EXCEL W DZIALE HR - POWER QUERY. Obróbka i zarządzanie danymi osobowymi oraz kadrowo-płacowymi z wykorzystaniem Power Query. AKADEMIA HR POLBI / KIERUNEK – ROZWÓJ – 2 DNI. Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy.
EXCEL W DZIALE HR - POWER QUERY. Obróbka i zarządzanie danymi osobowymi oraz kadrowo-płacowymi z wykorzystaniem Power Query. AKADEMIA HR POLBI / KIERUNEK – ROZWÓJ – 2 DNI. Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy na szkolenie z cyklu EXCEL - AKADEMIA HR POLBI przygotowujące do zastosowania programu MS z Excel z wykorzystaniem Power Query w działach HR oraz kadrowych i płacowych do obróbki i zarządzania danymi osobowymi. Do udziału w kursie zachęcamy:
- Pracowników działów HR, kadr i płac,
- Pracowników oddelegowani do tworzenia raportów z zakresu HR, kadr i płac, finansowo-księgowych i innych wykorzystujących dane osobowe,
- Administratorów danych osobowych.
UWAGA: Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój (Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs zastosowania programu MS Excel w dziale HR pozwala na poszerzenie wiedzy związanej z obsługą arkusza kalkulacyjnego i przygotowuje uczestników do efektywnej i bezbłędnej obróbki danych wykorzystywanych w działach HR. Osoba biorąca udział w szkoleniu z Excela pozna narzędzie Power Query co pozwoli jej przyśpieszyć i zautomatyzować proces wykonywania prac analitycznych. Dzięki nowej wiedzy umiejętności wykorzystywane przy analizie danych w działach HR, kadr i płac osiągną wyższy poziom.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ramach szkolenia zapoznasz się i przećwiczysz razem z trenerem:* Zastosowanie funkcji Excela w celu usunięcia niepotrzebnych znaków w danych. * Dzielenie i łączenie tekstów w komórkach. * Zamiany niewłaściwych formatów danych na prawidłowe. * Filtrowanie, sortowanie i wykorzystanie w ten sposób przygotowanych danych. * Szerokie zastosowanie formatowania warunkowego dla oznaczania i usuwania duplikujących się wartości. Zastosowanie narzędzia Power Query do obróbki danych w komórkach. * Zastosowanie narzędzia Power Query do szybkiego tworzenia tabel i zestawień. * Zastosowanie funkcji Excela dla kontroli pionowej i krzyżowej pod kątem zduplikowanych danych. * Wyodrębnianie danych powtarzających się co oznaczeniem miejsca ich wystąpienia. * Hurtowe usuwanie zduplikowanych wartości. * Użycie zaawansowanego filtrowania danych dla zgrupowania zduplikowanych wartości. | Kryteria weryfikacji Osoba biorąca udział w kursie przystępuje do testu online, który sprawdzi nabytą wiedzę i uzyskane umiejętności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
EXCEL w HR - Power Query
- Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel do wstępnego przygotowania danych osobowych do dalszej analizy.
- Usuwanie zbędnych znaków (niepotrzebne spacje, obce znaki diaktryczne, „robaczki”, znaki spoza obszaru rozpoznawalności, itp.) z wykorzystaniem funkcji, w tym: =USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY(), =WYSZUKAJ(), =ZAMIEŃ(), =ZNAJDŹ(), =KOD()
- Usuwanie zbędnych znaków z wykorzystaniem NARZĘDZI Excela, w tym: ‘wklej specjalnie”, „Zamień na”, „Przejdź do”
- Wykorzystanie Power Query do wstępnego przygotowania danych osobowych do dalszej analizy w ramach arkuszy kalkulacyjnych Excel
- Usuwanie zbędnych znaków (niepotrzebne spacje, obce znaki diaktryczne, „robaczki”, znaki spoza obszaru rozpoznawalności, itp.) z wykorzystaniem Power Query
- Dzielenie i łączenie danych w komórkach
- Zamiana tabel z układu poziomego na układ poziomy w formie transpozycji danych
- Łączenie tekstów z wielu źródeł z wykorzystaniem funkcji i znaków specjalnych i ich zamiana na wartości
- Dzielenie tekstów zawartych w jednej komórce na dane pogrupowane w wielu komórkach za pomocą narzędzia „Tekst jako komórki”
- Dzielenie tekstów zawartych w jednej komórce na dane pogrupowane w wielu komórkach za pomocą funkcji: =LEWY(), PRAWY(), =FRAGMENT.TEKSTU()
- Dzielenie i łączenie danych w komórkach już na etapie wczytywania danych z wykorzystaniem Power Query
- Obróbka w zakresie formatu danych
- Zamiana formatu danych w komórce, np. tekst na daty, liczbowe na procentowe, itp.
- Zamiana formatu danych liczbowych wyrażonych w formie tekstu na prawdziwe dane liczbowe
- Prawidłowe zaokrąglanie liczb przy użyciu funkcji =ZAOKR()
- Własne formaty danych
- Wykorzystanie Power Query w zakresie obróbki formatu danych
- Grupowanie, sortowanie i filtrowanie danych
- Grupowanie danych do dalszej obróbki
- Filtrowanie danych
- Sortowanie danych
- Zaznaczanie ograniczonych danych wcześniejszym filtrowaniem czy grupowaniem i ich dalsza obróbka
- Grupowanie, sortowanie i filtrowanie danych na etapie Power Query
- Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel do oznaczania i znajdywania duplikatów w trakcie porównywania kolumn danych (np. porównanie rejestrów VAT sprzedaży z zestawieniem danych importowanych z działów sprzedażowych) – na kilka sposobów.
- Zastosowanie narzędzia „Formatowania warunkowego” do odszukiwania duplikatów
- Łączenie tekstów dla bardziej efektywnego użycia narzędzia „Formatowania warunkowego”
- Zastosowanie funkcji =UNIKATOWE() do wyodrębnienia niepowtarzających się wartości (Uwaga: wymaga minimum Excela w wersji 2021)
- Zastosowanie funkcji: =PODAJ.POZYCJE(), =ADRES(), =ADRES.POŚREDNI(), =PRZESUNIĘCIE() przy oznaczaniu wyszukiwanej wartości
- Zastosowanie funkcji =FILTRUJ() dla stworzenia listy zduplikowanych wartości (Uwaga: wymaga minimum Excela w wersji 2021)
- Zastosowanie funkcji =LICZ.JEŻELI() przy znajdywaniu duplikujących się wartości w ramach kontroli krzyżowej
- Użycie funkcji =LICZ.JEŻELI() w ramach formuł formatowania warunkowego dla oznaczenia zduplikowanych wartości
- Użycie zaawansowanego filtrowania dla zaznaczenie zduplikowanych wartości
- Usuwanie zduplikowanych wartości z danych w arkuszu kalkulacyjnym Excel
- Użycia narzędzia „Filtrowania wg koloru” dla wyodrębnienia zduplikowanych wartości
- Wykorzystanie narzędzia „Usuń duplikaty” dla skasowania wartości zduplikowanych w ramach jednej kolumny
- Wykorzystanie narzędzia „Usuń duplikaty” dla skasowania wartości przy danych zgrupowanych w wielu kolumnach
Excel w działach HR - Znaczenie prawidłowego wykorzystania i perfekcyjnej obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel w działach HR jest faktem wielokrotnie podkreślanym i nie budzi chyba u nikogo żadnych wątpliwości. Program MS Excel na stałe zadomowił się w środowisku osób zajmujących się na co dzień sprawami personalnymi i stanowi doskonałe uzupełnienie dla różnorakich aplikacji zewnętrznych, które wszystkie posiadają możliwość exportu danych do arkusza kalkulacyjnego. Tworzenie raportów, zestawień podsumowań czy sprawozdań to niemalże codzienna praca, do której przystępują pracownicy działów HR.
Jednym z częściej spotykanych problemów w trakcie obróbki danych jest ich wstępne przygotowanie i usunięcie wad merytoryczno-technicznych, które by uniemożliwiły dalszą analizę zestawionych danych.
Udział w zajęciach jest rekomendowany głównie pracownikom działów HR, kadr i płac, ale osoby z innych działów również mogą rozszerzyć posiadaną wiedzę.
Szkolenie ma na celu podniesienie kwalifikacji i umiejętności pracowników różnego szczebla zajmujących się zawodowo przygotowywaniem raportów czy sprawozdań w działach HR.
Kurs dotyczy kwestii związanych ze wstępną obróbką danych w celu ich dalszego wykorzystania analitycznego i pozwala nauczyć sie jak usprawnić przygotowywanie tabel i zestawień w działach HR oraz kadr i płac.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Excel w dziale HR - Dzień pierwszy. Wykłady, prezentacje, ćwiczenia i testy, chat, odpowiedzi na pytania. Praktyczne warsztaty komputerowe. | Prowadzący Maciej Derwisz | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Excel w dziale HR - Dzień drugi. Ćwiczenia i testy, chat, odpowiedzi na pytania. Praktyczne warsztaty komputerowe. | Prowadzący Maciej Derwisz | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto960,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto960,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Derwisz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy korzystają z przygotowanych materiałów szkoleniowych. Prezentacje w formacie PDF wysyłane są na podany adres e-mail.
Warunki uczestnictwa
Wymagania wstępne dla uczestników warsztatów komputerowych z Excela
Od uczestników szkolenia:
1. Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy odpowiesz pozytywnie na pytania:
- potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
- potrafię skopiować komórki,
- rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
- umiem przełączyć się między arkuszami,
- potrafię sumować dane w komórkach,
- umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.
2. Uczestnicy powinni posiadać dwa urządzenia w trakcie szkolenia:
- komputer osobisty, na którym mogliby wykonywać równolegle z trenerem omawiane ćwiczenia,
- odbiornik audiowizualny (drugi monitor, drugi komputer, tablet), na którym mogliby śledzić ćwiczenia prezentowane przez trenera.
Informacje dodatkowe
Uwaga: Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek–Rozwój.
Projekt Kierunek–Rozwój realizowany jest przez Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Działanie 8.19 Uczenie się osób dorosłych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do prowadzenia zajęć wykorzystujemy profesjonalną platformę szkoleniową GetResponse.
Możesz korzystać z komputera, laptopa, tabletu lub smartfona.
Nie musisz instalować żadnego oprogramowania.
Uczestniczysz w szkoleniu online podczas którego masz stały i bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie.
Przed szkoleniem otrzymasz link do platformy szkoleniowej.
Potrzebujesz głośniki lub słuchawki, stabilne łącze i przeglądarkę internetową.