Jak napisać wartościowe sprawozdanie z audytu
Jak napisać wartościowe sprawozdanie z audytu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Bankowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy każdego, kto w ramach wykonywanych obowiązków przygotowuje sprawozdania z zadań audytowych, a w szczególności:
- audytorów wewnętrznych;
- pracowników działu audytu wewnętrznego, którzy chcieliby poznać zasady pisania wartościowych sprawozdań;
- wszystkich zainteresowanych audytem wewnętrznym, którzy chcą poszerzyć i uzupełnić posiadaną wiedzę.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Jak napisać wartościowe sprawozdanie z audytu" przygotowuje uczestnika do przedstawienia syntetycznej oceny zbadanej działalności, poprzez wykorzystanie wiedzy w zakresie Standardów audytu odnośnie sprawozdawczości oraz zasad przygotowania wartościowego sprawozdania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie pisania sprawozdań z audytu. | Kryteria weryfikacji - definiuje zasady przygotowania wartościowych sprawozdań z audytu- identyfikuje głównych odbiorców sprawozdania - omawia istotne informacje wymagające przekazania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje w swojej pracy wiedzę i umiejętności w zakresie pisania sprawozdań z audytu. | Kryteria weryfikacji - analizuje zarówno pozytywne, jak i negatywne informacje- charakteryzuje narzędzia ułatwiające pisanie sprawozdań z audytu - ocenia badany proces - prowadzi prezentację sprawozdania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program:
Napisanie wartościowego sprawozdania z audytu wewnętrznego wymaga przestrzegania kilku podstawowych zasad. Nasze warsztaty są zbudowane właśnie wokół nich:
Zasada 1. Określ, kto jest głównym odbiorcą sprawozdania i jakich informacji potrzebuje
Przykład: wytyczne od zarządu, co uważają za istotne ustalenia
Przykład: formaty sprawozdań – najlepsze praktyki z polskich przedsiębiorstw
Ćwiczenie: wybór ustaleń do podsumowania dla zarządu i do właściwego sprawozdania
Zasada 2. Miej coś do powiedzenia – przekaż tylko istotne informacje
Ćwiczenie: odróżnianie informacji istotnych od nieistotnych
Zasada 3. Zacznij od razu – ustalenia i wnioski powinny być pisane na bieżąco, w miarę jak się pojawiają. Powinny być też od razu omawiane z audytowanymi.
Przykład: różny poziom agregowania ustaleń dla różnych odbiorców
Przykład: arkusz ustaleń jako narzędzie pomagające napisać dobre sprawozdanie
Ćwiczenie: elementy ustaleń – stan faktyczny, kryteria, przyczyny, skutki
Ćwiczenie: ocena ustaleń pod kątem ich jasności i kompletności
Zasada 4. Zachowaj proporcje – przedstaw zarówno pozytywne, jak i negatywne informacje. Jasno zaprezentuj, które kwestie są najistotniejsze. Dobierz odpowiedni poziom agregacji/ szczegółowości.
Ćwiczenie: różnica między szczegółową dokumentacją roboczą a sprawozdaniem z audytu
Ćwiczenie: syntetyczne przedstawianie informacji
Zasada 5. Jeśli możesz, przedstaw ocenę badanego procesu
Przykład: skala ocen
Przykład: różne możliwości prezentacji ocen w sprawozdaniu z audytu
Ćwiczenie: ocena procesu na podstawie przedstawionych informacji
Zasada 6. Pisz poprawnie: używaj krótkich zdań, nie nadużywaj strony biernej, pisz zrozumiałym językiem
Przykład: wystrzeganie się oczywistości
Przykład: odpowiedni dobór słów
Ćwiczenie: prezentacja informacji w jasny sposób
Ćwiczenie: dobór słów o zabarwieniu neutralnym
Ćwiczenie: skracanie tekstu, rezygnacja ze zbędnych słów
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 9 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Zasada 1. Określ, kto jest głównym odbiorcą sprawozdania i jakich informacji potrzebuje - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Zasada 2. Miej coś do powiedzenia – przekaż tylko istotne informacje - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Zasada 3. Zacznij od razu – ustalenia i wnioski powinny być pisane na bieżąco, w miarę jak się pojawiają. Powinny być też od razu omawiane z audytowanymi - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Zasada 4. Zachowaj proporcje – przedstaw zarówno pozytywne, jak i negatywne informacje. Jasno zaprezentuj, które kwestie są najistotniejsze - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Zasada 5. Jeśli możesz, przedstaw ocenę badanego procesu - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Zasada 6. Pisz poprawnie: używaj krótkich zdań, nie nadużywaj strony biernej, pisz zrozumiałym językiem - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Katarzyna Włodarska | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 845,00 PLN
- Koszt usługi netto1 500,00 PLN
- Koszt godziny brutto205,00 PLN
- Koszt godziny netto166,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Włodarska
Przez pierwsze lata pracy w EY zdobywała doświadczenie w audycie. Brała udział w badaniu sprawozdań finansowych banków oraz firm handlowych i usługowych. Pierwsze zajęcia szkoleniowe prowadziła dla młodszych kolegów i koleżanek z audytu. Jako trener EY Academy of Business przygotowała i od lat prowadzi najlepszy na rynku program szkoleniowy „Audyt wewnętrzny”, skierowany do osób rozpoczynających pracę w audycie. Wychowały się na nim setki audytorów wewnętrznych z wielu polskich firm i instytucji publicznych. Jest również autorem szkolenia „Zarządzanie ryzykiem” oraz wielu specjalistycznych szkoleń z zakresu audytu. Stworzyła koncepcję i opracowała materiały do wszystkich części szkoleń przygotowujących do egzaminów CIA po polsku. Przygotowała i nadzorowała studia podyplomowe z audytu wewnętrznego dla jednego z największych polskich przedsiębiorstw, prowadzone wspólnie z SGH. Odpowiadała również za przygotowanie materiałów, przeprowadzenie części szkoleń, nadzorowanie trenerów i koordynację działań przy realizacji projektów CIA finansowanych z funduszy unijnych, we współpracy z czterema różnymi organizacjami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.