Project Manager – umiejętności miękkie: komunikacja, przywództwo, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów
Project Manager – umiejętności miękkie: komunikacja, przywództwo, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie rekomendowane jest dla kierowników projektów, chcących doskonalić swoje umiejętności zarządzania projektem.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji10-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wzmocnienie kompetencji miękkich niezbędnych do sprawnego realizowania projektów. Uczestnicy zostaną przygotowani do samodzielnego i efektywnego przekazywania komunikatów w taki sposób, aby porozumiewanie się i współdziałanie w zespole było efektywne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy i stosuje plan komunikacji w zespole projektowym | Kryteria weryfikacji opracowuje plan komunikacji w zespole projektowym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji stosuje w codziennej pracy opracowany plan komunikacji w zespole projektowym | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje narzędzia kierowania interesariuszami projektu | Kryteria weryfikacji wymienia narzędzia kierowania interesariuszami projektu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Definiuje wizję projektu i celów biznesowych tak, aby wzmocnić zaangażowanie zespołu do realizacji projektu | Kryteria weryfikacji przedstawia wizję projektu i celów biznesowych w sposób angażujący zespół | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje style kierowania projektem | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić style kierowania projektem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i stosuje techniki rozwiązywania problemów komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Wymienia techniki rozwiązywania problemów komunikacyjnych i stosuje je w codziennej pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia konflikty konstruktywny i destruktywny | Kryteria weryfikacji Podaje różnice między konfliktem konstruktywnym i destruktywnym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przekazuje informacje jasno i klarownie, panuje nad emocjami | Kryteria weryfikacji Ma informację zwrotną od zespołu, że informacje są przekazywane w sposób zrozumiały. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Potrafi koncentrować się na faktach, nie na emocjach | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Radzi sobie z konfliktem w zespole | Kryteria weryfikacji poszukuje rozwiązań satysfakcjonujących obie strony konfliktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji potrafi konstruktywnie wyrażać swoje emocje i zachęca do tego drugą stronę | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I. KLUCZOWE KOMPETENCJE MIĘKKIE PROJECT MANAGERA (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja)
- Kompetencje twarde vs kompetencje miękkie
- Dlaczego potrzebne są kompetencje miękkie w zarządzaniu projektem?
- Jak zarządzać zespołem projektowym, aby sprawnie zrealizować założone cele biznesowe?
MODUŁ II. KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja, test, case study)
- Znaczenie procesu komunikacji w realizowaniu projektów
- Komunikacja i relacje w zespole
- Nie wszystko można przekazać wirtualnie!
- Błędy komunikacyjne w zespole projektowym
- Komunikacja w projekcie to nie tylko dystrybucja informacji
- Opisywanie zjawisk, bez szerszego kontekstu
- Natłok informacji
- Brak umiejętności przyjmowania perspektywy drugiej strony
MODUŁ III. PLAN KOMUNIKACJI W PROJEKCIE (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja, case study)
- Wizja i cele projektu
- Mapa interesariuszy projektu
- Plan - Mapa wymiany informacji
- Systematyczny monitoring i aktualizacja planu
- Dzielenie się wiedzą w projekcie - Baza wiedzy
MODUŁ IV. KICK-OFF MEETING - CO ZROBIĆ, ŻEBY BYŁO UDANE?(mini wykład, ćwiczenia, dyskusja, burze mózgów)
- Po co organizuje się spotkanie kick-off meeting?
- Przedstawienie wizji projektu i celów biznesowych
- Struktura spotkania
- Ćwiczenia indywidualne: Kick-off meeting
MODUŁ V. PRZYWÓDZTWO I MOTYWOWANIE W ZESPOLE (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja, odgrywanie ról )
- Osiem paradoksów kierownika projektu według Toma Petersa
- Style kierowania. Test na poznanie własnego stylu
- Współpraca i partnerstwo jako główna idea kierowania zespołem projektowym
- Czynniki mające wpływ na pozytywne postrzeganie projektu?
- Jak poprawić postrzeganie projektu i zmotywować zespół projektowy?
MODUŁ VI. NEGOCJACJE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja,case study)
- Typy negocjacji: Przegrana - przegrana; Wygrana - przegrana; Wygrana - wygrana
- Style negocjacji: styl twardy, styl miękki, styl rzeczowy
- Ćwiczenie: Nasze negocjacje
MODUŁ VII. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW, POTENCJALNYCH KONFLIKTÓW (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja, test, gra szkoleniowa)
- Przyczyny konfliktów: organizacyjne, społeczne, osobowe
- Różne rodzaje konfliktów: wartości, społeczne, dotyczące podziałów zasobów, kompetencji
- Sygnały konfliktu
- Autorska Gra szkoleniowa
- Ćwiczenie: Test - model stylów reakcji na konflikt
- Jak prowadzić trudne rozmowy?
MODUŁ VIII. SPOTKANIA ROBOCZE W ZESPOLE PROJEKTOWYM (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja, burze mózgów)
- Powody organizowania spotkań w zespole projektowym?
- Dlaczego większość spotkań trwa minimum godzinę?
- Jak przeprowadzić krótkie i merytoryczne spotkania w zespole projektowym?
- Prezentacje - korzystać z nich na spotkaniach czy nie?
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest w formie aktywnych warsztatów, z udziałem wszystkich uczestników szkolenia poprzez zaangażowanie w:
- mini-wykłady
- dyskusje
- odgrywanie ról
- case study
- testy
- ćwiczenia indywidulane i grupowe
- burze mózgów
- gra szkoleniowa
Struktura zajęć:
- praca warsztatowa 80%
- mini wykłady 20%
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia znajdują się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/project-manager-skuteczna-komunikacja-przywodztwo-negocjacje-i-rozwiazywanie-konfliktow-2024-09-12-wroclaw.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Project Manager - skuteczna komunikacja, przywództwo, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Project Manager - skuteczna komunikacja, przywództwo, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 943,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,32 PLN
- Koszt osobogodziny netto92,94 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Zbińska
Doświadczenie zdobywała jako: kierownik Biura Zarządu i Controllingu w firmie produkcyjnej „Hanka" S.A., dla której współtworzyła, wdrożyła system controllingu. Kolejne zajmowane stanowiska to menedżer zespołu sprzedawców i menedżer ds. szkoleń. Podczas swojej kariery zawodowej zbudowała i zarządzała zespołem, który osiągnął trzecie miejsce w Polsce za wyniki w sprzedaży w latach 2001-2002.
Wieloletni trener i wykładowca między innymi w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Legnicy.
Ukończyła zarządzanie oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe pedagogiczne na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Ukończone kursy:
• Management Skills Seminar;
• Limra International Inc. Unit Manager's Training Seminar;
• Limra International Inc.
• Szkolenie dla trenerów: Piotra Tymochowicza
• Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Metaedukacja
• Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Moderator Studia Pedagogiczne
• Szkolenia wewnętrzne – cyklicznie prowadzone w TU Allianz Polska SA w latach: 1999 – 2003
Posiadane certyfikaty:
• Management Skills Seminar;
• Limra International Inc. Unit Manager's Training Seminar; Limra International Inc.
Współautorka EMS - Elektronicznego Menedżera Szkoleń oraz platformy badawczej SPOT - systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie szkoleniami i badaniami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem BUR oraz na stronie AVENHANSEN.
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia gwarantujemy:
- Pełną interaktywność szkolenia z Trenerem AVENHANSEN
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
* 1 godz. szkoleniowa = 45 minut
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi