Kurs Zaburzenia sensoryczne u niemowląt i dzieci poniżej 4 roku życia – wskazówki do diagnozy i terapii
Kurs Zaburzenia sensoryczne u niemowląt i dzieci poniżej 4 roku życia – wskazówki do diagnozy i terapii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- terapeutów integracji sensorycznej,
- logopedów,
- neurologopedów,
- psychologów,
- pedagogów
- osób pracujących z niemowlętami oraz małymi dziećmi,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EUREem.
Uczestnik kursu powinien posiadać podstawową wiedzę o anatomii ciała ludzkiego. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji29-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w zakresie regulacji i przetwarzania bodźców sensorycznych u niemowląt i małych dzieci oraz diagnozowania trudności i konstruowania planu terapii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie pracuje w zakresie regulacji i przetwarzania bodźców sensorycznych u niemowląt i małych dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje próby diagnostyczne i prawidłowo interpretuje wyniki tych prób | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo dobiera terapie i wskazówki dla rodziców / opiekunów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje symptomy trudności z regulacją u niemowląt | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje zaburzenia modulacji w obrębie zmysłów u dzieci 3-4 letnich | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza wywiad z rodzicem / opiekunem dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi trapię z dziećmi z trudnościami z regulacją, będące w grupie ryzyka zaburzeń sensorycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 17 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU :
Dzień I:
- Prawidłowy rozwój małego dziecka, z uwzględnieniem rozwoju procesów sensorycznych i wyhamowywania się odruchów pierwotnych - zajęcia praktyczne.
- Zaburzenia rozwoju psychomotorycznego w okresie wczesnoniemowlęcym a zdobywanie doświadczeń sensorycznych.
- Ocena funkcjonowania zmysłów u niemowlaka (na co zwrócić uwagę podczas wywiadu z rodzicem, odczytywanie symptomów zachowania dziecka podczas terapiimogących wskazywać na trudności z regulacją - analiza przypadków- filmy).
- Wcześniactwo a trudności z przetwarzaniem bodźców sensorycznych.
- Jak przeprowadzić diagnozę dziecka od 6 miesiąca- 2 roku życia -zajęcia praktyczne.
- Obserwacja diagnozy dziecka ( jak będzie możliwość).
- Dyskusja.
Dzień II:
- Rozwój sensomotoryczny dziecka w 3 i 4 roku życia.
- Konstruowanie prób klinicznych i zabaw badających wzorce motoryczne oraz reakcje na bodźce (dotykowe, przedsionkowe i proprioceptywne, słuchowe, wzrokowe) dla dzieci 2-4 roku życia.
- Diagnoza dziecka- obserwacja ( na żywo bądź na materiale filmowym).
- Wyciąganie wniosków z obserwacji dziecka.
- Dobór stymulacji i postępowania u dzieci z zaburzeniami samoregulacji i trudnościami sensorycznymi
- Walidacja
Kurs trwa 17 godz. dydaktycznych, co stanowi 12 godz. 45 min. zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 1h 45min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min.
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 5 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 12 godz. dydakt.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień I, punkty 1-3 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Bogna Stępień Błachowiak | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień I, punkty 4-7 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Bogna Stępień Błachowiak | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień II, punkty 1-3 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Bogna Stępień Błachowiak | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień II, punkty 4-5 - w bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący Bogna Stępień Błachowiak | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 6.Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 450,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto85,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto85,29 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bogna Stępień Błachowiak
Nauczyciel akademicki w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej, Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie na kierunku Integracja Sensoryczna oraz w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.
Szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi.
Na co dzień zajmuje się fizjoterapią niemowląt, diagnostyką integracji sensorycznej niemowląt i dzieci, diagnozą i terapią odruchów pierwotnych .
Ukończyła szereg kursów, min.
• Kurs podstawowy NDT Bobath
• Kurs NDT-Bobath course for Assessment and Treatment of Babies with Neurological and Allied Conditions
• Uzyskanie licencji trenera/terapeuty INPP
• Pediatric Integratve Manual Therapy - cz. 1,2,3
• Kurs podstawowy z zakresu neurofizjologicznych podstaw integracji sensorycznej, prowadzenia interpretacji testu: Kliniczne Obserwacje
• Odruchy w uczeniu i nauczaniu
• Diagnoza i terapia SI dzieci w wieku 0-3 lat
• Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Jean Ayres- kurs certyfikowany
• Szkolenie certyfikowane w zakresie diagnozy Baterią Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej
• Dynamic neuromuscular stabilization according to Kolare a development kinesiology approach
• Diagnostyka niemowląt metodą Prechtla
• Szkolenie doskonalące NDT Bobath.
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
W sytuacji ogłoszenia stanu epidemii w kraju Organizator wdroży i ściśle będzie przestrzegał procedur bezpieczeństwa zgodnie z zaleceniami KIF oraz wytycznymi MZ we współpracy z GIS. Kursanci o wszelkich zasadach i wytycznych będą informowani co najmniej na 7 dni przed realizacją usługi. Organizator zapewni środki do dezynfekcji. Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.