Windykacja należności w ujęciu prawnym oraz postępowanie egzekucyjne i zabezpieczające w praktyce. Szkolenie praktyczne.
Windykacja należności w ujęciu prawnym oraz postępowanie egzekucyjne i zabezpieczające w praktyce. Szkolenie praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie polecamy dla:
-pracowników administracji publicznej
-przedsiębiorców,
-pracowników działów windykacji oraz działów prawnych,
-właścicieli firm mających problem ze skutecznym odzyskaniem należności. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji10-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
-przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie windykacji należności w ujęciu prawnym oraz postępowania egzekucyjnego i zabezpieczającego;-zapoznanie uczestników z aktualnie obowiązującym stanem prawnym;
-zwiększenie skuteczności uczestników podczas procesów windykacyjnych w organizacji;
-analiza przypadków w oparciu o przykłady zaczerpnięte z polskiej praktyki sądowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Monitoring wierzytelności i prewindykacja
1. Monitoring wierzytelności;
2. Prewindykacja, zasady stosowania i efektywne instrumenty prewindykacji (w tym. m.in. mechanizmy działań prewindykacyjnych, outsourcing usług prewindykacyjnych, instrumenty prewindykacji, wady i zalety prewindykacji);
3. Projektowanie procedur windykacyjnych z uwzględnieniem charakterystyki podmiotu;
II. Analiza sytuacji prawnej wierzyciela
1. Audyt wierzytelności i jej ewentualnych zabezpieczeń:
a) weryfikacja prawidłowości i skuteczności umów stanowiących źródło wierzytelności (w tym m.in. prawidłowa reprezentacja poszczególnych kategorii podmiotów cywilnoprawnych);
Case study – weryfikacja dokumentów źródłowych
b) weryfikacja terminu przedawnienia wierzytelności i zabezpieczenie wierzyciela przed przedawnieniem wierzytelności;
Case study – analiza sprawy windykacyjnej pod kątem przedawnienia wierzytelności
c) weryfikacja prawnej sytuacji dłużnika (różne możliwości działań windykacyjnych w zależności od charakterystyki dłużnika: osoba fizyczna – znaczenie zgody małżonka, spółka osobowa, osoba prawna).
III. Właściwe działania windykacyjne - dochodzenie wierzytelności.
1. Przedsądowe i pozasądowe działania windykacyjne:
a) wezwanie do zapłaty,
b) negocjacje w procesie windykacji (w tym m.in. podstawowe zasady prowadzenia negocjacji, elementy strategii i taktyki negocjacyjnej, wzmacnianie siły argumentów w toku negocjacji, osiąganie celów);
Case study – gra negocjacyjna
c) postępowanie pojednawcze,
d) ugody i porozumienia restrukturyzacyjne (jak skutecznie zawrzeć ugodę z dłużnikiem, gwarantując sobie spłatę wierzytelności i poprawiając swoją sytuację procesową w razie nie wywiązania się przez dłużnik z warunków ugody, przykładowe klauzule ugody).
e) zarachowanie płatności dłużnika przez wierzyciela;
f) instrumenty prawne w ramach ustawy z dnia 8 marca 2013r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz.U. 2013 poz. 403).
g) możliwość przekazania informacji o dłużniku do BIG, jako narzędzie windykacyjne (dopuszczalność przekazania danych do BIG, najpopularniejsze BIG);
h) możliwość skorzystania z tzw. ulgi na złe długi, w ramach regulacji ustawy o podatku od towarów i usług, jako narzędzie windykacyjne;
i) kwalifikacja braku spłaty należności przez dłużnika jako przestępstwa – analiza pod kątem możliwości wszczęcia postępowania karnego;
Sesja warsztatowa
2. Ocena możliwości sądowego dochodzenia wierzytelności:
a) analiza możliwego do zebrania materiału dowodowego – opracowanie dokumentacji dla współpracującej kancelarii prawnej,
b) ocena kosztów sądowego dochodzenia należności:
• wysokość opłaty sądowej,
• koszty zastępstwa procesowego,
• inne koszty i opłaty sądowe (opłata skarbowa od pełnomocnictwa, wydatki w toku postępowania sądowego np. koszt opinii biegłego, tłumacza wydatki związane z pokryciem kosztów stawiennictwa świadków).
e) odsetki kapitałowe i odsetki za opóźnienie po 1 stycznia 2016r.
3. Sądowe dochodzenie wierzytelności:
a) postępowanie zabezpieczające (w tym ogólna charakterystyka, koszty, możliwości dostępne w ramach tego postępowania)
b) właściwe postępowanie sądowe – postępowanie rozpoznawcze:
• postępowania w trybie zwykłym,
• postępowania odrębne:
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania nakazowego, przebieg postępowania nakazowego (wymogi, wady i zalety),
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania upominawczego, przebieg postępowania upominawczego i jego odrębności (wymogi, wady i zalety),
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania uproszczonego, przebieg postępowania uproszczonego i jego odrębności (wymogi, wady i zalety),
4. Ogólna charakterystyka postępowania przeciwko członkom zarządu dłużnika, prowadzącego działalność w formie spółki z ograniczona odpowiedzialnością (art 299 ksh).
5. Postępowanie spadkowe z perspektywy wierzyciela.
6. Postępowanie o podział majątku wspólnego małżonków z perspektywy wierzyciela.
7. Uprawnienia wierzyciela w przypadku wyzbywania się majątku przez dłużnika - działanie dłużnika na szkodę wierzyciela (w tym m.in. ogólna charakterystyka postępowań ze skargi paulińskiej, przestępstwo działania na szkodę wierzyciela).
IV. Postępowanie egzekucyjne
1. Ogólna charakterystyka i przebieg (w tym omówienie wymogów wniosku egzekucyjnego),
2. Uprawnienia wierzyciela w toku postępowania egzekucyjnego (w tym, wskazanie środków egzekucyjnych, możliwość skierowania sprawy do wybranego komornika, skarga na bezczynność, skarga w trybie administracyjnym),
3. Postępowanie w przedmiocie wyjawienia majątku dłużnika.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Windykacja należności w ujęciu prawnym oraz postępowanie egzekucyjne i zabezpieczające | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Windykacja należności w ujęciu prawnym oraz postępowanie egzekucyjne i zabezpieczające | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Windykacja należności w ujęciu prawnym oraz postępowanie egzekucyjne i zabezpieczające | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 570,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 090,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto214,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto174,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.