Komunikacja interpersonalna - szkolenie.
Komunikacja interpersonalna - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Osoby ceniące współpracę na wysokim poziomie,
- Pracowników na różnych stanowiskach, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności interpersonalne,
- Menadżerów i liderów zespołów, którzy chcą poprawić swoje kompetencje w zakresie współpracy,
- Każdego, kto w swojej karierze zawodowej stawia na efektywną komunikację i współpracę z innymi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Komunikacja interpersonalna” przygotowuje uczestników do stosowania praktycznych technik i narzędzi, umożliwiających rozumienie ukrytych zawartości komunikatów, dzięki czemu będą w stanie odczytywać to, co niewypowiedziane lub wypowiedziane destrukcyjnie, łagodzić nastroje i budować porozumienie za pomocą słowa, tonu i gestu, efektywnie komunikować się między działami, co stanowi fundament efektywności firmy, doskonalić umiejętność rozumienia i zarządzania emocjami w procesie komunikacjiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia ukryte znaczenia w komunikatach werbalnych i niewerbalnych, interpretując intencje nadawcy oraz kontekst sytuacyjny. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przykładowe komunikaty, identyfikując ukryte poziomy znaczeń i przedstawiając je w raportach lub prezentacjach. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje wypowiedzi w taki sposób, aby były odbierane zgodnie z zamierzeniami, uwzględniając specyficzne potrzeby i wrażliwość odbiorcy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy scenariusze komunikacyjne, prezentując techniki łagodzenia potencjalnych nieporozumień i dostosowując język do specyfiki odbiorcy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje i kontroluje proces komunikacji, zapewniając, że przekazywane informacje są zrozumiałe i jasne dla wszystkich stron. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przypadki komunikacyjne, weryfikując zrozumienie przekazu przez odbiorców i proponując usprawnienia w procesie komunikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia 2 dniowego: Komunikacja interpersonalna
DZIEŃ 1
1. Komunikacja w zespole projektowym, czyli jak razem wypracować rozwiązanie
- Technika asertywnego zgłaszania własnego pomysłu / rozwiązania,
- Jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć ich autorowi skrzydeł – autorska technika przydatna szczególnie w dyskusjach zespołowych
- Jak zareagować „z klasą”, konstruktywnie, gdy ktoś Cię krytykuje na forum,
- Strategia Walta Disney’a – jak dojść do porozumienia i wspólnie wypracować rozwiązania
2. Trening komunikacji w różnych sytuacjach
Twój aktywny trening komunikacji w grupie z feedbackiem i wskazówkami „na gorąco” – od trenera i od innych uczestników szkolenia (do Twojego sposobu komunikowania się werbalnie i mową ciała).
- Komunikacja w sytuacjach konfrontacyjnych
- Udzielanie informacji zwrotnej w trudnych interpersonalnie sytuacjach
- Proaktywna postawa w komunikacji - branie odpowiedzialności za przebieg i efekt rozmowy
3. Dyplomacja w komunikacji
- Jak dać feedback korygujący lub docenić,
- Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie,
- Jak pospieszać opieszałych,
- Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach,
- Jak zmieniać swoją komunikację, gdy chcesz:
- zmotywować do działania, do podjęcia decyzji,
- zaangażować i wzmocnić odpowiedzialność u odbiorcy,
- wzmocnić swój autorytet.
DZIEŃ 2
4. Ukryte Poziomy Komunikatów™ - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę
- Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów™! - nauczysz się odczytywać ukryte treści w wypowiedzi rozmówcy
- Wzmocnisz swój przekaz i łatwiej trafisz swoim komunikatem do odbiorcy, dzięki umiejętnemu przekładaniu treści z Ukrytych Poziomów Komunikatów™ na poziomy jawne
- Czemu słysząc to samo, słyszmy co innego - model 4 płaszczyzn komunikacyjnych (4 par uszu) wg F.S. von Thun’a
- Praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi rozmówcami, np.
- kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,
- „przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,
- "nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,
- Baby boomers, pokolenia X, Y (Millenialsi) i Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?
5. Podnosimy efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej
- Trening interpersonalny – Twój aktywny trening komunikacji w grupie z feedbackiem i wskazówkami „na gorąco” – od trenera i od innych uczestników szkolenia (do Twojego sposobu komunikowania się werbalnie i mową ciała).
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – techniki wzmacniające przekaz słowny i mowę ciała w taki sposób, by podnieść autorytet, zaangażować odbiorców i osiągnąć oczekiwany efekt
- Aktywne słuchanie - jak radzić sobie gdy rozmówca jest rozgadany „lejący wodę” lub małomówny / zamknięty w sobie:
- Dopytywanie
- Zatrzymywanie
- Podsumowywanie
- Odzwierciedlanie
- Parafrazowanie (parafraza do treści oraz głęboka parafraza z ramą rozwiązania)
- Zadawanie odpowiednich pytań: zamkniętych, otwartych oraz coachingowych – aby lepiej kontrolować rozmowę, uzyskiwać informacje, budować odpowiedzialność i proaktywność rozmówcy itp.
6. Neurolingwistyka w komunikacji (NLP) - jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami w rozmowie - Metamodel
- Jak rozpoznawać i radzić sobie z chwytami językowymi, generalizacjami, zniekształceniami i pomijaniem informacji
- Prowadzenie rozmówcy w kierunku „gry w otwarte karty” posługując się pytaniami z Metamodelu,
-
Zmiana dynamiki rozmowy z niekonstruktywnej na pozytywną dla obu stron (odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni).
W trakcie całego szkolenia będziesz otrzymywał informację zwrotną na temat Twojego stylu komunikacji i podpowiedzi, jak możesz doskonalić się w tym zakresie
Więcej o programie szkolenia: https://4grow.pl/szkolenia/komunikacja-szkolenie-z-komunikacji-interpersonalnej
Czas trwania:
Szkolenie trwa 16 godzin. (2 dni).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Komunikacja w zespole projektowym, czyli jak razem wypracować rozwiązanie | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Trening komunikacji w różnych sytuacjach | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Lunch | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Dyplomacja w komunikacji | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Dyplomacja w komunikacji - ciąg dalszy | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Ukryte Poziomy Komunikatów™ - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Podnosimy efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Lunch | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Podnosimy efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej - ciąg dalszy | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Neurolingwistyka w komunikacji (NLP) - jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami w rozmowie - Metamodel | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 324,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Prusińska
Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, opracowała i wdrożyła cykl szkoleń dla menedżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań.
Tworzyła i wdrażała projekty rozwojowe oraz szkoleniowe z zakresu efektywności osobistej, zarządzania stresem, profesjonalnej prezentacji, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania sobą w czasie, zarządzania emocjami oraz standardów obsługi klienta, obejmujące pracowników na różnych szczeblach organizacyjnych i w różnych obszarach.
Osiągała wyznaczane cele i realizowała szkolenia na najwyższym poziomie. Jej szkolenia spotykały się z wysokimi ocenami uczestników i wpływały znacząco na poprawę efektywności jednostek oraz zespołów.
Wprowadziła do organizacji coaching grupowy, jako narzędzie wspierające rozwój menedżerów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
elektroniczne lub papierowe
Informacje dodatkowe
Gwarancja terminu odbycia się szkolenia od zapisu pierwszego uczestnika
Co jeszcze dostaniesz EXTRA do szkolenia?
- Ty i trener
W ciągu roku od szkolenia zarządzanie sobą w czasie dajemy Ci 90 min indywidualnego treningu - sam na sam z trenerem, twarzą w twarz na spotkaniu u nas w biurze! - Bez limitu godzin - kontakt telefoniczny z trenerem
- Troskę o Twoje potrzeby przed szkoleniem
Trener kontaktuje się z Tobą do 2 dni po zgłoszeniu, by poznać Twoje potrzeby (czyli co jest dla Uczestnika problemem, wyzwaniem, trudnością w temacie szkolenia) i kontekst zawodowy. - Wygodne fotele :)
Postanowiliśmy stworzyć w Warszawie, w naszym biurze własną salę szkoleniową, z najwyższym poziomem wygody dla Uczestnika.
* Szkolenia w 90% odbywają się w sali 4GROW . - Więcej informacji: https://4grow.pl/szkolenia/komunikacja-szkolenie-z-komunikacji-interpersonalnej
Adres
Adres
Przystanek Wola-Ratusz
Tramwaje: 10, 13, 15, 20, 23, 26
Autobusy: 190, 520, 157
Metro:
Ratusz Arsenał (6 min komunikacją miejską)
Rondo Daszyńskiego (10 min: komunikacja miejska + spacer)
Rondo ONZ (8 min komunikacją miejską)
Dworce kolejowe (12 min komunikacją miejską):
Warszawa Centralna
Warszawa Śródmieście WKD
Warszawa Ochota
Możliwość parkowania
W okolicy al. Solidarności poza parkingami przy ulicy można zostawiać samochody dodatkowo na parkingach prywatnych, na przykład przy ul. Żytniej 20 znajduje się płatny parking. Z miejsc parkingowych, w miarę dostępności, można też skorzystać w Hotelu Ibis Warszawa Centrum, położonym ok. 200 m od naszej sali (60 zł za dobę).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi