Praktyczne warsztaty z raportowania schematów podatkowych na przykładach z uwzględnieniem najnowszych zmian - forma zdalna
Praktyczne warsztaty z raportowania schematów podatkowych na przykładach z uwzględnieniem najnowszych zmian - forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
pracownicy księgowości, finansów, podatków; kadra kierownicza; pracownicy biur rachunkowych; osoby pracujące w dziale księgowości, podatków, finansów; właściciele firm; wszystkie osoby chcące usystematyzować swoją wiedzę w zakresie podatku VAT.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji22-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie w formie praktycznych warsztatów najważniejszych informacji dotyczących raportowania schematów podatkowych oraz pokazanie na przykładach w jaki konkretny sposób dokonać raportowania schematów podatkowych krok po kroku. Dzięki szkoleniu uczestnicy zostaną przygotowani do samodzielnego raportowania schematów podatkowych. Celem szkolenia jest także rozwinięcie umiejętności wykorzystania wiedzy i narzędzi dotyczącej tej tematyki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się – uczestnik zna informacje o raportowaniu schematów podatkowych | Kryteria weryfikacji – uczestnik zna informacje o raportowaniu schematów podatkowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wstęp do raportowania
- Podstawy prawne (polskie i unijne) wdrożenia MDR
- Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące przepisów Ordynacji podatkowej w zakresie MDR (w tym zakres ochrony wynikający z objaśnień)
- Podmioty zobowiązane do raportowania – definicje
- Kim jest promotor
- Kim jest korzystający
- Kim jest wspomagający
- Czy przedsiębiorcy zatrudniający lub współpracujący z radcami prawnymi, adwokatami lub doradcami podatkowymi są korzystającymi lub promotorami?
- członkowie zarządu – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
- pracownicy merytoryczni – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
- pracownicy księgowości, w tym główny księgowy – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
- Definicja schematów podatkowych
- rodzaje schematów podatkowych
- Krajowe
- Transgraniczne
- standaryzowane
- Definicja uzgodnienia
- Definicja kryterium głównej korzyści podatkowej
- Definicja kwalifikowanego korzystającego
- Przykłady okoliczności w działalności przedsiębiorców, które nie powodują obowiązku raportowania:
- bieżące doradztwo podatkowe
- audyty i przeglądy
- szkolenia
- składanie deklaracji podatkowych
- sporządzanie objaśnień podatkowych
- rodzaje schematów podatkowych
- Terminy i sposób raportowania
- Terminy raportowania
- Sposób i forma raportowania
- Tajemnica zawodowa a obowiązek przekazania informacji
- Zmiana terminów raportowania schematów podatkowych w ramach tzw. „tarczy antykryzysowej” w 2020 r. – do kiedy zawieszone są terminy raportowania schematów krajowych?
- Obowiązek ponownego zaraportowania schematów podatkowych transgranicznych wdrożonych do 31 marca 2020 r.:
- 31 stycznia 2021 r. - termin ponownego raportowania schematów transgranicznych (informacja MDR-1) dla korzystających,
- 28 lutego 2021 r. - termin ponownego raportowania schematów transgranicznych (MDR-1, MDR-2) dla wspomagających (np.: biegłych rewidentów, księgowych, instytucji finansowych),
- 30 kwietnia 2021 – termin na składanie informacji kwartalnej o udostępnieniu schematu podatkowego standaryzowanego (MDR-4). Obowiązek dotyczy wyłącznie promotorów (np.: doradcy podatkowego, rady prawnego lub adwokata), i wspomagających, oraz informacji o korzyściach podatkowych/zastosowaniu schematu podatkowego (MDR-3) dotyczący korzystających, jeżeli do dnia 31 grudnia 2020 r. spółka jako korzystający dokonywała jakichkolwiek czynności będących elementem schematu podatkowego transgranicznego lub uzyskiwała korzyść podatkową z takiego schematu, o ile termin nie upłynął przed 30 czerwca 2020 r. albo nie upływa po 30 kwietnia 2021 r.
- Raportowanie schematów podatkowych na przykładach krok po kroku
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie degresywnej amortyzacji
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie leasingu operacyjnego
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie samozatrudnienia
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie dywidendy
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie podatku od nieruchomości
- Zasady składania czynnego żalu przy schematach podatkowych – czyli jak się uchronić przed odpowiedzialnością karną skarbową?
- Pytania i odpowiedzi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Informacje organizacyjne | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Wstęp do raportowaniaPodmioty zobowiązane do raportowania – definicje | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Definicja schematów podatkowychTerminy i sposób raportowania | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Zmiana terminów raportowania schematów podatkowych w ramach tzw. „tarczy antykryzysowej” Obowiązek ponownego zaraportowania schematów | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Raportowanie schematów podatkowych na przykładach krok po kroku Zasady składania czynnego żalu Pytania i odpowiedzi | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto664,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto540,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mirela Chomont
Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych.
Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje dotyczące szkolenia. W przypadku potwierdzenia szkolenia, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne. Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie e-mail’a najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem na adres szkolenia@pcdk.pl. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku szkoleń wyjazdowych rezygnacji nie jest możliwa. W przypadku firm zwolnionych z VAT niezbędne jest wypełnienie i przesłanie faksem lub pocztą elektroniczną oświadczenia o zwolnieniu z VAT.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), informuję, że administratorem danych jest Centrum Doskonalenia Kompetencji Progressio sp. z o.o., ul. ul. Rakowicka 10B/4, 31-511 Kraków.
Informacje dodatkowe
Informujemy o rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Informujemy o rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w wersji elektronicznej.