Akademia trenera
Akademia trenera
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do osób, które chcą w przyszłości zostać trenerami biznesu, pracują aktualnie w zawodzie trenera wewnętrznego lub jako trenerzy freelancerzy.
Warsztatowy charakter zajęć w ramach „Akademii trenera” pozwala nie tylko na naukę przez praktykę i doświadczenie oraz zdobycie sporej dawki wiedzy, ale również na dzielenie się przez uczestników własnymi refleksjami dotyczącymi prowadzonych dotychczas zajęć i szkoleń oraz konfrontowanie ich z doświadczeniem trenerów prowadzących.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym studiów podyplomowych "Akademia trenera" jest przygotowanie uczestników do efektywnego pełnienia roli trenera w różnych kontekstach zawodowych. Program ma na celu rozwinięcie umiejętności projektowania, prowadzenia i ewaluacji szkoleń, a także kształtowanie kompetencji interpersonalnych, przywódczych i komunikacyjnych. Absolwenci będą wyposażeni w nowoczesne narzędzia i metody pracy trenerskiej, umożliwiające skuteczne wspieranie rozwoju pracowników i organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- posiada zaawansowaną wiedzę na temat teorii i modeli uczenia się dorosłych - Znajomość teorii uczenia się, motywacji i zarządzania grupą - Wiedza o różnych metodach i technikach szkoleniowych - Zasady tworzenia programów szkoleniowych i oceny ich efektywności - Podstawy psychologii grupowej i indywidualnej - Zasady etyki i odpowiedzialności zawodowej trenera | Kryteria weryfikacji 50% poprawnych odpowiedzi w teście wielokrotnego wyboru z zakresu: uczenia dorosłych, metod, technik prowadzenia warsztatów, tworzenia i oceny programów, etyki, odpowiedzialności | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętności:- tworzenie programów szkoleniowych - Efektywne prowadzenie różnorodnych zajęć szkoleniowych - Przeprowadzanie oceny efektywności szkoleń - Skuteczna komunikacja interpersonalna - Motywowanie uczestników i radzenie sobie z konfliktami | Kryteria weryfikacji Efektywne prowadzenie wykładów, warsztatów, studiów przypadków, symulacji i e-learningu.Utrzymanie zaangażowania uczestników podczas zajęć. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- potrafi efektywnie pracować w zespole, zarówno jako lider, jak i członek zespołu, w kontekście projektowania i realizacji szkoleń - wykazuje postawę ciągłego doskonalenia swoich kompetencji zawodowych, regularnie aktualizując swoją wiedzę i umiejętności w zakresie nowoczesnych metod szkoleniowych - wykazuje empatię oraz potrafi dostosować swoje podejście do indywidualnych potrzeb i oczekiwań uczestników - absolwent jest otwarty na nowe pomysły i potrafi wprowadzać innowacyjne rozwiązania w procesie szkoleniowym | Kryteria weryfikacji Aktywne słuchanie, zadawanie pytań i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.Jasne i skuteczne przekazywanie informacji zarówno werbalnie, jak i niewerbalnie. Motywowanie uczestników do aktywnego udziału w szkoleniach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
OSOBISTE KOMPETENCJE TRENERA (20 godz.)
Komunikacja w grupie szkoleniowej (20 godz.)
- postrzeganie społeczne – zasady i zniekształcenia poznawcze
- aktywne słuchanie
- narzędzia komunikacji
- style komunikacji
- blokady i błędy w komunikacji interpersonalnej
- zastosowanie modelu komunikacji von Thuna w praktyce trenera
- elementy Analizy Transakcyjnej
PSYCHOLOGIA NAUCZANIA I UCZENIA DOROSŁYCH ORAZ PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA NA USŁUGACH TRENER (40 godz.)
Zasady uczenia osób dorosłych, ustalanie celów szkoleniowych, praca na postawach (20 godz.)
- wyznaczanie celów szkoleniowych i formułowanie korzyści
- szkolenie jako forma wywierania wpływu
- postawy i ich zmiana
- zasady nauczania – uczenia się osób dorosłych
- cykl uczenia się Davida Kolba
Nawiązywanie relacji – rozpoczęcie i zamknięcie szkolenia, psychologia małej grupy a praca trenera (20 godz.)
- grupa szkoleniowa oczami psychologa społecznego – mechanizmy psychologiczne
- wspomagające i utrudniające proces uczenia się
- nawiązywanie relacji z grupą
- zarządzanie energią grupy mapa
TRENER NA SALI SZKOLENIOWEJ (80 godz.)
Narzędzia i metody pracy z grupą - konstruowanie i prowadzenie szkoleń (40 godz.)
- doświadczenie egzystencjalne
- mini wykład
- prezentacja multimedialna
- odgrywanie ról
- ćwiczenie
- gra
- studium przypadku
- opis i analiza przypadku
- symulacja
- techniki treningu twórczości w działaniach szkoleniowych
Sytuacje trudne w pracy z grupą, radzenie sobie ze stresem, etyka pracy trenera (40 godz.)
- źródła sytuacji trudnych
- taksonomia sytuacji trudnych w pracy z grupą
- sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
- stres w pracy trenera
- poznawcze techniki radzenia sobie ze stresem
- trening pokonywania sytuacji trudnych
PRZED I PO SZKOLENIU (20 godz.)
Badanie potrzeb szkoleniowych, ewaluacja szkoleń (10 godz.)
- statystyka i metodologia nauk społecznych na usługach trenera
- zasady projektowania ankiet i kwestionariuszy
- badanie i identyfikacja potrzeb szkoleniowych
- ewaluacja szkoleń według Kirkpatricka
Projektowanie szkoleń i cyklów szkoleniowych (10 godz.)
- zasady projektowania modułów i sesji szkoleniowych
TRENER W AKCJI (20 godz.)
- Sesja egzaminacyjna, prezentacja etiud szkoleniowych (20 godz.)
Forma zaliczenia:
- test sprawdzający wiedzę po każdym semestrze,
- przeprowadzenie sesji szkoleniowej wraz z opisem w formie konspektu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Brywczyński
Od 7 lat - właściciel firmy szkoleniowej - opierającej swój model biznesowy na budowaniu trwałych relacji z klientami i referencjach od zadowolonych klientów.
WYKSZTAŁCENIE
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; maj 2004; mgr psychologii
Ośrodek pomocy i edukacji psychologicznej Intra w Warszawie; grudzień 2005 – trener umiejętności interpersonalnych
MODERATOR S.C., Wrocław 2009 – coach biznesu
wybrane kursy specjalizacyjne: Zaawansowane techniki modelowania kompetencji eksperckich i cybernetyki percepcyjnej - Charles Faulkner; szkolenie z zakresu metodologii sprzedaży Sandlera - Sandler Training.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
2013 - 2014 współwłaściciel firmy szkoleniowej AVBC Polska - wyłącznego przedstawiciela na Europę Centralną firmy Alexander Verveyen Business Consultants GMBH
Od 2007 - sprzedaż usług - w ramach własnej działalności oraz prowadzonej firmy
Od 6 lat – specjalizacja w zakresie szkoleń sprzedażowych i z zakresu obsługi klienta
Od 4 lat – prowadzi coachingi indywidualne w zakresie umiejętności zarządzania i kompetencji handlowych
Trzyletnie doświadczenie w pracy w DGA S.A. - w obszarze doradztw
Magdalena Giec
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Test semestralny
- Test końcowy
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 17:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 17:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 180 godzin dydaktycznych = 135 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Adres
Adres
1. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 2A
2. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 1A
3. VIII LO – ul. Cegielskiego 1
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami