Prawo zamówień publicznych - studia podyplomowe online
Prawo zamówień publicznych - studia podyplomowe online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia są adresowane do osób zajmujących się zawodowo zamówieniami publicznymi, a więc pracowników administracji publicznej, pracowników przedsiębiorstw, pracowników działów zakupów, pracowników zajmujących się kontrolą udzielania zamówień, jak również prawników oraz ekonomistów zainteresowanych dziedziną przeprowadzenia prawidłowego postępowania w sprawie udzielania zamówień.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest kompleksowe zaprezentowanie procedury zamówień publicznych w oparciu o szeroki kontekst prawny, gospodarczy i etyczny; zapoznanie słuchaczy ze skomplikowanymi, zmieniającymi się regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych w Polsce z uwzględnieniem regulacji prawnych UE.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Studenci zdobędą wiedzę na temat przepisów regulujących proces udzielania zamówień publicznych w polskim systemie prawa oraz w prawie Unii Europejskiej.Zrozumienie zakresu podmiotowego i przedmiotowego ustawy Prawo zamówień publicznych, wyłączeń obowiązku stosowania procedur oraz zasad udzielania zamówień publicznych. Wiedza na temat zamówień sektorowych, zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa oraz zamówień na usługi społeczne i inne szczegółowe usługi. Umiejętność ustalenia wartości szacunkowej zamówienia, zrozumienie obowiązków publikacyjnych, przeprowadzania wstępnych konsultacji i analizy potrzeb. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza na temat odpowiedzialności członków komisji przetargowych, zmów przetargowych oraz specyfiki zamówień na usługi cyberbezpieczeństwa i IT.Zrozumienie roli i zadań Urzędu Zamówień Publicznych, Rady Zamówień Publicznych oraz kar porządkowych i odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Wiedza na temat podwykonawstwa w zamówieniach publicznych oraz udostępniania zasobów. Zrozumienie różnych trybów udzielania zamówień publicznych oraz szczegółowych regulaminów. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza na temat tworzenia i realizacji umów w zamówieniach publicznych oraz prowadzenia dokumentacji postępowania, w tym Jednolitego Dokumentu Europejskiego.Zrozumienie środków ochrony prawnej w procedurze udzielania zamówień publicznych, w tym odwołań i skarg do Sądu Okręgowego oraz umiejętność analizy orzecznictwa. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ustalenia wartości zamówienia, prowadzenia konsultacji i analizy potrzeb.Umiejętność przeprowadzania wielokryterialnej oceny ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.Zdolność do składania ofert w formie elektronicznej oraz przeprowadzania elektronicznych zamówień publicznych. Umiejętność sporządzania i zarządzania dokumentacją postępowania oraz tworzenia i realizacji umów. Umiejętność przeprowadzania audytów w zamówieniach publicznych. Praktyczne umiejętności zdobyte poprzez symulacje rozpraw oraz analizę case study. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwój odpowiedzialności zawodowej za prowadzenie postępowań przetargowych i przestrzeganie regulacji prawnych.Kształtowanie postaw etycznych i uczciwości w zarządzaniu zamówieniami publicznymi, w tym unikanie zmów przetargowych. Umiejętność efektywnej komunikacji z interesariuszami, w tym członkami komisji przetargowych, wykonawcami oraz organami kontrolnymi. Umiejętność rozwiązywania konfliktów i problemów personalnych związanych z zamówieniami publicznymi. Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, niezbędnej do skutecznego przygotowania i realizacji zamówień publicznych. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów oparty o nowelizację ustawy z dn. 13 lipca 2016 r.
Program studiów obejmuje m.in.:
- zapoznanie się z aktualnymi regulacjami ustawy „Prawo zamówień publicznych i jej aktami wykonawczymi”;
- zapoznanie się z aktualnym orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej w zakresie, w którym najczęściej dochodzi do formułowania zarzutów na czynności Zamawiającego;
- możliwość zdobycia wiedzy teoretycznej w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych;
- możliwość praktycznego wykorzystania nabytej wiedzy na ćwiczeniach i podczas zajęć casestudies;
- wymianę informacji i doświadczeń z doświadczoną kadrą prowadzącą zajęcia;
- prawne aspekty postępowania (skuteczne przygotowanie i realizacja procedur);
- procedury odwoławcze;
- problematyka umów i kontroli prawidłowości przeprowadzonego postępowania.
Uczestnicy studiów:
Studia adresowane są do osób zajmujących się zawodowo zamówieniami publicznymi, a więc pracowników administracji publicznej, pracowników przedsiębiorstw, pracowników działów zakupów, prawników oraz ekonomistów zainteresowanych dziedziną przeprowadzenia prawidłowego postępowania w sprawie udzielania zamówień. Oferta skierowana jest również dla pracowników wykonawcy zamówienia publicznego, którzy zajmują się przygotowaniem wniosków, ofert i odwołań w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Uczestnikami studiów mogą zostać również absolwenci szkół wyższych zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji w tym zakresie.
Wykładowcy:
Wśród wykładowców m.in. :
Piotr Nowak - Doświadczony prawnik z praktyką w prawie zamówień publicznych w jednostkach zamawiających i u wykonawców oraz obszarach prawa cywilnego i gospodarczego (w zakresie obsługi prawnej wielu branż). Nadzorujący procesy budowlane realizowane na czerwonym i żółtym FIDIC. Praktyk prawa zamówień publicznych, nauczyciel akademicki, autor podręcznika do przedmiotu zamówienia publiczne, pomysłodawca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Zamówień Publicznych.
dr Joanna Kurowska - Pysz - Dyrektor Centrum Transferu Technologii oraz Kierownik Katedry Zarządzania i Inżynierii Produkcji w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, autorka i współautorka blisko siedemdziesięciu publikacji naukowych. Ekspert w zakresie zarządzania projektami i funduszami unijnymi, specjalizuje się w pozyskiwaniu środków na projekty związane z wdrażaniem innowacji oraz współpracą przedsiębiorstw z jednostkami naukowymi. Ekspert Komisji ds. Konkurencyjności, Innowacji i Współpracy Nauki z Biznesem, działającej przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach, członek Rady Ekspertów WSB w Dąbrowie Górniczej, wiceprezes Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa Oddział w Dąbrowie Górniczej.
Kwalifikacje i kompetencje:
Program nauczania łączy w sobie problematykę zamówień publicznych z wiedzą z zakresu innych dziedzin prawa, nadzoru nad realizacją zamówień, elektronizacją zamówień publicznych oraz audyt w zamówieniach publicznych.
Program:
1. Prawo zamówień publicznych.
2. Regulacje dotyczące zamówień publicznych w polskim systemie prawa
3. Zakres stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych
4. Zamówienia sektorowe oraz szczególne procedury udzielania zamówień publicznych
5. Zasady w zamówieniach publicznych
6. Działalność Urzędu Zamówień Publicznych
7. Wyłączenia obowiązku stosowania procedur ustawy Prawo zamówień publicznych
8. Zamówienia na usługi społeczne i inne szczegółowe usługi
9. Przygotowanie do wszczęcia postępowania
10. Podwykonawstwo w zamówieniach publicznych
11. Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
12. Tryby udzielania zamówień publicznych
13. Regulaminy w zamówieniach publicznych
14. Wybór oferty najkorzystniejszej
15. Umowy w zamówieniach publicznych
16. Dokumentacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
17. Jednolity Dokument Europejski
18. Środki ochrony prawnej w procedurze udzielania zamówień publicznych
19. Zespół do nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia
20. Analiza orzecznictwa w obszarze zamówień publicznych
21. System zamówień publicznych w prawie Unii Europejskiej. Zamówienia publiczne w projektach Unii Europejskiej
22. Zamówienia publiczne in-house
23. Wielokryterialna ocena ofert
24. Zamówienia publiczne w robotach budowlanych
25. Elektronizacja zamówień publicznych (e-zamówienia publiczne)
26. Audyt w zamówieniach publicznych
27. Zamówienia objęte tajemnicą państwową
28. Negocjacje w zamówieniach publicznych
29. Nowe podejście do zamówień publicznych
Krok po kroku – co należy zrobić, aby skorzystać z dofinansowania:
- Przedsiębiorca poszukuje i wybiera odpowiednią usługę (szkolenie, studia podyplomowe, e-learning, kurs zawodowy, doradztwo, mentoring, coaching) na stronie Bazy Usług Rozwojowych.
- Przedsiębiorca zgłasza się do wybranego Operatora i składa wniosek
o dofinansowanie konkretnej usługi, która znajduje się na stronie BUR. Uprzejmie prosimy o zweryfikowanie u wybranego przez siebie Operatora PSF jaki jest wymagany termin na złożenie dokumentów o dofinansowanie przed rozpoczęciem studiów. - Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przedsiębiorca podpisuje umowę wsparcia z Operatorem.
- Operator rezerwuje dla przedsiębiorcy określoną pulę środków na dofinansowanie usługi – nadaje ID wsparcia przedsiębiorcy.
- Operator wylicza wysokość wkładu własnego wymaganą dla wybranej usługi.
- Przedsiębiorca wpłaca wkład własny Operatorowi – tworzony jest zapis na koncie przedpłaconym.
- Usługa rozwojowa jest realizowana.
- Przedsiębiorca/pracownicy oraz wykonawca wypełniają ankietę.
- Firma świadcząca usługę rozwojową wystawia fakturę.
- Przedsiębiorca przekazuje Operatorowi fakturę za usługę.
- Operator weryfikuje czy dane z faktury są zgodne z zapisami z BUR.
- Operator płaci netto/brutto kwoty faktury.
Do 15 kwietnia 2018 roku Uczelnia nosiła nazwę Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. W przypadku składania wniosku o dofinansowane prosimy o używanie nowej nazwy uczelni – Akademia WSB lub o wpisanie dwóch nazw.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Nowak
Marta Kittel
Specjalistka zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autorka licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni. Obecnie wykłada na Akademii WSB.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h