Manager w organizacyjnych interwencjach
Manager w organizacyjnych interwencjach
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do managerów i liderów, niezależnie od branży w jakiej pracują. Proponowane narzędzia mają swoje zastosowanie wszędzie tam, gdzie pracuje się z innymi, kieruje zespołami, departamentami i organizacjami. Dodatkowo dzięki networkingowi, wymianie doświadczeń oraz zastosowaniu konstruktów analizy transakcyjnej zrozumiesz, jak udoskonalić komunikację w firmie, zbudować zdrowe relacje i tym samym stworzyć efektywną organizację.
Adresatami tego kierunku są również przedstawiciele działów HR, którzy wykorzystają tę wiedzę do przygotowania i prowadzenia procesów HR oraz wsparcia liderów i managerów w ich codziennej pracy.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji18-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym kierunku jest przygotowanie menedżerów do skutecznego przeprowadzania interwencji organizacyjnych na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym. Program studiów kładzie nacisk na rozwijanie umiejętności analizy transakcyjnej, zarządzania kontraktami, rozwiązywania problemów komunikacyjnych oraz radzenia sobie ze stresem i grami psychologicznymi w zespole. Uczestnicy zdobędą wiedzę i praktyczne narzędzia do diagnozowania i rozwiązywania problemów organizacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie teorii i metod interwencji organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji W trakcie praktycznych ćwiczeń uczestnicy muszą zastosować poznane metody do rozwiązywania problemów organizacyjnych w symulowanych warunkach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Umiejętność diagnozowania problemów organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji Studenci analizują konkretne sytuacje biznesowe, identyfikując problemy i proponując rozwiązania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Efektywne komunikowanie się i współpraca w zespole. | Kryteria weryfikacji Studenci muszą aktywnie uczestniczyć w dyskusjach, prezentując swoje argumenty i reagując na opinie innych. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
MODUŁ I
1. Styl Myślenia i Styl Działania FRIS w interwencji menedżerskiej - poziom indywidualny, zespołowy i organizacyjny stosowania wiedzy o stylach poznawczych.
2. 13 konstruktów analizy transakcyjnej w case study organizacyjnym
MODUŁ II
1. Kontraktowanie - narzędzie lidera we współpracy indywidualnej i zespołowej:
a. trzy poziomy w kontraktowaniu zadań, projektów, strategii
b. rodzaje kontraktów na różnych poziomach organizacyjnych
c. case study organizacji i zespołu - przygotowanie i wprowadzanie kontraktu
2. Stany Ja - mój styl zarządzania sobą i innymi, komunikowania się, reagowania w
sytuacjach trudnych:
a. jak zarządzać swoją energią na poziomie myśli, uczuć i odpowiadających im zachowań?
b. świadome budowanie relacji z innymi w oparciu o style osobiste
c. case study organizacyjne - jedna interwencja w sześciu odsłonach działań lidera
Czytaj więcej
MODUŁ III
1. Dystanse psychologiczne jako narzędzie w tawianiu diagnoz dla sytuacji problemowych w ujęciu organizacyjnym.
2. Mapa wzorców komunikacyjnych lidera i jej skutki na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym.
3. Case study - 5 ograniczeń na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym.
MODUŁ IV
1. Postawy życiowe lidera skutkujące preferowanymi scenariuszami pracy zespołowej.
2. Mapa potrzeb lidera i zespołu - podobieństwa i różnice oraz ich konsekwencje.
3. Case study - dlaczego odchodzimy z organizacji? Strategie rozwiązań z zastosowaniem analizy transakcyjnej.
MODUŁ V
1. 5 sterowników w sytuacji stresu lidera. Automatyzmy w działaniach lidera.
2. 4 rodzaje zachowań pasywnych w wykonywaniu zadań indywidualnych i zespołowych.
3. Case study - czego nie widzimy w pracy zespołowej? Strategie rozwiązań.
MODUŁ VI
1. Trójkąt dramatyczny - potrójne ograniczenia lidera w zarządzaniu zespołem.
2. Gry psychologiczne w zespole - dynamika przebiegu i skutki.
3. Case study - strategie przerywania lub radzenia sobie z grami.
MODUŁ VII
1. Komunikacja przez pryzmat trzech typów transakcji i stylów myślenia.
2. Toksyny komunikacyjne lidera i zespołu.
3. Case study - strategie wdrażania skutecznych wzorców komunikacyjnych.
MODUŁ VIII
1. Niekonstruktywne duety, koalicje i zależności - rozumienie zjawisk.
2. Kontaminacje – źródła, przyczyny i skutki, oraz strategie rozwiązań.
3. Case study - interwencje na poziomie mikro i makro.
MODUŁ IX
1. Strukturalizacja czasu - poziom indywidualny, zespołowy i organizacyjny.
2. Trening korzystania z konstruktów analizy transakcyjnej w projektowaniu interwencji.
MODUŁ X
Egzamin
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 050,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 050,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto31,56 PLN
- Koszt osobogodziny netto31,56 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Dawid-Sawicka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- informacji na temat płatności,
- katalogu bibliotecznego.
Drugą wiodącą platformą jest MS Teams, gdzie uczestnicy znajdą:
- harmonogram zjazdów,
- plan zajęć,
- materiały dydaktyczne,
- dodatkowe materiały, informacje, ogłoszenia.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowezapisu można dokonać na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach w:
· Chorzowie,
· Poznaniu,
· Szczecinie,
· Warszawie
poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Test semestralny
- Test końcowy
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 17:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 17:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 160 godzin dydaktycznych = 120 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia odbywają się na platformie MS Teams lub Zoom, każdy z uczestników zobowiązany jest do posiadania własnego sprzętu z aktywnym mikrofonem oraz kamerą internetową