EXCEL W DZIALE HR - TABELE PRZESTAWNE. Tworzenie harmonogramów i tabel zestawiających dane z użyciem narzędzia tabela przestawna. AKADEMIA HR POLBI / KIERUNEK – ROZWÓJ – 2 DNI. Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy.
EXCEL W DZIALE HR - TABELE PRZESTAWNE. Tworzenie harmonogramów i tabel zestawiających dane z użyciem narzędzia tabela przestawna. AKADEMIA HR POLBI / KIERUNEK – ROZWÓJ – 2 DNI. Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie z Excela - Tabele przestawne będące jedną z części AKADEMII HR POLBI przeznaczone jest dla osób pragnących podnieść swój poziom wiedzy i umiejętności wykorzystania w pracy zawodowej arkusza kalkulacyjnego MS Excel.
Biorąc udział w kursie nauczysz się efektywnego gromadzenia i przetwarzania oraz analizy danych w programie Excel.
Do udziału w zajęciach z Excela zapraszamy:
- pracowników działów HR oraz działów kadr i płac,
- pracowników oddelegowanych do tworzenia raportów z zakresu HR, kadr i płac, finansowo-księgowych i innych wykorzystujących dane osobowe,
- administratorów danych osobowych,
- osoby tworzące harmonogramy związane z pracownikami,
- pracowników działów recepcji i sekretariatów.
UWAGA: Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój (Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z programem MS Excel i pokazanie oraz nauczenie posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym przy tworzeniu harmonogramów i tabel zestawiających dane korzystając przy tym z tabel przestawnych. Dzięki udziałowi w kursie uczestnik rozwinie wiedzę związaną z obsługą arkusza kalkulacyjnego MS Excel i będzie przygotowany do obróbki danych a także zwiększy swoje umiejętności przeprowadzania analizy danych w działach HR, kadr i płac.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ramach szkolenia z Excela uczestnik zapozna się i przećwiczy wraz z trenerem:* obróbkę danych w oparciu o formaty związane z datami i czasem, * zasady tworzenia harmonogramów związanych z działami HR oraz kadrowo - płacowymi, * wizualizację harmonogramów opartych o upływ czasu, w tym harmonogramu Gantta, * pracę z tabelami danych w Excelu związanych z działami HR oraz kadr i płac, * wprowadzanie funkcji związanych z analizą danych zawartych w tabeli danych, * komunikację między tabelami danych przy ich analizie, * tworzenie tabel przestawnych i raportów z tabel przestawnych, * zastosowanie tabel przestawnych przy zestawieniach statystycznych, * zaawansowane elementy tworzenia tabel przestawnych, np. wykorzystania pól obliczeniowych, * filtrowanie, sortowanie i wykorzystanie w ten sposób przygotowanych danych na etapie tabel przestawnych. | Kryteria weryfikacji Osoba biorąca udział w kursie przystępuje do testu online, który sprawdzi nabytą wiedzę i uzyskane umiejętności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM KURSU: EXCEL W HR – TABELE PRZESTAWNE
1. Tworzenie harmonogramów
- Omówienie funkcji i narzędzi związanych z określeniem dat w Excelu.
- Problemy związane z obróbką danych w formacje dat.
- Wyliczenia na datach uwzględniające różnego rodzaju parametry.
- Tworzenie dat ze składowych.
- Wyciąganie informacji o dniach, miesiącach i latach z danych w formacie dat.
- Omówienie funkcji i sposobów wyliczeń opartych na danych zegarowych (czas).
- Obliczanie okresów czasu na podstawie komórek zestawiających dane w formacie dat.
- Tworzenie harmonogramu.
- Wykres Gantta jako specyficzny rodzaj harmonogramu odzwierciedlający upływ czasu.
- Obróbka harmonogramu i jego wizualizacja.
2. Tworzenie zestawień danych opartych na tabelach danych
- Pojęcie tabel danych w Excelu.
- Budowanie i działanie tabel danych.
- Specyficzny sposób wprowadzania funkcji i danych w ramach tabel danych.
- Odwołania między tabelami – praca z wieloma tabelami danych.
- Odwołania międzykolumnowe w ramach tabel danych.
- Odwołania międzykomórkowe w ramach tabel danych.
- Funkcje bazodanowe używane przy obsłudze tabel danych.
- Pozostałe funkcje związane z obróbką danych w formie tabeli.
- Filtrowanie i sortowanie tabel danych.
3. Tworzenie tabeli przestawnej w Excelu
- Zaznaczanie danych do analizy z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych.
- Rodzaje tabel przestawnych w Excelu.
- Omówienie narzędzi do tworzenia raportów w ramach narzędzia tabel przestawnych.
4. Tworzenie tabeli przestawnej - podstawowe umiejętności
- Wykorzystanie kreatora tworzenia tabeli przestawnej.
- Rozszerzanie zbioru danych – zmiana danych źródłowych w Excelu.
- Odświeżanie danych tabeli przestawnej.
- Rozmieszczanie pól w tabeli przestawnej za pomocą Listy pól.
- Projektowanie układu i formatu tabeli przestawnej (zmiana formy tabeli przestawnej).
- Grupowanie i rozgrupowanie danych tabeli przestawnej.
- Sortowanie danych w tabeli przestawnej.
- „Eksport” danych tabeli do innego arkusza.
- Formatowanie w Excelu danych wynikowych.
- Style tabeli przestawnej i inne metody wizualizacji danych.
5. Tworzenie raportu - przykłady praktyczne
- Tworzenie w Excelu raportu związanego z oceną szkoleń pracowników.
- Tworzenie raportu opartego na danych z harmonogramu czasu pracy.
- Tworzenie raportu opartego o zestawienia związane z rekrutacją nowych pracowników.
- Tworzenie raportu opartego na danych statystycznych ocen pracowników w ramach raportów HR.
6. Tworzenie tabeli przestawnej - umiejętności średniozaawansowane
- Wykorzystanie wbudowanych funkcji (np.. suma, średnia, odchylenie standardowe, maksimum i minimum).
- Wykorzystanie możliwości prezentacji danych w formie udziałów (np.. % z, % sumy, % wiersza, % kolumny).
- Tworzenie w Excelu własnych elementów obliczeniowych.
- Filtrowanie danych tabeli przestawnej różnymi metodami.
Chociaż kurs z Excela rekomendowany jest głównie pracownikom działów zajmujących się zasobami ludzkimi oraz osobom zatrudnionym w kadrach i płacach to osoby z innych działów również mogą rozszerzyć swoja wiedzę i podnieść umiejętności praktycznego użycia arkusza kalkulacyjnego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Excel w dziale HR - Tabele przestawne. Dzień pierwszy. Praktyczne warsztaty komputerowe. Wykłady, prezentacje, ćwiczenia i testy, chat, odpowiedzi na pytania. | Prowadzący Maciej Derwisz | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Excel w dziale HR - Tabele przestawne. Dzień drugi. Praktyczne warsztaty komputerowe. Wykłady, prezentacje, ćwiczenia i testy, chat, odpowiedzi na pytania. | Prowadzący Maciej Derwisz | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto960,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto960,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Derwisz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy korzystają z przygotowanych materiałów szkoleniowych. Prezentacje w formacie PDF wysyłane są na podany adres e-mail.
Warunki uczestnictwa
Wymagania wstępne dla uczestników warsztatów komputerowych z Excela.
Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy odpowiesz pozytywnie na pytania:
-
- potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
- potrafię skopiować komórki,
- rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
- umiem przełączyć się między arkuszami,
- potrafię sumować dane w komórkach,
- umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.
2. Uczestnicy powinni posiadać dwa urządzenia w trakcie szkolenia:
- komputer osobisty, na którym mogliby wykonywać równolegle z trenerem omawiane ćwiczenia,
- odbiornik audiowizualny (drugi monitor, drugi komputer, tablet), na którym mogliby śledzić ćwiczenia prezentowane przez trenera.
Informacje dodatkowe
Uwaga: Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek–Rozwój.
Projekt Kierunek–Rozwój realizowany jest przez Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Działanie 8.19 Uczenie się osób dorosłych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Internetowe zajęcia prowadzone są w formie zdalnej na żywo.
Do prowadzenia zajęć wykorzystujemy profesjonalną platformę szkoleniową GetResponse.
Możesz korzystać z komputera, laptopa, tabletu lub smartfona.
Nie musisz instalować żadnego oprogramowania.
Uczestniczysz w szkoleniu online podczas którego masz stały i bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie.
Przed szkoleniem otrzymasz link do platformy szkoleniowej.
Potrzebujesz głośniki lub słuchawki, stabilne łącze i przeglądarkę internetową.