Kurs Stopa dziecka - diagnostyka i terapia
Kurs Stopa dziecka - diagnostyka i terapia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- lekarzy,
- techników fizjoterapii,
- studentów fizjoterapii i medycyny,
- podologów
- Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: „Kierunek – Rozwój", Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji29-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w zakresie diagnostyki oraz terapii dysfunkcji stopy dziecka.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje oraz prowadzi terapię dysfunkcji stopy dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje wady stóp | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zasady optymalnego doboru obuwia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje narzędzia diagnostyczne (podoskop, podograf, mata tensometryczna) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza prawidłowo badanie stopy i postawy ciała i interpretuje wyniki badania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik korzysta z narzędzi diagnostycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje zależności pomiędzy stopą a kolanem, biodrem i miednicą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje skuteczną terapię i prowadzi ćwiczenia odpowiednie do poszczególnych wad stopy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Zaświadczenie zawiera opis efektów uczenia się.
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 20 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU :
- Stopy – co trzeba o nich wiedzieć:
- anatomia funkcjonalna;
- fizjologiczny rozwój stopy;
- zależności pomiędzy stopą a kolanem oraz biodrem i miednicą;
- analiza chodu w aspekcie pracy stopy.
2. Badanie stopy na potrzeby terapeutyczne – integracja kluczowych punktów – karta badania:
- badanie manualne stóp;
- ocena punktów odniesienia;
- normy i interpretacje.
3. Narzędzia badawcze wykorzystywane do badania stóp:
- podograf;
- podoskop;
- mata tensometryczna;
- inne niespecyficzne możliwości oceny stóp.
4. Kompleksowa ocena kończyny dolnej – pomiary:
- testy kliniczne;
- interpretacja RTG;
- ocena skrótu anatomicznego.
5. Zależności dysfunkcji stawu krzyżowo-biodrowego i stopy w odniesieniu do statystyki ciała u dzieci.
6. Najczęstsze zmiany we wzorcach chodu determinowane dysfunkcjami stóp i kompleksu obręczy miednicznej.
7. Praktyka terapeutyczna:
- techniki mobilizacyjne;
- elementy terapii powięziowej i tkanek miękkich;
- oddziaływanie korekcyjne;
- utrwalanie efektów terapeutycznych.
8. Rola obuwia w procesie terapeutycznym:
- prawidłowy dobór obuwia;
- stopa stabilna i niestabilna;
- but ortopedyczny.
9. Wkładki ortopedyczne:
- interpretacja badania;
- prawidłowy dobór wkładek ortopedycznych.
10. Strategia terapii stopy:
- pokazowa terapia.
11.Walidacja
Nieprawidłowości w stopach prowadzą do zaburzeń w wyższych partiach ciała. Dynamika rozwoju stóp dziecka wymaga uważnej obserwacji i reagowania na niepokojące zmiany. Ważne jest, aby prawidłowo o nie dbać od pierwszych miesięcy życia dziecka.
Stopy zbudowane są z 26 kości, które stabilizowane są przez mięśnie i więzadła stóp. Pełnią bardzo ważne funkcje w organizmie człowieka. To na nich opiera się cały ciężar ciała i dzięki nim możemy się przemieszczać. Są również ważnym narządem czucia.
Po urodzeniu, stopa dziecka przypomina woreczek, w którym zawieszone są drobne kości otoczone mięśniami i tkanką tłuszczową. To właśnie obecność tkanki tłuszczowej sprawia, że stopa noworodka różni się wyglądem od stopy dorosłego człowieka. Wraz z wiekiem niemowlęcia i osiąganiem przez niego kolejnych umiejętności ruchowych, do których potrzebna jest praca stóp, ich wygląd się zmienia.
Kurs trwa 20 godz. dydaktycznych, co stanowi 15 godz. zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 2h. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 1-3 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Małgorzata Jura | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 4-5 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Małgorzata Jura | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 6-8 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Małgorzata Jura | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 9-10 | Prowadzący Małgorzata Jura | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto77,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto77,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Jura
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Przed dokonaniem zapisu na usługę, wymagany jest kontakt z Organizatorem celem potwierdzenia wolnych miejsc.
W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/ pod opisem wybranego szkolenia.
W formularzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
Po potwierdzeniu wysłaniu formularza zgłoszeniowego i potwierdzenia dostępności miejsc przez organizatora można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Uczestniczki – kobiety, będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora, o ile fakt ten może mieć wpływ na stan zdrowia Uczestniczki lub sposób jej uczestniczenia w kursie.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
W sytuacji ogłoszenia stanu epidemii w kraju Organizator wdroży i ściśle będzie przestrzegał procedur bezpieczeństwa zgodnie z zaleceniami KIF oraz wytycznymi Ministerstwa Zdrowia we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym. Kursanci o wszelkich zasadach i wytycznych będą informowani co najmniej na 7 dni przed realizacją usługi. Organizator zapewni środki do dezynfekcji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.