Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacja
Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją i rozwiązywaniem konfliktów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji24-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności związanych z komunikowaniem się i rozwiązywaniem konfliktów.Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat procesu komunikacji, zostaną wskazane obszary mocne i rozwojowe, a także nauczą się konkretnych narzędzi komunikacyjnych, które mają ułatwić zarządzanie konfliktem
Szkolenie pozwoli na zwiększenie efektywności osobistej uczestnika, a co za tym idzie efektywność jego pracy i pozwoli na wzmocnienie profesjonalnego wizerunku firmy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się charakteryzuje i stosuje podstawowe zasady komunikowania się w zespole | Kryteria weryfikacji definiuje i stosuje podstawowe zasady komunikowania się w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się charakteryzuje i stosuje techniki pozwalające na zapobieganie konfliktom | Kryteria weryfikacji zmniejsza się ilość konfliktów z zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się stosuje techniki pozwalające na rozwiązywanie konfliktów w grupie | Kryteria weryfikacji charakteryzuje techniki pozwalające na rozwiązywanie konfliktów w grupie i stosuje je w codziennej pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z komunikowaniem się i rozwiązywaniem konfliktów.
Pracując i nawiązując relacje z różnymi ludźmi ważne są elementy inteligencji emocjonalnej związane z komunikacją i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach konfliktu. Szkolenie uświadomi uczestnikom proces komunikacji, wskaże obszary mocne i rozwojowe, a także nauczy konkretnych narzędzi komunikacyjnych, które mają ułatwić zarządzanie konfliktem. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z teorią konfliktu, „wykorzystaniem” sytuacji konfliktu, a także zagadnienia komunikacyjne i relacyjne.
Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. TEORIA KONFLIKTU
Moduł wprowadzający, podczas którego uczestnicy nauczą się dostrzegać konflikt i diagnozować źródła konfliktu. Uczestnicy poznają też sposoby reagowania w trudnych sytuacjach i będą mogli przyglądnąć się swoim emocjom w trakcie konfliktowej sytuacji.
- Co to jest konflikt?
- Konflikt - zapobiegać czy leczyć?
- Rodzaje konfliktów i ich dynamika
- Fazy sytuacji konfliktowej
- Przełamywanie barier w konflikcie
- Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
- Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
- Sposoby zapobiegania konfliktom
- Sposoby dochodzenia do porozumienia - rola mediatora, negocjatora lub arbitra
- Radzenie sobie z „narzekaczami”
- Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej
MODUŁ II. KONFLIKT W ZESPOLE
Różnorodność ról i sposobów działania może być przyczyną konfliktów. Dlatego uczestnicy poznają swoje sposoby myślenia i działania i sposób wchodzenia w relacje z innymi ludźmi. Moduł ten zmusza do refleksji nad różnorodnością i sposobami wykorzystania jej do rozwoju zespołu.
- Etapy formowania się zespołów
- Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami
- Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania
- Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian
- Krzywa zmiany
- Komunikacja w procesie zmian
- Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami
MODUŁ III. PODSTAWOWE ZASADY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTU
Aby rozwiązywać sytuacje konfliktowe niezbędne są umiejętności komunikacyjne. Uczestnicy poznają więc techniki porozumiewania się, style komunikacyjne i narzędzia, które ułatwiają proces komunikacji, zwłaszcza w stresowych sytuacjach konfliktu.
- Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
- Intonacja - jeden z kluczowych czynników przekazywania emocji i uczuć w procesie komunikacji
- Przywoływanie „Dorosłego” rozmówcy - teoria stylów komunikacji
- Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy i rozumienia potrzeb ludzkich (elementarnych i wyższych)
- Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje - jak mówić i jak słuchać, żeby być właściwie zrozumianym
- Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
- Emocje w komunikacji w oparciu o teorię Von Thuna
MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI
Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją.
- Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
- Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
- Teoria dwóch mózgów - umiejętność dobru argumentacji
- Przekonywanie innych do swoich racji
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/zarzadzanie-konfliktem-w-zespole-i-efektywna-komunikacja-2024-11-25-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacja | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacja | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 820,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 480,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,03 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Chrapko
Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie.
Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. .W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.
Posiadam doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu: zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole), rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty), podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi