UX Designer
UX Designer
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
zkolenie przeznaczone dla projektantów graficznych, pracowników i liderów zespołów projektowych, grafików komputerowych pracujących z plikami rastrowymi i wektorowymi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji10-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wiedza- poznaje proces tworzenia projektu graficznego
- poznaje zasady projektowania graficznego
- poznaje programy do projektowania graficznego
Umiejętności
- tworzy koncepcję projektu graficznego
- zarządza projektem, pracuje w zespole
- projektuje rastrowo i wektorowo
Kompetencje społeczne:
- nabywa umiejętność pracy w zespole grafików/projektantów graficznych
- potrafi pracować z projektem oraz indywidualnie w tym również zdalnie
- nabywa umiejętności komunikacyjne i interpersonalne
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia poznaje proces tworzenia projektu graficznego. nabywa wiedzę jak realizowany jest projekt od etapu badania, tworzenia interakcji z odbiorcą oraz zespołem projektowym aż do fazy prototypu projektu. Uczestnik nabywa umiejętność zarządzania zespołem projektowym, pracy w zespole projektowym a także umiejętności techniczne - obsługę programów graficznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy szkolenia zostaną poddani ocenie wiedzy i umiejętności przystępując do egzaminu zewnętrznego (ECDL, ECCC) lub wewnętrznego. W obydwy przypadkach osobą egzaminującą - sprawdzającą wiedzę i umiejętności nie jest trener szkolący uczestnika. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka szkolenia:
- Technika i warsztat pracy UX Designera
- Poznanie procesu projektowego
- Badania użytkowników:
- analiza rynku,
- tworzenie personas,
- przeprowadzanie wywiadów,
- testowanie prototypów.
- Projektowanie interakcji:
- zasady tworzenia interakcji między użytkownikiem a produktem.
- Tworzenie prototypów
- wstępne wersje produktu,
- Testowanie użytkowników:
- zbieranie informacji zwrotnych na temat produktu pozwalające ocenić jego użyteczność.
- Projektowanie dostępności
- dostępność dla osób z niepełnosprawnościami
- użyteczność projektu
- Współpraca z zespołem:
- zarządzanie zespołem projektowym
- współpraca w zespole
- integrowanie perspektyw
- tworzenie spójnych i efektywnych rozwiązań.
- Iteracyjne projektowanie:
- informacje zwrotne w procesie projektowania,
- dostosowanie i testowanie projektu
- interakcje i doświadczenia użytkownika.
3. Podstawy obsługi programu Adobe Photoshop - praca z projektem
- Zapoznanie się z interfejsem programu Adobe Photoshop
- Przestrzenie robocze
- Ustawienia
- Zapisywanie
- Modyfikacja
- Skróty klawiaturowe
Narzędzia
- Tworzenie i modyfikacja zaznaczeń
- Co można zrobić z maszerującymi mrówkami?
- Narzędzia zaznaczania
- Zaznaczanie prostokątne / eliptyczne
- Różne rodzaje lasso
- Szybkie zaznaczanie
- Różdżka
- Zakres koloru
- Narzędzia malarskie
- Pędzel
- Gradient
Warstwy
- Zasady pracy z warstwami
- Rodzaje warstw
- Pikselowe
- Dopasowania
- Wektorowe
- Tekstowe
- Operacje na warstwach
- Scalanie
- Spłaszczanie
- Kopiowanie
- Obiekty inteligentne
- Przekształcenia warstw
- Skalowania
- Swobodna transformacja
Maski
- Zasady pracy z maskami
- Modyfikacja
- Poprawianie krawędzi
- Wydzielanie obiektów z tła
Narzędzia retuszu
- Pędzel korygujący
- Punktowy pędzel korygujący
- Łatka
- Klonowanie
- Wypełnienie z uwzględnieniem zawartości
Filtry
- Galeria filtrów
- Rozmycia
- Wyostrzenia
- Odszumianie
- Filtry kreatywne
- Skraplanie
Efekty specjalne
- Dodawanie efektu do warstwy
- Rodzaje efektów
- Style
Tekst
- Rodzaje tekstu
- Dodawanie i modyfikacja warstw tekstowych
- Pojęcia typograficzne
- Czcionka / akapit – kluczowe panele
- Efekty tekstowe
Podstawowa korekta fotografii
- Rozdzielczość i rozmiary obrazu
- Kadrowanie i prostowanie zdjęć
- Korekcja charakterystyki tonalnej
- Korekta nasycenia barw, kontrastu i jasności zdjęć
- Konwertowanie zdjęć kolorowych do skali szarości
Techniki zaawansowane edycji zdjęć
- Zaawansowane techniki korekcji ekspozycji zdjęcia
- Tonowanie zdjęć czarno-białych
- Łączenie obrazów (fotomontaż)
- Edycja RAW
Wykorzystanie Photoshopa do tworzenia projektów typograficznych
- Projekt ulotki / wizytówki
- Zasady pracy z dużymi projektami – banery, plakaty
- Przygotowanie pliku do druku
Pliki rastrowe
- Umieszczanie plików rastrowych w programach do grafiki wektorowej
- Co można, a czego nie z pikselami
- Przycinanie i rozmiar bitmap
- Dopasowanie obrazka
Eksport i wydruk
- Ustawienia parametrów PDF do druku
- Opcje zapisu do JPG i innych formatów internetowych
- Spad
4. Corel Draw - praca z projektem (banner, plakat)
Teoria wektorów
- Różnice między wektorami a pikselami
- Programy do grafiki wektorowej a grafika rastrowa
Interfejs programu
- Rozmieszczenie elementów
- Pasek narzędzi
- Panele, okna dokowane
- Skróty klawiaturowe
- Przestrzenie robocze
Dokumenty
- Tworzenie nowego dokumentu
- Rozmiar i rozdzielczość
- Jednostki i skalowanie
- RGB czy CMYK
- Zmiana parametrów już istniejących dokumentów
Linie pomocnicze, prowadnice
- Jak dodawać i modyfikować
- Użycie praktyczne
- Siatki dokumentu
- Przyciąganie do…
Narzędzia rysunku
- Kształty podstawowe (kwadraty, elipsy, gwiazdy, wielokąty, spirale)
- Kształty złożone (kratki, transparenty, cliparty)
- Rysunek odręczny
o Krzywe Beziera
o Rysunek odręczny
Modyfikacja krzywych
- Narzędzie kształt / Narzędzie biała strzałka
- Kadrowanie, przycinanie
- Przekształcanie
- Nóż / gumka
- Falowanie, wklęśnięcie, wirowanie itp.
- Skalowanie, transformowanie
- Obracanie
- Odbijanie
Przekształcanie pikseli w krzywe
- Trasowanie / Zamień w krzywe
- Dobieranie parametrów
- Optymalizacja przekształceń
Praca z obiektami
- Zaznaczanie
- Praca z wieloma obiektami
- Kolejność
- Wyrównanie
- Rozmieszczenie
- Szybki kadr
- Grupowanie i praca z grupami
- Funkcje przekształcanie obiektów
o Spawanie, łączenie
o Odejmowanie, przycinanie
o Części wspólne
- Menager obiektów / Warstwy
Powielanie
- Podstawowe techniki kopiowania
- Duplikowanie
- Klonowanie
- Symbole i biblioteki symboli
Kolor
- Rodzaje wypełnień kolorystycznych, poszerzenie informacji
o Kolor jednolity
o Gradient
o Deseń, tekstura
o Wzór
- Obrys, kontur
o Rodzaje
o Modyfikacja
o Gradienty obrysu
Tekst
- Rodzaje tekstu
o Akapitowy
o Ozdobny
- Wstawianie i modyfikacja
- Kolor w tekście
- Formatowanie czcionki i akapitu
- Tekst na ścieżce
- Efekty tekstowe
- Style znakowe i akapitowe
Efekty specjalne
- Stosowanie efektów do obiektów
- Metamorfozy
- Głębie i efekty 3d, perspektywy
- Soczewki
- Cienie
- Przezroczystość
Pliki rastrowe
- Umieszczanie plików rastrowych w programach do grafiki wektorowej
- Co można, a czego nie z pikselami
- Przycinanie i rozmiar bitmap
- Dopasowanie obrazka
Projekty praktyczne
- Tworzenie projektu drukarskiego (wizytówki, ulotki)
- Tworzenie profesjonalnego logotypu
- Praktyczna typografia
Eksport i wydruk
- Ustawienia parametrów PDF do druku
- Opcje zapisu do JPG i innych formatów internetowych
- Spad
Komunikacja z Klientem w procesie projektowania - analiza poprawności komunikacji
Analiza informacji zwrotnych
Ocena pracy zespołu projektowego
Podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Technika i warsztat pracy UX Designera. Poznanie procesu projektowego | Prowadzący Michał Ryt | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Badanie użytkowników, projektowanie interakcji, tworzenie prototypów, testowanie projektu | Prowadzący Michał Ryt | Data realizacji zajęć 17-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Podstawy obsługi programu Adobe Photoshop - praca z projektem | Prowadzący Michał Ryt | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Narzędzia programu: warstwy, maski | Prowadzący Michał Ryt | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Narzędzia retuszu, projekty typograficzne, efekty specjalne | Prowadzący Michał Ryt | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Eksport i wydruk projektu. Praca z projektem wektorowym - narzędzia programu CorelDraw | Prowadzący Michał Ryt | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Krzywe Beziera - praca z projektem wektorowym | Prowadzący Michał Ryt | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Eksport i wydruk projektu, Komunikacja z Klientem w procesie projektowania - analiza poprawności komunikacji Analiza informacji zwrotnych Ocena pracy zespołu projektowego Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Michał Ryt | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Ryt
Trener z 12-letnim doświadczeniem praktycznym w obszarze grafiki komputerowej, fotografii i dtp.
wyższe
Zrealizowane ponad 10 000 godzin szkoleniowych z grafiki komputerowej zarówno w Polsce jak i innych krajach w Europie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Umiejętność obsługi komputera
Podstawowa wiedza teoretyczna z zakresu grafiki komputerowej.
Informacje dodatkowe
Możliwe finansowanie szkolenia z projektów Unii Europejskiej i środków publicznych
Szkolenie również dla uczestników projektu Małopolski pociąg do kariery, Krajowego Funduszu szkoleniowego, MBON
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe