Asertywność i obrona przed manipulacjami - szkolenie.
Asertywność i obrona przed manipulacjami - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Osoby, które chcą poprawić komunikację ze współpracownikami,
- Osoby reagujące emocjonalnie na krytykę,
- Osoby, które nie potrafią stawiać granic i egzekwować wykonania zadań,
- Osoby przyjmujące na siebie zadania współpracowników, przez co zaniedbują swoje obowiązki lub zostają "po godzinach",
- Osoby potrzebujące wzmocnić pewność siebie,
- Osoby łatwo ulegające wpływom.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Asertywność i obrona przed manipulacjami” przygotowuje uczestników do stosowania praktycznych technik i narzędzi, umożliwiających wyrażanie własnego zdania w sytuacjach, w których czują obawę, unikają ich lub reagują emocjonalnie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wpływa na zmiany zachowania innych ludzi poprzez stosowanie zasad i technik konstruktywnej krytyki w sposób sprzyjający pogłębianiu się relacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje i stosuje techniki konstruktywnej krytyki w praktycznych ćwiczeniach, analizując ich wpływ na relacje. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik reaguje w sytuacjach zaskakujących i konfliktowych, przyczyniając się do zrozumienia i chęci do współpracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia strategie radzenia sobie z konfliktami i demonstruje ich zastosowanie w symulowanych sytuacjach konfliktowych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia: Asertywność i obrona przed manipulacjami
DZIEŃ 1
1. Asertywność – to więcej niż mówienie „nie”
-
Mity o nieasertywnych osobach – kto tak naprawdę jest asertywny
- Czym jest „głęboka asertywność” – jak właściwie rozumieć asertywność – jakie są przyczyny nieasertywnych zachowań
- Zachowania nieasertywne oraz ich konsekwencje:
o Agresja
o Uległość
o Manipulacja - Jak ocenić, czy zachowujesz się asertywnie
- Kiedy zachowanie nieasertywne jest dobrym wyborem
- Jakie korzyści płyną z asertywności a jakie są ryzyka
- Matryca asertywności – jak jest u Ciebie
2. Asertywna postawa - wyrzucamy bariery asertywności z Twojej głowy
- Mechanizmy obronne – jak świadomie reagować na sytuację w danym momencie.
- Antyasertywne myślenie – jak zmieniać negatywny monolog w swojej głowie na myślenie sprzyjające asertywności:
- Katastrofizowanie
- Negatywne zdania na swój temat
- Wygórowane warunki asertywności
- Samokaranie
- Powinności i normy
- Wartości, potrzeby, przekonania – jak wpływają na Twoją asertywność (praca na poziomach funkcjonowania psychicznego 4GROW™)
- Prawa asertywne – jakie masz prawa i jak z nich korzystać
3. Twój warsztat asertywności – zbuduj swoją wewnętrzną siłę
- Odwaga – jak wzbudzić w sobie odwagę w dowolnym momencie – trening 7 kroków skutecznego uruchamiania asertywnego zachowania.
- Poczucie własnej wartości – czym jest poczucie własnej wartości i jak je wzmacniać:
o Twoje zasoby
o Zasada TOBe™
o Technika ramowania - Pewność siebie – jak ją zwiększyć stosując Strategię SZM™
- Tryby asertywności: responsywny i reaktywny – jak zadbać o swoje potrzeby i działać z miejsca spokoju i pewności
- Strefa komfortu i strefa rozwoju – co da Ci wyjście ze strefy komfortu (trening w realnej sytuacji).
DZIEŃ 2
4. Trening asertywności:
- Technika Aser
- tywnej odmowy – gdy chcesz zadbać w pierwszej kolejności o swoje potrzeby i interesy
- Technika Zdartej płyty - gdy rozmówca nie przyjmuje Twoich słów i wywiera presję
- Techniki Zawiszy™ - rozmówca chce od Ciebie czegoś, na co nie chcesz się zgodzić
- Techniki odroczenia asertywnego - ktoś stawia Cię w sytuacji, w której nie wiesz jeszcze, jak chcesz się zachować, co odpowiedzieć
- Techniki Alternatywy™ - gdy chcesz w dyplomatyczny sposób pokazać wartość swojego rozwiązania oraz uświadomić konsekwencje wyboru
- Zasada POP™ - gdy ktoś zwraca się do Ciebie w sposób, którego nie akceptujesz; zachowuje się w sposób, który Ci nie odpowiada
- Technika Otwartych drzwi - gdy ktoś Cię obraża, poniża lub ośmiesza
- Techniki Jujitsu - gdy rozmówca zarzuca Ci błąd, krytykuje w niekonstruktywny sposób, a Ty chcesz dowiedzieć się, o co konkretnie chodzi
- 6 kroków, by stać się lepszym odbiorcą krytyki – wyciągnij wartość z krytycznych słów
5. Konflikty w relacjach – jak im przeciwdziałać i rozwiązywać je asertywnie
- Analiza transakcyjna - jak w relacjach wpływamy na swoje zachowanie i z czego to wynika - jak zmienić kierunek rozmowy i przekuć niekonstruktywny dialog w partnerską merytoryczną rozmowę
- Asertywność bez poczucia winy - jak zareagować w zgodzie ze sobą i nie zadręczać się poczuciem winy
- Asertywność bez poczucia krzywdy - trójkąt dramatyczny - jak przestać być „ofiarą” i zadbać o swoje interesy
- Obrona przed atakiem werbalnym/agresją słowną – procedura „zamorzenia gniewu głodem”, czyli jak przetrwać awanturę
- Konfrontacja przekonań – asertywny styl prowadzenia dyskusji
- NVC - komunikacja bez przemocy wg Marshalla Rosenberga – jak dotrzeć do prawdziwych potrzeb i skupić się na rozwiązaniu, a nie na konflikcie
6. Asertywna obrona przed manipulacją
- Reguły wywierania wpływu – przewodnik po najczęściej stosowanych sposobach manipulacji i wskazówki, jak sobie z nimi radzić
- Regułą konsekwencji
- Regułą wzajemności
- Regułą konformizmu
- Regułą sympatii
- Regułą autorytetu
- Regułą niedostępności
- Regułą kontrastu
- Technika Karty na stół™ – jak sprawdzić intencje Twojego rozmówcy i zdemaskować manipulację
- Technika „Małego Księcia” – jak uzyskać odpowiedź, gdy rozmówca wyraża się w niejasny sposób
- Technika „Zasłona z mgły” – jak nie dać się złapać na „haczyk” manipulanta
Czas trwania:
Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych. (2 dni), a grupy liczą maksymalnie 10 osób. Przerwa wliczona jest w czas trwania usługi. Wymagane jest udział w szkoleniu w min. 95% czasu trwania szkolenia.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Asertywność – to więcej niż mówienie „nie” | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Asertywna postawa - wyrzucamy bariery asertywności z Twojej głowy | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Lunch | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Trzy filary głębokiej asertywności – zbuduj swoją wewnętrzną siłę | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Trzy filary głębokiej asertywności – zbuduj swoją wewnętrzną siłę - ciąg dalszy | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Trening asertywności w komunikacji i relacjach - techniki | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Trening asertywności w komunikacji i relacjach - techniki | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Lunch | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Konflikty w relacjach i asertywna obrona przed manipulacją – jak asertywnie wyrażać własne zdanie, gdy nie zgadzasz się z rozmówcą | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Konflikty w relacjach i asertywna obrona przed manipulacją – jak asertywnie wyrażać własne zdanie, gdy nie zgadzasz się z rozmówcą - ciąg dalszy | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 078,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 690,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto129,92 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Dąbrowska
Jako Senior Communications Manager w międzynarodowej korporacji wspierała realizację celów biznesowych firmy oraz budowała zaangażowanie pracowników biura i sieci sprzedaży m,in, w Polsce, Francji i Irlandii. Doradzała w obszarze komunikacji prezesom, zarządom oraz kadrze menedżerskiej, łącząc najwyższe standardy komunikacji opartej na współpracy, zaufaniu i budowaniu relacji międzyludzkich z perspektywą efektywności biznesowej.
Jako akredytowany konsultant Insights Discovery oraz praktyk neurolingwistycznego programowania wspiera skuteczność osobistą oraz budowanie efektywnej komunikacji i współpracy w zespole, wykorzystując potencjał różnorodności stylów funkcjonowania człowieka.
Jest certyfikowanym praktykiem Personal Agility System.
Absolwentka Podyplomowego Studium PR na UW. Ukończyła kurs „Persuasive Presentations” w Duarte’s Academy USA.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie drukowanej z ćwiczeniami oraz opisem omawianych zagadnień oraz dodatkowe hand-outy. Dodatkowo każdy uczestnik otrzyma również dostęp do platformy online z materiałami w formie plików do druku, wszystkich ćwiczeń, prezentacji ze szkolenia oraz spisu polecanej literatury.
Informacje dodatkowe
Gwarancja terminu odbycia się szkolenia od zapisu pierwszego uczestnika
Co jeszcze dostaniesz EXTRA do szkolenia?
- Ty i trener
W ciągu roku od szkolenia zarządzanie sobą w czasie dajemy Ci 90 min indywidualnego treningu - sam na sam z trenerem, twarzą w twarz na spotkaniu u nas w biurze! - Bez limitu godzin - kontakt telefoniczny z trenerem
- Troskę o Twoje potrzeby przed szkoleniem
Trener kontaktuje się z Tobą do 2 dni po zgłoszeniu, by poznać Twoje potrzeby (czyli co jest dla Uczestnika problemem, wyzwaniem, trudnością w temacie szkolenia) i kontekst zawodowy. - Wygodne fotele :)
Postanowiliśmy stworzyć w Warszawie, własne sale szkoleniowe, z najwyższym poziomem wygody dla Uczestnika.
* Szkolenia w 98% odbywają się w salach 4GROW . - Więcej informacji: https://4grow.pl/szkolenia/z-asertywnosci-trening-asertywnosci-kurs-asertywnosci
Adres
Adres
Przystanek Wola-Ratusz
Tramwaje: 10, 13, 15, 20, 23, 26
Autobusy: 190, 520, 157
Metro:
Ratusz Arsenał (6 min komunikacją miejską)
Rondo Daszyńskiego (10 min: komunikacja miejska + spacer)
Rondo ONZ (8 min komunikacją miejską)
Dworce kolejowe (12 min komunikacją miejską):
Warszawa Centralna
Warszawa Śródmieście WKD
Warszawa Ochota
Możliwość parkowania
W okolicy al. Solidarności poza parkingami przy ulicy można zostawiać samochody dodatkowo na parkingach prywatnych, na przykład przy ul. Żytniej 20 znajduje się płatny parking. Z miejsc parkingowych, w miarę dostępności, można też skorzystać w Hotelu Ibis Warszawa Centrum, położonym ok. 200 m od naszej sali (60 zł za dobę).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi