REKLAMACJE DO DOSTAWCÓW
REKLAMACJE DO DOSTAWCÓW
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Logistyka
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla - kupców, pracowników działu inwestycji i zamówień publicznych, logistyki i produkcji, osób zaangażowanych w procesy zakupowe w organizacji
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do egzekwowania warunków umowy z dostawcą w procesie reklamacyjnymEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik składa reklamacje do dostawców | Kryteria weryfikacji - sprawdza nabyty towar- powiadomienie o wadzie - przedstawia oczekiwania/żądania - zwraca wadliwy towar - żąda naprawienia szkody | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik kontaktuje się z dostawcą w sprawie reklamacji | Kryteria weryfikacji - powiadamia dostawcę telefonicznie lub mailowo- wzywa do usunięcia wady/usterki na podstawie zapisów w umowie - pisze formalne pismo reklamacyjne do dostawcy - żąda zwrotu utraconych korzyści (odwołanie do KC) - odwołuje się od negatywnej decyzji reklamacyjnej dostawcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik pisze wezwanie reklamacyjne | Kryteria weryfikacji - konkretyzuje oczekiwania w kontekście warunków umowy- wylicza konkretną wartości utraconych korzyści - używa zdecydowanych form językowych, aby zwiększyć szansę na realizację celu reklamacyjnego - stosuje argumentację obiektywną i subiektywną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do specjalistów działu zakupów, logistyki, zaopatrzenia
Usługa realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/reklamacje-do-dostawcow?date=73617
NEGOCJACYJNA NATURA PROCESU REKLAMACJI Z DOSTAWCĄ
- Sytuacja reklamacyjna jako wieloetapowy proces komunikacji i wymiany informacji
- Kluczowe mechanizmy negocjacyjne w procesie reklamacji
- Interesy i stanowiska dostawcy i odbiorcy
- „Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia”, czyli aby wygrać, najpierw trzeba poznać i zrozumieć
- Analiza przypadku – ćwiczenie zespołowe na bazie scenariusza realnej sytuacji biznesowej uczestników szkolenia
PRAWA I OBOWIAZKI KAŻDEJ ZE STRON W PROCESIE REKLAMACJI
- Specyfikacja OWZ, jako podstawa do wszczęcia procesu reklamacji ilościowej/jakościowej
- Pułapki wynikające z interpretacji zapisów w umowie z dostawcą
- Kluczowe aspekty prawne procesu reklamacyjnego w relacji B2B
JAK SKUTECZNIE SFORMUŁOWAĆ PISMO REKLAMACYJNE?
- Najważniejsze zasady korespondencji reklamacyjnej z perspektywy kupującego
- Konkretyzacja oczekiwań w kontekście warunków umowy (naprawa, wymiana, zwrot, inne)
- Lingwistyka w komunikacji z dostawcą, czyli jak używać zdecydowanych form językowych, aby zwiększyć szansę na realizację celu reklamacyjnego?
- Argumentacja obiektywna (rzeczowa) czyli: fakty, dane, wartości, okoliczności i odwołanie się do konkretnych warunków umowy
- Argumentacja subiektywna (emocjonalna), czyli: utrata zaufania, zdenerwowanie, obawy.
- Analiza przypadku – ćwiczenie zespołowe na bazie scenariusza realnej sytuacji biznesowej uczestników szkolenia
ZDECYDOWANE REAGOWANE W SYTUACJI ODMOWY ROZPATRZENIA REKLAMACJI
- „Miękko do ludzi, ale twardo do problemu”, jako pierwsza reakcja na decyzje dostawcy.
- Strategia pokazywania realnych konsekwencji wynikających z umowy (kary), czyli jak „grać” alternatywą biznesową i efektywnie używać języka konsekwencji?
- Gradacja konsekwencji dla dostawcy, jako strategia negocjacyjna, czyli strategia: „Od prośby do groźby” w teorii i praktyce
- Analiza przypadku – ćwiczenie indywidualne/zespołowe na bazie scenariusza realnej sytuacji biznesowej uczestników szkolenia
NEGOCJACJE Z DOSTAWCAMI W PROCESIE REKLAMACYJNYM. JAK STOSOWAĆ I JAK REAGOWAĆ NA NEGOCJACYJNE „ZAGRYWKI” DOSTAWCÓW?
- Przygotowanie do negocjacji na poziomie merytorycznym i emocjonalnym
- Argumenty obiektywne i subiektywne w negocjacjach
- Strategia WIN-WIN w procesie reklamacyjnym
- Najważniejsze techniki negocjacyjne w praktyce – warsztat
- „Nigdy nie przyjmuj pierwszej oferty”
- „Zawsze oczekuj czegoś w zamian”
- „Blef za blef”
- „Stopniuj ustępstwa”
- „Presja czasu”
- „Kompromis”
- Indywidulany kwestionariusz stylów reagowania w sytuacjach konfliktowych.
- Analiza przypadku – ćwiczenie indywidualne/zespołowe na bazie scenariusza realnej sytuacji biznesowej uczestników szkolenia
NARZĘDZIA WYWIERANIA WPŁYWU I TECHNIKI REAGOWANIA NA MANIPULACJE W PROCESIE REKLAMACJI B2B
- Wywieranie wpływu a manipulacja, kilka słów o etyce w procesie reklamacji
- Techniki wywierania wpływu według R. Cialdiniego w praktyce reklamacyjnej
- Reguła wzajemności
- Reguła kontrastu
- Reguła niedostępności
- Reguła społecznego dowodu słuszności
- Reguła autorytetu
- Reguła zaangażowania i konsekwencji
- Praktyczny trening reagowania na obiekcje i manipulacje Dostawców
- Analiza przypadku – ćwiczenie indywidualne/zespołowe na bazie scenariusza realnej sytuacji biznesowej uczestników szkolenia
ZŁOTE ZASADY POSTĘPOWANIA W PROCESIE REKLAMACYJNYM Z DOSTAWCĄ
- Dekalog najważniejszych zasad w procesie reklamacyjnym
- Zadania wdrożeniowe dla uczestników szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Reklamacje do dostawców-część I | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Reklamacje do dostawców-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Reklamacje do dostawców-część II | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Reklamacje do dostawców-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Reklamacje do dostawców-część III | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Reklamacje do dostawców-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Reklamacje do dostawców-część IV | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Reklamacje do dostawców-WALIDACJA | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Od 15 lat wdraża w firmach standardy obsługi klienta z uwzględnieniem trudnych sytuacji reklamacyjnych, prowadzi audyt procedur reklamacyjnych. Trener zarządzania emocjami w obsłudze klienta, komunikacji z klientem, z doświadczeniem praktycznym zdobytym w pracy w międzynarodowych korporacjach.
Jest autorem kilku publikacji prasowych na temat sprzedaży relacyjnej i obsługi klienta w procesie reklamacji w pismach branżowych: Business&Coaching Magazin, Handel, Fresh&Cool.
Autor poradnika dla handlowców: „Merchandising w praktyce”.
Autor publikacji na temat wykorzystania metody OJT – dla magazynu Business & Coaching oraz rozwoju kompetencji menedżerskich (Zarządzanie Zespołem Sprzedażowym w oparciu o program Zarządzanie przez Cele MBO). Praktyk NLP i specjalista w prowadzeniu coachingu handlowców metodą Coaching On The Job.
Twórca standardów pracy dla Przedstawicieli Handlowych i Regionalnych Kierowników Sprzedaży. Posiada 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi
Więcej informacji - https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/reklamacje-do-dostawcow?date=68509
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Link do usługi otrzymują uczestnicy dzień przed szkoleniem (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
- Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.