formularze i elementy interaktywne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Zaznacza aktywne elementy interaktywne i obsługuje serwis za pomocą urządzeń asystujących. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Ocena dostępności strony internetowej i sposoby poprawy wykrytych błędów. | Kryteria weryfikacji Wykonuje audyt dostępności serwisów internetowych przy użyciu listy kontrolnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Korzysta z narzędzi do automatycznej weryfikacji i testowania dostępności stron internetowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Samodzielnie przeprowadza audyt dostępności serwisu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Identyfikuje błędy dostępności i proponuje sposoby ich poprawy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie przekazuje uczestnikom niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną związaną m.in. z problemami w dostępie do treści i materiałów audiowizualnych na stronach internetowych grup narażonych na wykluczenie cyfrowe.
Przedstawia problemy i bariery jakie napotykają na serwisach internetowych osoby z dysfunkcjami ruchu, wzroku czy słuchu.
Szkolenie dostarcza uczestnikom wiedzę z zakresu szeroko pojętej dostępności cyfrowej.
Podczas szkolenia będą przeprowadzane praktyczne ćwiczenia z projektowania i programowania stron internetowych zgodnych ze standardem WCAG 2.1
Podczas egzaminu dokonana będzie ocena wykonanych ćwiczeń pod kątem zgodności ze standardem WCAG 2.1
Dzień 1.
1. Dostępność (Accessibility) stron internetowych – wprowadzenie do tematyki.
2. Niepełnosprawny w sieci – grupy użytkowników narażone na wykluczenie cyfrowe:
- Osoby niewidome i niedowidzące (prezentacja działania programów czytających),
- Osoby głuche i głuchoniewidome,
- Osoby niepełnosprawne intelektualnie,
- Osoby niepełnosprawne ruchowo,
- Osoby z zaburzeniami poznawczymi.
- Osoby starsze,
- Osoby korzystające z urządzeń mobilnych.
3. Problemy i bariery jakie napotykają na serwisach internetowych osoby wykluczone cyfrowo.
Przerwa lunchowa (12:00 – 12:30).
4. Omówienie Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
5. Omówienie wszystkich (61) kryteriów sukcesu podzielonych na cztery główne zasady WCAG 2.1:
- Postrzegalność,
- Funkcjonalność,
- Zrozumiałość,
- Rzetelność.
Weryfikacja postępów w uczeniu się oraz uwagi trenera
Dzień 2.
1. Tworzenie i programowanie stron WWW dostępnych dla osób z niepełnosprawnością:
- Odpowiednia struktura i semantyka strony, rzetelny kod HTML i CSS,
- Odpowiednie użycie znaczników nagłówków, etykiet i sekcji, które umożliwią łatwe zrozumienie i nawigację na stronie,
- Dostępna nawigacja serwisu - jasne i spójne menu, etykiety elementów interaktywnych i klawisze skrótów,
- Kolejność informacji na stronie, jasna i zrozumiała struktura nagłówków, tekstu, list i innych elementów struktury strony,
- Dobór odpowiednich kolorów i kontrastu serwisu, narzędzia do weryfi kacji ich poprawności,
- Dobór kroju czcionki, wielkości i kontrastu,
- Alternatywne sposoby prezentacji treści niestandardowych, takich jak obrazy, pliki dźwiękowe i wideo, za pomocą etykiet tekstowych iopisów alternatywnych.
- Odpowiednie oznaczenia formularzy i elementów interaktywnych,
- Jednoznaczne tytuły stron serwisu,
- Zasady tworzenia i nazewnictwo linków wewnętrznych i zewnętrznych,
- Prawidłowe ukrywanie treści,
- Zaznaczenie aktywnych elementów interaktywnych,
- Obsługa serwisu za pomocą urządzeń asystujących, takich jak czytniki ekranowe, klawiatura, urządzenia do sterowania głosem, itp.,
- Dostęp do informacji na różne sposoby,
- Zapewnianie dostępności treści dla różnych ekranów urządzeń, responsywność serwisów internetowych
- Dodatkowe ułatwienia.
Przerwa lunchowa (12:00 – 12:30).
2. Ocena dostępności strony internetowej i sposoby poprawy wykrytych błędów.
- Lista kontrolna i poziomy badania dostępności,
- Audyt dostępności serwisów internetowych,
- Narzędzia do automatycznej weryfikacji i testowania dostępności stron internetowych,
- Samodzielny audyt dostępności serwisu,
- Sposoby poprawy błędów po przeprowadzonym audycie.
3. Porady i odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Walidacja efektów uczenia się (15:30 - 16:00).
---
- Szkolenie prowadzone jest w formie indywidualnej lub w małych grupach 2/3-osobowych
- Każdy Uczestnik posiada samodzielne stanowisko pracy.
- Warunkiem koniecznym osiągnięcia celu szkolenia jest 100% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika
- Usługa realizowana jest w 22 godzinach dydaktycznych (godzina dydaktyczna = 45 minut).
- Metoda weryfikacji obecności Uczestnika: eksport logowania z aplikacji Zoom..
- Przerwy na lunch i kawę wliczają się do godzin usługi.
- Zajęcia praktyczne: 4 godziny dydaktycznych / zajęcia teoretyczne: 18 godzin dydaktycznych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Dzień 1. Dostępność (Accessibility) stron internetowych – wprowadzenie do tematyki | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Dzień 1. Niepełnosprawny w sieci – grupy użytkowników narażone na wykluczenie cyfrowe | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Dzień 1. Przerwa kawowa | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Dzień 1. Problemy i bariery jakie napotykają na serwisach internetowych osoby wykluczone cyfrowo | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Dzień 1. Przerwa lunchowa | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Dzień 1. Omówienie Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Dzień 1. Przerwa kawowa | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Dzień 1. Omówienie kryteriów sukcesu podzielonych na cztery główne zasady WCAG 2.1 | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Dzień 1. Weryfikacja postępów w uczeniu się oraz uwagi trenera | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Dzień 2. Tworzenie stron WWW dostępnych dla osób z niepełnosprawnością | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Dzień 2. Przerwa kawowa | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Dzień 2. Tworzenie stron WWW dostępnych dla osób z niepełnosprawnością | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Dzień 2. Przerwa lunchowa | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Dzień 2. Ocena dostępności strony internetowej i sposoby poprawy wykrytych błędów | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Dzień 2. Przerwa kawowa | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Dzień 2. Porady i odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Tomasz Kościański | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Dzień 2. Walidacja efektów uczenia się. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto136,36 PLN
- Koszt osobogodziny netto136,36 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kościański
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy przygotowany przez Unico Sp. z o.o.
Informacje dodatkowe
Możliwość dostosowania terminu: Rafał Lisser, tel: (+48) 724 787 771
Jeżeli złożyłeś wniosek u Operatora, ale nie zapisałeś się na usługę, skontaktuj się z nami w celu rezerwacji.
Posiadamy umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Unico Sp. z o.o. zapewnia salę szkoleniową z osobnymi stanowiskami dla każdego Uczestnika. Sale są dostosowane do wymogów sanitarno-epidemiologicznych oraz wymogów BHP. Każde szkolenie w Unico jest ubezpieczone.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT, pod warunkiem że dofinansowanie pokrywa co najmniej 70% kosztów szkolenia. W przypadku mniejszego wsparcia finansowego, do ceny netto usługi dodawany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Przepis na podstawie którego stosowane jest zwolnienie od podatku (stawka VAT zw.): Zwolnienie z podatku VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.736)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa
- Platforma Zoom (https://zoom.us/)
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji
- Komputer, laptop lub tablet z dostępem do internetu.
- Procesor: Minimalnie jednordzeniowy 1 GHz, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (np. Intel i3/i5/i7 lub AMD ekwiwalent).
- Pamięć RAM: Minimalnie 2 GB, zalecane 4 GB lub więcej.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować uczestnik
- Minimalna prędkość łącza: 600 kb/s dla wideo wysokiej jakości, zalecane minimum 1,2 Mb/s dla wideo 720p i 3,8 Mb/s dla wideo 1080p.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- System operacyjny: Windows 7 lub nowszy, macOS 10.10 lub nowszy, Linux, iOS, Android.
- Zainstalowana aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
- Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania, ale dostęp do aplikacji Zoom może poprawić jakość połączenia.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu online
- Link jest ważny do momentu zakończenia spotkania lub webinaru.
Zalecane parametry łącza internetowego
- Łącze internetowe o minimalnej przepustowości 600 kb/s dla wideo wysokiej jakości, zalecane minimum 1,2 Mb/s dla wideo 720p i 3,8 Mb/s dla wideo 1080p. Dla grupowych połączeń wideo zalecane 1,0 Mb/s dla wideo wysokiej jakości i do 3,8 Mb/s dla wideo 1080p. Udostępnianie ekranu bez miniaturki wideo wymaga 50–75 kb/s, z miniaturką 50–150 kb/s. Audio VoIP: 60–80 kb/s, Zoom Phone: 60–100 kb/s.