Zarządzanie zakupami - Kompendium najlepszych praktyk, procedur i standardów. Certyfikowane szkolenie online.
Zarządzanie zakupami - Kompendium najlepszych praktyk, procedur i standardów. Certyfikowane szkolenie online.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Warsztat szkoleniowy przeznaczony jest zarówno dla kadry menedżerskiej jak i osób podejmujących ważne decyzje biznesowe szczególnie w zakresie zakupów i podejmujących szereg wyzwań na rzecz zwiększenia efektywności w organizacji. Do udziału w szkoleniu zapraszamy przyszłych i obecnych specjalistów z działów zakupów oraz osoby zarządzające tak ważnym obszarem w każdej organizacji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie kluczowych elementów związanych z wdrożeniem skutecznego zarządzania zakupami i budowania strategicznych relacji biznesowych z kooperantami i dostawcami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- definiuje podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania zakupami | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie zdefiniować kluczowe terminy związane z zarządzaniem zakupami, takie jak strategia zakupowa, negocjacje cenowe, analiza ryzyka dostaw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- omawia jak należy przeorganizować proces zakupowy w organizacji - określa rolę zakupów w strukturze organizacyjnej firmy z uwzględnieniem podziału wykonywanych zadań - tworzy obiektywne kryteria wyboru dostawców i jakie są ich konsekwencje - nadzoruje procesy zakupowe i analizować zdefiniowane mierniki sukcesu. - omawia zarzadzanie ryzykiem w odniesieniu do procesu zakupowego i jak minimalizować zagrożenia. - omawia narzędzia, które można wykorzystać do szacowania kosztów zakupowych i jak kształtować proces negocjacji. | Kryteria weryfikacji -Opisuje istniejący proces zakupowy w organizacji, identyfikując jego mocne strony i obszary wymagające poprawy.-Analizuje strukturę organizacyjną firmy, identyfikując miejsce i rolę działu zakupów. -Wskazuje kluczowe kryteria wyboru dostawców, takie jak jakość, cena, terminowość dostaw. -Omawia metody oceny i ważenia poszczególnych kryteriów w procesie wyboru dostawców. -Opisuje procesy nadzoru nad działaniami związanymi z zakupami w organizacji. -Identyfikuje potencjalne zagrożenia związane z procesem zakupowym, takie jak opóźnienia dostaw, zmiany cen surowców. -Wskazuje różne narzędzia i metody szacowania kosztów zakupowych, takie jak analiza kosztów totalnych, analiza porównawcza cen. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.30-15.30 każdego dnia według harmonogramu:
Dzień I:
Godz. 09:30 - 09:40 - PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 09:40 - 11:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
• Zdefiniowanie celów szkolenia i zdefiniowanie głównych problemów przez uczestników warsztatów.
• Modele zarządzania strategicznego i operacyjnego w zarządzaniu zakupami.
• Podstawowe strategie dla działów zakupów.
• Jak oceniać efektywność istniejących instrukcji zakupowych.
Godz. 11:00 - 11:15 - przerwa
Godz. 11:15 - 12:40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
2. KLUCZOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU ZARZĄDZANIA ZAKUPAMI I DOSTAWAMI.
• Procesy zakupowe i ich główne ograniczenia.
• Zarządzanie kategoriami (koszykami) zakupowymi i budowanie przewagi negocjacyjnej pomiędzy kontrahentami.
• Współzależności między zakupami i znaczenie relacji biznesowych.
• Zakupy i sprawozdania finansowe.
• Standardy zakupowe – benchmark rozwiązań biznesowych, czyli gdzie szukać inspiracji.
• Przegląd rozwiązań korporacyjnych: procedury, metody i techniki.
• Podział zadań na Zakupy Operacyjne i Strategiczne i wzajemne relacje między nimi.
Godz. 12:40 - 13:00 - przerwa
Godz. 13:00 - 14:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
3. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW.
• Architektura procesowa i kluczowe mierniki sukcesu.
• Strategia grupy materiałowej.
• Definiowanie podstawowych kategorii zakupowych m.in.: materiału, opakowań, usług, zakupów administracyjnych, transportu, inwestycji i remontów, materiałów eksploatacyjnych.
• Efektywne procesy nabywania towarów i usług.
• Proces planowania – klucz do sukcesu przedsiębiorstwa i sieci kontrahentów.
• Przepływ materiałów i stany magazynów – czyli jak zapewnić optymalną kombinację między kosztami a ciągłością działania procesów.
• Wskaźniki efektywności i ich interpretacja w naszym przedsiębiorstwie.
4. PROCES REALIZACJI ZAMÓWIEŃ.
• Elementy wyboru dostawcy.
• Analiza rynku dostawców – jaka jest nasza rzeczywista siła negocjacyjna oraz jakie są tendencje rozwojowe.
• Oceny dostawców – kryteria jakościowe i ilościowe.
• Proces przetargowy.
• Podsumowanie procesu udzielania zamówień.
Godz. 14:00 - 14:15 - przerwa
Godz. 14:15 - 15:30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
5. ZARZĄDZANIE KONTRAKTAMI Z DOSTAWCAMI.
• Wprowadzenie do zawierania umów z dostawcami.
• Tworzenie listy kwalifikowanych dostawców: kryteria wyboru i ograniczenia.
• Rodzaje i klasyfikacja umów z dostawcami.
• Umowy jakościowe i ich specyfikacje.
• Praktyczne wykorzystanie zapisów kontraktowych.
6. TECHNIKI ANALIZY KOSZTÓW.
• Modele kosztowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
• Insourcing/outsourcing - make or buy?.
• Wykres analizy kosztów i wartości uzyskiwanych z zakupów.
• Przydatne narzędzia analizy: macierz BCG, metoda ABC, analiza BSC.
• Analiza korelacji danych.
• Główne wskaźniki rentowności i metody dynamiczne oceny inwestycji.
Dzień II:
Godz. 09:30 - 11:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
7. KOSZTY ZAPEWNIENIA JAKOŚCI DOSTWAW.
• SQA (ang. Supplier Quality Assurance) - zapewnienie jakości dostawcy.
• ESI (ang. Early supplier involvement) i dopuszczenie do produkcji.
• Nadzór jakości u kontrahentów.
8. KONTROLA I NADZÓR JAKOŚCI.
• Proces realizacji audytów dostawców.
• Redukcja kosztów braku jakości - sposoby i techniki pro aktywnego działania na rzecz definiowania błędów.
• Doskonalenie procesu zakupowego – przegląd współczesnych koncepcji (LEAN, KAIZEN).
• Proces reklamacyjny – czyli jak osiągnąć zadowolenie klienta końcowego.
Godz. 11:00 - 11:15 - przerwa
Godz. 11:15 - 12:40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
9. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM DOSTAWCY.
• Punkt bazowy w zarządzaniu ryzykiem (ang. Contingency Plan).
• Relacje z dostawcą a ryzyko biznesowe.
• Proces zarządzania ryzykiem biznesowym w działach zakupów i produkcji.
• Szacowanie bankructwa dostawcy lub braku zachowania jego ciągłości działania.
• Ryzyko w łańcuchu dostaw.
• Identyfikacja ryzyka u dostawcy.
• Stworzenie systemy wczesnego ostrzegania – praktyczne
• Monitorowanie dostawcy w zależności od poziomu ryzyka
• Proces postępowania w przypadku dostawcy preferowanego bądź partnera.
10. WYKORZYSTANIE DRZEWA DECYZYJNYCH DO OPTYMALIZACJI PROCESÓW DECYZYJNYCH i AKTYWNEGO ZARZĄDZANIA NIEPEWNOŚCIAMI.
• Analiza alternatywnych możliwości i zdarzeń.
• Graficzna projekcja drzewa decyzyjnego i techniki wyznaczania prawdopodobieństwa wystąpienia.
• Ocena kosztów i ryzyk dla danej decyzji biznesowej.
• Wybór optymalnej decyzji poprzez ocenę różnych kryteriów ekonomicznych.
Godz. 12:40 - 13:00 - przerwa
Godz. 13:00 - 14:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
11. WYWIERANIE WPŁYWU - SZTUKA ARGUMENTACJI I PRZEKONYWANIA DLA PRACOWNIKÓW DZIAŁÓW ZAKUPÓW.
• Prezentowanie własnego stanowiska i otwarcie się na argumenty i ograniczenia partnerów handlowych.
• Rodzaje argumentacji i ich dobór w zależności od wypracowanych opcji działania.
• Budowanie partnerstwa z kooperantami i wzmacnianie umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności rynkowe.
• Strategie budowania listy kwalifikowanych dostawców i jej znaczenie w negocjacjach.
• Siła przetargowa jednego dostawcy – możliwe opcje oddziaływania naszych firm.
12. PRZEGLĄD TECHNIK I METOD DO ZARZĄDZANIA RYZYKIEM.
• Podstawowe definicje i zasady.
• Identyfikacja ryzyka w odniesieniu do celów i zadań.
• Techniki i metody identyfikacji ryzyka:
o Technika delficka.
o Porównania analogii.
o Metoda Crawforda.
o Analiza drzew decyzyjnych.
o Metody scenariuszowe.
o Lista zagrożeń.
o Mapa zakłóceń.
Godz. 14:00 - 14:15 - przerwa
Godz. 14:15 - 15:15 - szkolenie
13. PROCES SKUTECZNYCH NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH.
• Określanie własnego stanowiska i obszaru negocjacyjnego przez działy zakupów.
• Presja czasu i konsekwencje zwlekania z decyzjami biznesowymi – osłabianie pozycji negocjacyjnych.
• Przygotowanie stanowisk i możliwych opcji oddziaływania w negocjacjach zakupowych.
• Zebranie i dogłębna analiza informacji o partnerach handlowych.
• Osłabianie pozycji partnerów handlowych – czyli jak nie zaczynać negocjacji.
• Ustalenie własnych możliwości decyzyjnych.
• Ustalenie kompetencji decyzyjnych partnera.
• Aktywne wykorzystanie szeregu technik do osiągnięcia pożądanego rezultatu.
14. FAZY PRZYGOTOWANIA NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH.
• Przygotowanie merytoryczne – krok po kroku do wspólnego sukcesu.
• Analiza przedmiotu negocjacji i ryzyka biznesowego.
• Przygotowanie organizacyjne oraz rozpoczęcie właściwych negocjacji.
• Debata i ustalenie stanowisk stron.
• Zamykanie negocjacji.
15. ZAAWANSOWANE TAKTYKI NEGOCJACYJNE.
Godz. 15:15 - 15:20 - POST TEST - walidacja po szkoleniu
Godz. 15:20 - 15:30 - podsumowanie i zakończenie szkolenia.
16. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej ( 60min. )
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zarządzanie zakupami - Kompendium najlepszych praktyk, procedur i standardów. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zarządzanie zakupami - Kompendium najlepszych praktyk, procedur i standardów. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 709,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto142,48 PLN
- Koszt osobogodziny netto115,83 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Audytuje, diagnozuje, a następnie opracowuje autorskie programy naprawcze lub rozwojowe w oparciu o myślenie systemowe z naciskiem na stosowanie zagadnień z obszaru: zarządzania projektami, metodyki procesowej, zbierania i analizy danych, ciągłego doskonalenia, rozwoju kompetencji, coachingu, psychologii pracy i organizacji. Autorka programów szkoleniowych i rozwojowych dla kadr menedżerskiej.
Ma ponad 6000 zrealizowanych godzin szkoleniowych, ponad 800 dni doradczych w projektach. W okresie 5 lat wstecz od rozpoczecia szkolenia realizuje wraz z Centrum SEMPER szkolenia „twarde” z obszaru gospodarki magazynowej, logistyki, sprzedaży, obsługi klienta, zamówień oraz szkolenia menedżerskie, zespołowe skupiające się na efektywnej współpracy, komunikacji i budowaniu zaangażowania. Jest ekspertem w pracy z konfliktem na poziomie rynkowym, organizacyjnym, zespołowym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla jednostek budżetowych i przedsiębiorstw finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.