Facilitation Foundation Fast Track - kompleksowe szkolenie akredytowane zakończone egzaminem - Kierunek Rozwój
Facilitation Foundation Fast Track - kompleksowe szkolenie akredytowane zakończone egzaminem - Kierunek Rozwój
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- Kierownicy zespołów, kierownicy projektu i managerowie, którzy na co dzień mierzą się z problemami i we współpracy z zespołem poszukują rozwiązań problemów.
- Kierownicy zespołów informatyków, programistów, kierownicy projektów informatycznych chcący wykorzystać techniki facylitacyjne w celu polepszenia pracy zespołowej.
- Trenerzy wewnętrzni, pracownicy działów HR, prowadzący warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem narzędzi aktywizacji grupy.
- Konsultanci, osoby odpowiedzialne za wsparcie biznesu, zajmujące się rozpoznawaniem potrzeb biznesowych swoich partnerów.
- Osoby prowadzące spotkania strategiczne i posiedzenia kadry zarządzającej, które chcą podnieść jakość podejmowanych decyzji.
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa potwierdza przygotowanie Uczestnika do samodzielnego prowadzenia warsztatów facylitowanych oraz wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje mechanizmy grupowe i poznawcze wpływające na pracę zespołu, w celu budowania większej efektywności | Kryteria weryfikacji > definiuje oraz uzasadnia czynniki oraz mechanizmy poznawcze wpływające na pracę zespołu (stałego, projektowgo)> rozróżnia zjawiska i mechanizmy grupowe zachodzące między członkami zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Facylituje spotkania zespołowe, zgodnie z przyjętymi wytycznymi | Kryteria weryfikacji > definiuje elementy wpływające na jakość spotkań zespołu> charakteryzuje rolę Facylitatora i Lidera Zadania w ramach prowadzenia efektywnych spotkań > charakteryzuje różne preferencje osobowościowe i ich wpływ na prowadzone spotkania oraz dobór narzędzi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje różnorodne narzędzia i techniki zwiększające efektywność pracy zespołu | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje wady i zalety narzędzi zwiększających efektywność spotkań (stacjonarnych i zdalnych) oraz jakość podejmowanych decyzji, czy rozwiązywanych problemów, w ich trakcie> definiuje cele każdej metody i techniki prowadzenia spotkań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy agendę spotkania, uwzględniając charakterystykę grupy, cel oraz dostępny czas. | Kryteria weryfikacji > definiuje zasady efektywnego planu spotkania, dostosowanego do celu i potrzeb grupy> charakteryzuje sposby podziału i angażowania uczestników spotkania w realizację celu (formaty) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Podejmuje skuteczne interwencje w sytuacji, gdy na spotkaniu pojawiają się trudne emocje, wymiany zdań, czy konflikty | Kryteria weryfikacji > rozróżnia zjawiska i mechanizmy zachodzące między członkami zespołu> charakteryzuje powody pojawiania się trudnych emocji w ramach spotkania > charakteryzuje techniki radzenia sobie z trudnymi sytuacjami na spotkaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje proces w trakcie spotkania, z wykorzystaniem metody SPO | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje reguły efektywnej komunikacji w roli Facylitatora> definiuje metodę SPO i sposób jej zastosowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęInprogress
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAPMG International
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
WARUNKI PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do komputera oraz interenetu, ponieważ usługa szkoleniowa zostanie zrealizowana w formie online, z wykorzystaniem takich platform, jak: ZOOM oraz Mural. Usługa jest wykonywana w godzinach zegarowych (60 min.), a planowane przerwy wliczają się do jej czasu.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą dzieleni na mniejsze, 3-5 osobowe grupy, w ramach realizacji wybranych ćwiczeń warsztatowych (funkcja "Pokoi" na platformie ZOOM). Usługa zostanie wykonana z wykorzystaniem takich metod, jak: mini wykład, prezentacja multimedialna, symulacje w grupach, praca z case study, rudna, dyskusja, scenki.
