Bądź po swojej stronie i zachowaj spokój - radzenie sobie w trudnych sytuacjach w pracy i w domu.
Bądź po swojej stronie i zachowaj spokój - radzenie sobie w trudnych sytuacjach w pracy i w domu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane do osób pracujących i nie tylko, które poprzez udział w zajęciach, prowadzonych w formie warsztatowej, nabędą umiejętności: bycia asertywnym, wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację, radzenia sobie z krytyką i mówienia "NIE".
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do poznania sposobów radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, poprawy jakości życia.Celem szkolenia jest doskonalenie przez uczestników umiejętności w zakresie budowania asertywności rozumianej jako kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze wyrażanie swoich myśli, poglądów i uczuć, jednocześnie pozostając w szacunku do rozmówców i samego siebie. Dzięki niej pracownik jest mniej podatny na konflikty i manipulacje.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność: wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację, budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego, konstruktywnego reagowania na krytykę i agresję,. | Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia praktyczne i potrafi: z szacunkiem odnosić się do innych, wyrażać swoje emocje w sposób stanowczy, nie urażając rozmówcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętność: rozpoznawania pierwszych i kolejnych sygnałów stresu, identyfikacji czynników stresujących w otoczeniu prywatnym, zawodowym, radzenia sobie ze stresem kiedy już się pojawi, zachowania balansu życiowo-zawodowego. | Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia praktyczne/pracę w grupach i potrafi: rozpoznawać i identyfikować pierwsze czynniki stresu i sytuacje stresujące oraz praktycznie sobie z nimi poradzić. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza na temat przebiegu reakcji stresowej. | Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia w grupach i potrafi świadomie reagować lub zapobiegać stresowi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje: nabycie kompetencji w relacjach międzyludzkich . | Kryteria weryfikacji wykonuje ćwiczenia praktyczne/ pracę w grupach wykorzystując poznaną wiedzę i umiejętności radzenia sobie ze stresem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Celem szkolenia jest doskonalenie przez uczestników umiejętności w zakresie budowania asertywności rozumianej jako kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze wyrażanie swoich myśli, poglądów i uczuć, jednocześnie pozostając w szacunku do rozmówców i samego siebie. Dzięki niej pracownik jest mniej podatny na konflikty i manipulacje. Uczestnik szkolenia będzie przygotowany do zmiany sposobu myślenia w trosce o własne zdrowie. Będzie uświadomiony jak stres wpływa na relacje w pracy.Efekt usługi
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane podczas szkolenia realizowanego w formie warsztatów, na podstawie ćwiczeń praktycznych i pracy w grupach. Trener w toku szkolenia weryfikuje, sprawdza wiedzę i umiejętności uczestników:
- Wiedza na temat przebiegu reakcji stresowej, tak aby umieć świadomie reagować lub zapobiegać.
- Umiejętność wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację.
- Umiejętność budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego.
- Umiejętność konstruktywnego reagowania na krytykę i agresję.
- Umiejętność rozpoznawania pierwszych i kolejnych sygnałów stresu.
- Umiejętność identyfikacji czynników stresujących w otoczeniu prywatnym, zawodowym.
- Umiejętność radzenia sobie ze stresem kiedy już się pojawi.
- Umiejętność zachowania balansu życiowo-zawodowego.
- Kompetencje społeczne - nabycie kompetencji w relacjach międzyludzkich.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Ciągła ocena uczestnika
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane podczas szkolenia realizowanego w formie warsztatów, na podstawie ćwiczeń praktycznych i pracy w grupach. Trener w toku szkolenia weryfikuje, sprawdza wiedzę i umiejętności uczestników:
Metody wykorzystane do potwierdzenia osiągnięcia efektu to:
- Obserwacja w warunkach symulowanych.
- Test teoretyczny zamknięty.
- Wywiad swobodny.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
** Szkolenie będzie prowadzone jednocześnie przez 2 trenerów: Magdalenę i Macieja, którzy wspólnie tworzą świetny, zgrany duet **
Dzień 1
1. Stres - wróg czy sprzymierzeniec.
• Psychologiczne uwarunkowania stresu - dlaczego odczuwamy stres?
• Różnice indywidualne w zakresie reagowania na stres - identyfikacja własnych stresorów.
• Wspierająca a destrukcyjna rola stresu - kiedy stres może pomóc, a kiedy utrudnia realizację
zdania i negatywnie wpływa na zdrowie psychofizyczne.
2. Radzenie sobie ze stresem.
• Poznawcze strategie radzenia sobie ze stresem.
• Behawioralne strategie radzenia sobie ze stresem.
• Baza dobrych praktyk.
Dzień 2
3. Postawa asertywna w relacjach interpersonalnych.
• Od uległości do dominacji. Rozpoznawanie własnych strategii radzenia sobie w podbramkowych
sytuacjach.
• Zmiana starych schematów na bardziej efektywne.
• Asertywne techniki komunikacji z innymi.
4. Kształtowanie i rozwijanie odporności psychicznej.
• Potrzeby emocjonalne i ich zaspokajanie - siła Zdrowego Dorosłego.
• Budowanie sprawności regulacji emocji.
• Jak troszczyć się o własne Wewnętrzne Dziecko.
*Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. 1 h = 45 min + 15 min przerwy (przerwy ustalane elastycznie, uwzględniające potrzeby uczestników).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 1. Stres - wróg czy sprzymierzeniec; 2. Radzenie sobie ze stresem. | Prowadzący Maciej Michalak | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 3. Postawa asertywna w relacjach interpersonalnych; 4. Kształtowanie i rozwijanie odporności psychicznej. | Prowadzący Maciej Michalak | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 3. Postawa asertywna w relacjach interpersonalnych; 4. Kształtowanie i rozwijanie odporności psychicznej. | Prowadzący Magdalena Komiago | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 540,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 540,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto158,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto158,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Michalak
Magdalena Komiago
Jej specjalność to treningi doskonalenia kompetencji osobistych i społecznych oraz szkolenia dla nauczycieli i pedagogów.
Od 5 lat prowadzi gabinet terapeutyczny, gdzie wspiera w rozwoju osoby z niepowodzeniami w procesie realizacji celów zawodowych czy życiowych. Pracuję w nurcie poznawczo - behawioralnym wzbogacając swój warsztat o techniki terapii schematów.
Jej szkolenia to duża porcja wiedzy z solidną domieszką miłej atmosfery.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały:
1. Materiały biurowe: teczka, notatnik, długopis;
2. Materiały dydaktyczne w formie skryptu przygotowywane przez osoby prowadzące zajęcia.
Informacje dodatkowe
Zapewniamy:
- Kadrę trenerską
- Salę konferencyjną wraz z obsługą audiowizualną
- Wyżywienie (przerwa kawowa, obiad dwudaniowy)
- Ubezpieczenie
- Materiały kancelaryjno-biurowe i materiały dydaktyczne w formie skryptu
- Po zakończonej usłudze uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023 poz. 2175).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi