Szkolenie: Komunikacja z pacjentem
Szkolenie: Komunikacja z pacjentem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Właściciele klinik funkcjonujących na rynku medycznym,
- Menedżerowie z co najmniej rocznym stażem,
- Personel zarządzający i administracyjny podmiotów leczniczych, mający przynajmniej roczny staż pracy na podobnym stanowisku,
- Pracownicy, w tym osoby zatrudnienione w ramach umów cywilnoprawnych
- Lekarze, w tym osoby zatrudnione w ramach umów kontraktowych
- Higienista stomatologiczny
- Asysta stomatologiczna
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji02-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie Komunikacja z pacjentem przygotowuje uczestników do profesjonalnej postawy w codziennej pracy z chorymi, na różnych etapach leczenia oraz budowania relacji opartej na zaufaniu, szacunku i zrozumieniu z poszanowaniem potrzeb i praw pacjenta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje znaczenie i formy relacji interpersonalnej. | Kryteria weryfikacji Definiuje cele i wartości w budowaniu relacji interpersonalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje metody komunikacji wzmacniające zaufanie pacjenta do personelu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje wiedzę na temat aspektów prawnych. | Kryteria weryfikacji Posługuje się procedurami związanymi m. in. z ochroną danych osobowych, przestrzeganiem tajemnicy zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady dostępu do informacji o stanie zdrowia pacjenta oraz jego prawo do intymności i prywatności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia sposoby zarządzania zespołem w kontekście posługiwania się procedurami związanymi z prawem pacjentów (zachowanie intymności i prywatności pacjenta) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady profesjonalnej postawy zawodowej. | Kryteria weryfikacji Przekazuje pacjentowi i jego bliskim informacje w sposób dostosowany do sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki rozmów z pacjentem opartych na empatii, zrozumieniu i szacunku względem intymności pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia metody poznawcze swoich emocji oraz zarządzania nimi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia strategie i techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych, w tym sposoby rozwiązywania konfliktów i zarządzania stresem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje czynniki sprzyjające zaufaniu pacjenta do personelu medycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia zasady odpowiedniego dress codu oraz stosownego zachowania, adekwatnie do sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje zasady budowania i utrzymania relacji z pacjentem | Kryteria weryfikacji Omawia i przedstawia zasady etyki zawodowej i moralności w miejscu pracy oraz ich znaczenie dla efektywnego funkcjonowania organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje metody sprzyjające relacji na drodze pacjent - bliscy pacjenta - personel. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje szacunek wobec przekonań oraz akceptację emocji pacjenta i jego rodziny oraz innych członków zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje zasady efektywnej komunikacji | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady skutecznej komunikacji w miejscu pracy, włączając w to umiejętność słuchania, wyrażania się oraz budowania pozytywnych relacji z innymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje ekspresje językową do sytuacji (m.in. do stanu emocjonalnego rozmówcy). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Podejmuje działania motywujące do zaangażowania pacjenta w podejmowaniu decyzji. | Kryteria weryfikacji Wyznacza i przedstawia korzyści związane ze zmianą nawyków, planując wdrożenie zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje sposoby motywowania do współodpowiedzialności w podejmowaniu decyzji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Omawia znaczenie personelu w opiece nad pacjentem. | Kryteria weryfikacji Definiuje zasady komunikacji z bliskimi osobami pacjenta / opiekuna prawnymi nieletniego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę poszczególnych członków zespołu w procesie leczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
Dzień pierwszy:
- Znaczenie, cele i wartości budowania relacji z pacjentem
- Aspekty prawne
- Dostęp do informacji - klauzula poufności
- Profesjonalna postawa zawodowa
- Budowanie zaufania - czynniki sprzyjające
- Trudne sytuacja - techniki i metody wychodzenia z trudności
- Kultura organizacji i ekspresja w komunikacji
Dzień drugi
- Budowanie autorytetu
- Motywowanie i wsparcie
- Podejmowanie decyzji - odpowiedzialność
- Rola personelu w poszczególnych etapach leczenia
- Komunikacja personel - bliscy pacjenta
- Zaangażowanie i utrzymywanie relacji
- Realny wpływ relacji z pacjentem na personel i jego pracę
Szkolenie adresowane do menadżerów i personelu zarządzającego placówek medycznych, posiadających przynajmniej roczny staż pracy na podobnym stanowisku oraz pozostałych pracowników zatrudnionych w ramach umów cywilnoprawnych, w tym lekarzy zatrudnionych na podstawie umów kontraktowych.
Szkolenie składa się z formy wykładowej i warsztatowej. Podczas warsztów uczestnicy wykonują ćwiczenia w 2-3 osobowych grupach, a także ćwiczenia indywidualne.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - 45 minut. W trakcie szkolenia przewidziana jest przerwa na posiłek.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Znaczenie i forma relacji interpersonalnej | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Cele, wartości i korzyści | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Aspekty prawne - zastosowanie procedur | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Dostęp do informacji - procedury | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Profesjonalna postawa zawodowa | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Zaufanie do personelu - czynniki sprzyjające | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Ekspresja w komunikacji | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Kultura organizacji | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Podejmowanie decyzji - współodpowiedzialność | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Budowanie autorytetu | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Motywowanie i wsparcie | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Rola personelu w poszczególnych etapach leczenia | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Zaangażowanie - asertywność | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Komunikacja personel - bliscy pacjenta | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Realny wpływ relacji z pacjentem na personel i jego pracę | Prowadzący Joanna Szewczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto176,47 PLN
- Koszt osobogodziny netto176,47 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Szewczyk
Od 1999 roku związana z branżą medyczną, współtwórca Medycznego Domu Medialnego. Od 9 lat aktywnie zarządza placówkami medycznymi. Autorka specjalistycznych arkuszy do analiz finansowych w przedsiębiorstwach. Od 7 lat niezmiennie obejmuje stanowisko menedżerskie, a od 9 lat jest szkoleniowcem w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Na swoim koncie posiada ponad 120 godzin szkoleń w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w placówkach medycznych. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji nowych pracowników, przygotowywaniu dokumentacji personelu oraz ustalaniu zasad premiowania. Wielokrotnie przeprowadzała zebrania z personelem, w tym rozmowy z lekarzami w placówkach medycznych. Od ponad roku jest certyfikowaną trenerką FRIS.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na szkoleniu zostanie wykorzystana przygotowana przez Medyczny Dom Medialny prezentacja multimedialna. Komplet materiałów szkoleniowych zostanie przygotowany dla każdego uczestnika w segregatorze oraz na pendrivie.
Zestaw szkoleniowy składa się z następujących elementów:
- informacje organizacyjne
- klauzula ochrony własności intelektualnej
- materiały szkoleniowe
- teczka
- notes
- długopis
.Na szkoleniu uczestnicy otrzymają, gotowe narzędzia, wdrożone i sprawdzone w wielu klinikach w Polsce.
Adres
Adres
ul. Dworska 14A
20-135 Lublin
NIP 946 155 12 40
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi