Doradztwo farmaceutyczne w dobie szumu informacyjnego. Forma zdalna.
Doradztwo farmaceutyczne w dobie szumu informacyjnego. Forma zdalna.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Farmacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy z sektora zdrowie oraz farmacja:
- technicy farmaceutyczni,
- magistrowie farmacji,
- pielęgniarki,
- położne,
- pracownicy sklepów zielarskich
- pracownicy sklepów medycznych
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi72
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Doradztwo farmaceutyczne w dobie szumu informacyjnego. Forma zdalna.” przygotowuje do rozwinięcia umiejętności w zakresie udzielania fachowej informacji na temat produktów leczniczych dla pacjentów w wybranych jednostkach chorobowych oraz komunikacji z pacjentem. Usługa aktualizuje wiedzę na temat leczenia ww. jednostek chorobowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się komunikuje się z pacjentem i prowadzi wywiad medyczny | Kryteria weryfikacji analiza problemów lekowych, analiza przypadków | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się analizuje informacje od pacjenta, objawy choroby i dobiera właściwe produkty lecznicze | Kryteria weryfikacji analiza problemów lekowych, analiza przypadków | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się udziela fachowej informacji dotyczącej wydawanych pacjentowi produktów leczniczych | Kryteria weryfikacji analiza problemów lekowych, analiza przypadków | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się analizuje interakcje pomiędzy stosowanymi u pacjenta produktami leczniczymi | Kryteria weryfikacji analiza problemów lekowych, analiza przypadków | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się właściwie dobiera produkty lecznicze do objawów choroby pacjenta | Kryteria weryfikacji analiza problemów lekowych, analiza przypadków | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1.Komunikacja z pacjentem:
- Osobowość, zaburzenia, proces zdrowienia
- Emocje w kontakcie z pacjentem
- Inteligencja, funkcje poznawcze
2.Opieka farmaceutyczna w wybranych jednostkach chorobowych:
- Osobowość, zaburzenia, proces zdrowienia
- Emocje w kontakcie z pacjentem
- Inteligencja, funkcje poznawcze
- Czy nieobniżanie gorączki może być zagrożeniem dla zdrowia i życia?
- Czym kierować się w doborze saszetek na przeziębienie?
- Czy można jednocześnie stosować kodeinę i sulfogwajakol (skoro mają przeciwstawne działania)?
- Czy połączenie paracetamolu z alkoholem może być niebezpieczne?
- Czy oksymetazolina jest lepszym wyborem niż ksylometazolina?
- Co to jest katar polekowy i co można polecić pacjentowi w takiej sytuacji?
- Czy jest sens polecania sterydów donosowych w infekcjach zatok u osób, które nie mają alergii?
- Jaka jest różnica między pseudoefedryną a fenylefryną?
- Czy stosowanie preparatów czosnku przynosi jakąkolwiek korzyść?
- Czy warto polecać miód i preparaty z miodem w czasie przeziębienia?
- Czy jest różnica między mukolitykami a sekretolitykami?
- Czym właściwie różnią się od siebie N-acetylocysteina, karbocysteina i erdocysteina?
- Czy to prawda, że NLPZ działając przeciwzapalnie „leczą” przeziębienie, a paracetamol działa tylko przeciwbólowo?
- Czy metamizol jest bezpiecznym lekiem przeciwbólowym?
- Czy kwas hialuronowy wchłania się po podaniu doustnym?
- Czy polecać stosowanie leków przeciwzakrzepowych przed podróżą samolotem?
- Podstawa uzyskania wpisu do BUR
- Certyfi kat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
- Czy polecanie preparatów z chondroityną i glukozaminą na stawy jest uzasadnione?
- Czym grozi przewlekłe stosowanie PPI?
- Czy stosowanie ibuprofenu w dawce 600mg jest uzasadnione?
- Czy są jakieś skuteczne substancje podnoszące libido u kobiet?
- Czym grozi nadużywanie sildenafi lu?
- Czy stosowanie sildenafi lu u zdrowej osoby ma sens?
- Czym różni się sildenafi l od tadalafi lu?
- Dlaczego tamsulozynę stosuje się u kobiet?
- Kiedy polecać sildenafi l 25mg, a kiedy 50mg?
- Z czym może wiązać się przewlekłe lub częste stosowanie furaginy?
- Które leki dla ludzi mogą szkodzić zwierzętom?
- Czy leki homeopatyczne są badane klinicznie?
- Co to znaczy, że skuteczność leku opiera się na "tradycyjnym wieloletnim stosowaniu"?
- Czy po każdym ugryzieniu przez kleszcza pacjent powinien otrzymać antybiotyk?
- Czy probiotyk powinien być stosowany po antybiotyku?
- Który lek przeciwhistaminowy jest najbezpieczniejszy?
- Dlaczego nadal stosuje się wapń na alergię?
- Co polecić na rany od protez?
- Które leki mają działanie antycholinergiczne i co to oznacza?
- Które leki są potencjalnie niewłaściwe u osób starszych?
- Podstawa uzyskania wpisu do BUR
- Certyfi kat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
- Jak dobrać bezpieczny preparat przeciwbólowy u osoby starszej?
- Czym są plany starcze i czy są jakieś skuteczne preparaty na tę dolegliwość?
- Czy zasadne jest polecanie jakichkolwiek preparatów na pamięć dla osób starszych?
- Czym kierować się w doborze preparatu "wzmacniającego" dla osób starszych?
- Czy żeń-szeń w preparatach witaminowych może powodować wzrost ciśnienia krwi?
- Czy jest polecać suplementy diety na nietrzymanie moczu?
- Czy preparaty z miłorzębem są faktycznie przeciwwskazane u pacjentów stosujących leki przeciwzakrzepowe?
- Czy suplementy z luteiną mogą faktycznie poprawiać wzrok?
- Czy zeaksantyna jest potrzebna przy luteinie?
- Czy stosowanie cytykoliny jest uzasadnione? Lepszym wyborem będą tabletki czy krople?
- Jaka dawka luteiny jest rekomendowana?
- Czy można bezpiecznie zamieniać leki z kroplami ocznymi?
- Kiedy hipotoniczne krople nawilżające oczy są lepsze od izotonicznych?
- Dlaczego na początku terapii nadciśnienia leki hipotensyjne stosuje się na noc?
- Czy suplementacja wapnia może powodować zwapnienie tętnic?
- Czym w praktyce różnią się sartany od inhibitorów konwertazy angiotensyny?
- Czy różni się Concor od Concor Cor?
- Co doradzić pacjentowi, który skarży się na zbyt niskie ciśnienie?
- Czym różni się furosemid od torasemidu?
- Czy kofeina podnosi ciśnienie w istotny sposób?
- Czy kaszel po lekach na nadciśnienie to częsty problem?
- Czy pacjent może nagle odstawić statyny?
- Czy captopril powinien być stosowany podjęzykowo, skoro ulotka nic o tym nie mówi?
- Czy nagłe odstawienie kwasu acetylosalicylowego wiąże się ze zwiększonym ryzykiem zawału lub udaru?
- Dlaczego nie należy aplikować sterydu na przegrodę nosa?
- W czym leki z kromoglokanem mogą być lepsze w leczeniu alergii?
- Które preparaty wykazują najsilniejsze działanie fotoalergiczne?
- Co lepiej polecić na pokrzywkę - dimetynden czy hydrokortyzon?
- Czy pacjent z nietoleracją laktozy może przyjmować leki i suplementy z laktozą?
- Czy witaminy z grupy B można przedawkować?
- Jaki jest wpływ posiłku na przyswajanie magnezu?
- Jakie preparaty polecić pacjentowi z wysokim cholesterolem?
- Czy i komu warto polecać preparaty z kategorii multiwitamina?
- Czy stosowanie preparatów z laktazą ma sens?
- Czy stosowanie kolagenu doustnie ma sens?
- Które połączenia leków przeciwbólowych są korzystne, a których należy unikać?
Walidacja:
- Aktywny udział w szkoleniu, debata, test teoretyczny.
Adresaci usługi:
- Pracownicy z sektora zdrowie oraz farmacja:
- technicy farmaceutyczni,
- magistrowie farmacji,
- pielęgniarki,
- położne,
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia:
- Usługa trwa 72 godziny dydaktyczne.
- Liczba godzin zajęć teoretycznych: 22 Liczba godzin zajęć praktycznych: 50.
- Liczba godzin zajęć praktycznych usługi uwzględnia dodatkowo proces walidacji.
- Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych(45min).
- Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto88,89 PLN
- Koszt osobogodziny netto88,89 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Dąbrowska
• Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu Psychologia w biznesie, studia podyplomowe
• Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP o. Toruń Wydział Nauk Społecznych, Edukacja
przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe
• Studium Medyczne TEB Edukacja w Toruniu Szkoła policealna, technik farmaceutyczny
• Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Wydział Pedagogiki i Psychologii, mgr pedagogiki
Doświadczenie zawodowe:
• Ponad 10 lat pracy w aptece ogólnodostępnej
• Ponad dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce
• Ponad trzyletnie doświadczenie w ciągu ostatnich pięciu lat z zakresu metod i narzędzikomunikacyjnych
• Znajomość działania profesjonalnego w sektorze ochrony zdrowia z uwzględnieniem relacjipacjent-pielęgniarka, pacjent- farmaceuta,
pacjent-lekarz i pracy grupowej w podmiotach leczniczych.
• Ponad 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla pracowników sektora Opieka zdrowotna,Farmacja
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- konspekty
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF
Warunki uczestnictwa
- Oczekiwany okres doświadczenia zawodowego uczestników: minimum 3 miesiące
Informacje dodatkowe
- Forma zdalna w czasie rzeczywistym.
- Cena nie zawiera kosztu: transportu, wyżywienia, noclegu uczestników. Możliwość wykupienia noclegu oraz wyżywienia w ośrodku.
- Podstawa prawna zwolnienia od podatku: „§3 ust 1 pkt 14 rozporządzenia MF w sprawie zwolnień od warunków stosowania tychzwolnień"
- zawarto umowę z WUP Toruń w ramach projektu Kierunek - Rozwój
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Komputery z dostępem do Internetu, z pakietem programów biurowych - 10 szt. Dla każdego uczestnika wymagane jest osobnestanowisko komputerowe.
2. Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: Platforma wspierająca szkolenie : ZoomBezpłatna aplikacja Zoom – do pobrania ze strony https://zoom.us/support/download lub ofi cjalnego przedstawiciela i dostawcy wPolsce rozwiązań fi rmy Zoom Video Communications Inc. z siedzibą w San Jose w Stanach Zjednoczonych Ameryki https://zoom-video.pl/
3. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać: Komputer PC/Laptop Uczestnika:
Procesor: Dwurdzeniowy 2Ghz lub szybszy (Intel i3/i5/i7 lub odpowiednik AMD), RAM: 4 Gb
Głośniki (obligatoryjnie) – wbudowane, podłączane przez USB lub bezprzewodowe Bluetooth,
Mikrofon (fakultatywnie)- jeżeli parametry sprzętu to przewidują
Kamera internetowa lub kamera internetowa HD (fakultatywnie) jeżeli parametry sprzętu to przewidują – wbudowana, podłączanaprzez USB lub bezprzewodowa
Uwagi: Laptopy dwurdzeniowe i jednordzeniowe mają obniżoną częstotliwość odświeżania obrazu podczas udostępniania ekranu(około 5 klatek na sekundę). Aby uzyskać optymalną wydajność udostępniania ekranu na laptopach, zalecamy procesorczterordzeniowy lub szybszy.
Urządzenia przenośne/mobilne typu tablet, smartfon:
Urządzenia z systemem iOS, Android i Harmony
Urządzenia Blackberry
Surface PRO 2 lub nowszy, z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwagi: Tablety PC z systemem Windows 10 muszą być wyposażone w system Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jestobsługiwany. Tablety PC obsługują wyłącznie klienta biurkowego.
Obsługiwane przeglądarki Windows:
Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+.
macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Uwaga: Przeglądarki internetowe nie obsługuje niektórych funkcji jakie posiada aplikacji
4. Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
5. Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści:
Komputery PC/Laptopy
macOS X z systemem macOS 10.9 lub nowszym Windows 10*.
Uwaga: Urządzenia z systemem Windows 10 muszą być wyposażone w system Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jestobsługiwany.
Windows 8 lub 8.1
Windows 7
Ubuntu 12.04 lub nowszy
Mint 17.1 lub nowszy
Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
Oracle Linux 6.4 lub nowszy
CentOS 6.4 lub nowszy
6. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line:
Link umożliwiający udział w spotkaniu/szkoleniu będzie dostępny dla zgłoszonych uczestników w okresie zaplanowanym naspotkanie/szkolenie