Program ramowy szkolenia:
Pre test Wprowadzenie do Facylitacji • Komunikacja i bariery komunikacyjne • Ograniczenia poznawcze • Syndrom myślenia grupowego • Badania w Hamburgu Formaty • Sposoby pracy grupy • Opis 4 Formatów pracy grupy Zadanie i Proces • Zadanie: czym jest czerwone myślenie • Proces: czym jest zielone myślenie Formaty, Zadanie i Proces – podsumowanie Role w Facylitacji • Lider Zadania • Facylitator • Style wypełniania swojej roli: Sprzedawanie, Przedstawianie, Delegowanie, Uczestniczenie Proces Iceberg • 5 obszarów pracy zespołu podczas spotkania • Tworzenie agendy spotkania w oparciu o Proces Iceberg • Prowadzenie spotkania MBTI • Czym jest osobowość • Obszary różnic interpersonalych Narzędzia procesu, czyli techniki pracy Facylitatora • SPO, • Feedback, • Tak, i… • Brainstorming, • Braindumping, • Klastrowanie, • Łączenie, • Snap • Głosowanie kropkami • Zasadnicze i pożądane • Macierz RIG (Relative Importance Grid) • MoSCoW • Porównywanie parami (Macierze RIG) • Debata Formacja Praca domowa: • Wskazówki dla osób przystępujących do egzaminu Facilitation Foundation • Próbny egzamin Facilitation Foundation wraz z wyjaśnieniami |
Ćwiczenie: Supermarket • Samofacylitacja pracy zespołu • Omówienie doświadczeń i wyciągnięcie wniosków Modele, techniki i narzędzia pracy facylitatora • Zestawienia tabelaryczne • Czteropolówka • Diagram Ryby • SCA • Królestwo zwierząt (Dzień w ZOO) • Pięć pytań • Analiza pola sił • Jak jest i jak nie jest • Co widzę, jeśli… Planowanie wydarzeń • Pierwsze spotkanie z klientem • Ustalanie zakresu wydarzenia • Tworzenie agendy Facylitowanie wydarzenia: kluczowe czynniki sukcesu • SCA w trakcie warsztaty facylitowanego • Reakcje facylitatora: stosowanie SPO • Zawieranie kontraktu z grupą Model organizacji procesu Iceberg Profil Facylitatora • Preferencje facylitatora • Cechy ułatwiające pracę facylitatora Post test Egzamin Facilitation Foundation |
OCZEKIWANE PRZYGOTOWANIE SŁUCHACZY:
Nie jest wymagana wiedza specjalistyczna. Każdy z uczestników będzie miał okazję podzielić się swoimi doświadczeniami w zakresie prowadzenia spotkań (niekoniecznie w roli Facylitatora) oraz bycia uczestnikiem spotkania - dlatego wszelkie refleksje w tym zakresie będą cenne.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Przywitanie i wprowadzenie do szkolenia. Pre-test. | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Wprowadzenie do Facylitacji (wykład, dyskusja). Role w Facylitacji.Wykład i ćwiczenia. | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Model Process Iceberg (wykład, dyskusja) Model Organizacji Process Iceberg (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Zadanie i Proces (wykład, ćwiczenia warsztatowe); Narzędzia procesu, czyli techniki pracy Facylitatora. Wykład i ćwiczenia. | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Formaty (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Lider Zadania i Facylitator (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 MBTI: Myers - Briggs Type Indicator (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Modele, narzędzie i techniki - narzędzia procesu (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Planowanie agendy spotkania (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Facylitowanie spotkania i Kontrakt (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 SCA i Model spotkania Process Iceberg® (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Modele, narzędzia i techniki - cz. I (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Modele, narzędzia i techniki - cz. II (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Ćwiczenie Supermarket oraz Przegląd Proces Iceberg (ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Profil Facylitatora (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Podsumowanie szkolenia, ewaluacja. Post-test | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Egzamin Facilitation Foundation | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 990,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 990,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto117,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto117,06 PLN
- W tym koszt walidacji brutto890,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto890,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Gzyl
Psycholog, trenerka, facylitatorka i menedżerka z ponad 10-letnim stażem. Swoje doświadczenie zdobywała i budowała w bardzo różnorodnych branżach, od NGO'sów rozpoczynając, a kończąc na prężnie rosnącym IT. Od początku drogi zawodowej związana z rozwojem ludzi, w ramach realizowanych szkoleń i warsztatów, mentoringu, facylitacji, czy pełnienia roli liderki dla wybranych zespołów. W Inprogress poza rolą trenerską, zajmuje stanowisko Transformation Managerki, wspierając kluczowe zmiany w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem nowych systemów, produktów i procesów.
Prywatnie - zagorzała fanka Friends’ów, rozmów z ludźmi, najlepszej kuchni (w każdym wydaniu) oraz butów ;)
Specjalizacja
Posiada akredytację trenerską z Facylitacji, Management 3.0 i Change Managementu, aktualnie w trakcie akredytacji z DTMethod. Prowadzi również szkolenia z takich tematów jak efektywna komunikacja, zarządzanie zespołem, czy performance management. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Wykształcenie
Absolwentka studiów magisterskich z Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Szkoły Trenerów STER.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z przykładowymi egzaminami,
- arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Po szkoleniu uczestnicy otrzmują podsumowanie zrralizowanych ćwiczeń, w postaci pliku pdf z platformy Mural (na której realizowane są ćwiczenia).
Informacje dodatkowe
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia szkolenia.
Podane godziny szkolenia to godziny zegarowe
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
EGZAMIN WYMAGANY - Facilitation Foundation
Przerwy nie są wliczone w czas usługi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Konieczna jest również kamera do interakcji oraz mikrofon. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego. - Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo. - Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Informacje dotyczące warunków technicznych (egzaminy):
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy narzędzia Proctor U. Egzaminator będzie miał dostęp do egzaminu, monitorując środowisko egzaminacyjne przez komputer pulpitu, kamery internetowej i mikrofonu. Po zarezerwowaniu egzaminu uczestnik otrzyma wiadomość e-mail umożliwiający rejestrację i umówienie się na spotkanie z egzaminatorem za pośrednictwem Portalu Kandydata. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik egzaminu powinien posiadać komputer z wbudowaną kamerą internetową oraz głośnikiem. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Zgodnie z zaleceniami akredytora zalecane jest posiadanie szybkiego łącza internetowego. Bezprzewodowe łącze internetowe nie jest zalecane, ponieważ może zakłócić przebieg egzaminu. - Okres ważności aplikacji.
Aplikacja Proctor U jest ważna w trakcie egzaminu zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez akredytora.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.