Zarządzanie oraz budowanie zespołu z uwzględnieniem zarządzania demokratycznego w ujęciu Work-Life Balance i zielonych kompetencji
Zarządzanie oraz budowanie zespołu z uwzględnieniem zarządzania demokratycznego w ujęciu Work-Life Balance i zielonych kompetencji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby menedżerowie, liderzy zespołów,osoby zarządzające działami handlowymi, administracyjnymi, księgowymi oraz HR, sprzedawcy, specjaliści ds.obslugi klienta, osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie kierowania zespołem pracowników, które chcą usprawnić wewnętrzny obieg informacji w firmie, wdrożyć narzędzia cyfryzacji oraz zminimalizować zużycie zasobów i odpadów, wspierając zrównoważonyrozwój wpisany w zielone kompetencje.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do nabycia rozwiązań umożliwiających efektywną i satysfakcjonującą pracę zdalną, hybrydową, home office, elastyczny czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wykorzystania narzędzi wspierających nowe formy organizacji pracy, radzenie sobie z typowymi trudnościami (w tym problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz budowanie zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy zapewnienia sprawnej komunikacji i podziału zadań w pracy zdalnejEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża zasady zarządzaniademokratycznego | Kryteria weryfikacji -uczestnicy będą potrafili zrozumieć istosować zasady zarządzania demokratycznego w swoich zespołach, w tym transparentność, partycypację oraz otwartą komunikację | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Buduje zespół oparty na współpracy izaufaniu | Kryteria weryfikacji -uczestnicy będą umieli zidentyfikowaćtalenty i mocne strony członków zespołu, tworząc atmosferę współpracy i zaufania. Nauczą się także rozpoznawać role w zespołach i promować otwartą komunikację | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Zarządza zespołem w kontekście WorkLife Balance | Kryteria weryfikacji -uczestnicy będą w stanie wdrażaćrozwiązania wspierające równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, promując elastyczność i dobrostan pracowników | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnicy wezmą udział wsymulacjach budowania zespołu, podczas których ocenie podlegać będą ich umiejętności w rozpoznawaniu ról w zespole oraz tworzeniu atmosfery zaufania i współpracy | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji W ramach warsztatów uczestnicy będąopracowywać rozwiązania wspierające równowagę między życiem prywatnym a zawodowym w różnych działach firmy. Ocena zostanie przeprowadzona na podstawie skuteczności zaproponowanych rozwiązań | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Rozwija zielone kompetencje | Kryteria weryfikacji -uczestnicy będą zdolni dowprowadzania praktyk zrównoważonego rozwoju w organizacjach, integrując zielone kompetencje z działalnością firmy oraz kształtując proekologiczne postawy zespołu | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnicy przeanalizują studiumprzypadków dotyczące zrównoważonego zarządzania oraz przedstawią plan wdrożenia zielonych kompetencji w swoich organizacjach. Kryterium oceny będzie praktyczność oraz potencjalne korzyści dla firmy | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Efektywnie deleguje zadania irozwiązuje konflikty | Kryteria weryfikacji -uczestnicy zdobędą umiejętnośćskutecznego delegowania zadań, zwiększając zaangażowanie pracowników. Będą również potrafili rozwiązywać konflikty oraz zarządzać sytuacjami kryzysowymi w zespołach | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnicy wezmą udział wsymulacjach dotyczących rozwiązywania konfliktów oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Ocenie będą podlegały ich zdolności mediacyjne i umiejętność zarządzania dialogiem w zespole | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1.Wprowadzenie i omówienie pr
ogramu szkolenia - Prezentacja uczestników. - Omówienie celów i metod pracy podczas szkolenia 2.Podstawy zarządzania demokratycznego - Czym jest zarządzanie demokratyczne? Główne zasady i założenia. - Rola lidera w zarządzaniu demokratycznym. - Korzyści i wyzwania związane z wdrażaniem demokratycznych zasad w o
rganizacjach. - Studium przypadku – przykłady firm stosujących zarządzanie demokratyczne 3.Budowanie zespołu opartego na współpracy i zaufaniu - Role w zespole – jak rozpoznać mocne strony i talenty pracowników, w tym w działach handlowych, administracyjnych, serwisowych, księgowości oraz HR. - Metody budowania zespołu: współpraca, transparentność, otwarta komunikacja. - Ćwiczenia praktyczne – budowanie zaufania w zespole
4.Work-Life Balance w zarządzaniu zespołem - Czym jest Work-Life Balance? Wpływ równowagi między życiem prywatnym a zawodowym na efektywność pracy. - Praktyczne techniki wdrażania Work-Life Balance w zespole, w tym dla działów administracyjnych, handlowych i serwisowych. - Elastyczność w pracy i jej wpływ na dobrostan pracowników.
5.Zielone kompetencje w pracy zespołu - Czym są zielone kompetencje? Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy. - Jak wdrażać zrównoważone praktyki w organizacjach? Przykłady ekologicznych działań w firmach. - Kształtowanie postaw proekologicznych w zespole, w szczególności w działach handlowych, serwisowych i administracyjnych
6.Case study oraz dyskusja grupowa - Praca w grupach: analiza realnych przykładów zarządzania demokratycznego i Work-Life Balance w firmach. - Prezentacja wyników pracy zespołowej, omówienie wniosków i najlepszych praktyk
7.Komunikacja w zespole demokratycznym - Rola komunikacji w zarządzaniu demokratycznym. - Techniki efektywnej komunikacji: feedback, aktywne słuchanie, dialog otwarty. - Ćwiczenia praktyczne – jak efektywnie komunikować cele i wartości w zespole, w tym w działach administracyjnych, handlowych, serwisowych oraz księgowych.
8.Delegowanie zadań w zarządzaniu demokratycznym - Jak skutecznie delegować zadania i odpowiedzialność w zespole? - Znaczenie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników w zarządzaniu demokratycznym. - Warsztaty – praktyczne przykłady delegowania zadań w zespole
9.Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi - Jak rozpoznawać i rozwiązywać konflikty w zespole, w tym między działami handlowymi, serwisowymi i administracyjnymi? - Mediacja i dialog w zarządzaniu demokratycznym. - Ćwiczenia praktyczne – symulacje rozwiązywania konfliktów w zespole
10.Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem - Zastosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w długofalowym zarządzaniu zespołem. - Tworzenie planu działania z uwzględnieniem Work-Life Balance i zielonych kompetencji. - Ćwiczenia praktyczne – opracowanie strategii zrównoważonego zarządzania zespołem, z uwzględnieniem specyfiki różnych działów firmy (handlowy, administracyjny, serwisowy, księgowość
11.Podsumowanie i ewaluacja - Przegląd najważniejszych zagadnień poruszonych w trakcie szkolenia. - Indywidualne plany wdrożenia zdobytej wiedzy i umiejętności w miejscu pracy. - Feedback od uczestników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 984,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 984,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji powerpoint, ankiety, testy - opracowane przez trenera. Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z Podmiotowego Systemu Finansowania jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Brak wymagań w zakresie stopnia znajomości tematu. szkolenie Jest prowadzone aktywnymi metodami interaktywnymi i aktywizującymi ,rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, ,doświadczeniem oraz dyskusją grupy mająca na celu podsumowanie danego tematu. Trener podsumowuje każde zagadnienie ,pozwalając uczestnikom, którzy mają dostęp do prowadzącego poprzez zastosowanie narzędzi umożliwiających interaktywność: czat, ankiety, sesje Q&A. Podczas szkolenia realizowanego online będą nagrywane sesje, a uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe dostarczone w formie cyfrowej.
Po ukończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie wydane przez Fundację AKTYWNA GALICJA.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe