AgilePM® Foundation - kompleksowe szkolenie akredytowane
AgilePM® Foundation - kompleksowe szkolenie akredytowane
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kierownicy projektów, w tym z sektora usług IT
- Osoby zarządzające projektami,
- Kierownicy zespołów projektowych,
- Kierownicy zespołów wytwórczych,
- Kadra zarządzająca i pracownicy firm usługowych z sektora IT,
- Osoby zainteresowane, aby podnieść kwalifikacje w zakresie zarządzania projektami i udokumentować kompetencje rozpoznawalnym na całym świecie certyfikatem AgilePM.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji20-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest zaprezentowanie metodyki AgilePM® zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Mając na uwadze rosnącą popularność zwinnego zarządzania projektami celem kursu jest przedstawienie metodyki AgilePM® tak, aby po kursie każdy z uczestników mógł działać, jako świadomy członek zespołu zarządzania projektem, rozumiał pryncypia i terminologię metodyki AgilePM® oraz potrafił ją wykorzystać w praktyce. Szkolenie przygotowuje do egzaminu AgilePM® Foundation.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się stosuje fakty, w tym terminy, pojęcia, pryncypia AgilePM, praktyki, proces i obowiązki poszczególnych ról; | Kryteria weryfikacji potrafi opisać różnicę między podejściem tradycyjnym a zwinnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozumie pryncypia, proces i środowisko projektowe; | Kryteria weryfikacji potrafi opisać cel poszczególnych faz w cyklu życia projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozumie obowiązki każdej z ról w projekcie; | Kryteria weryfikacji potrafi zdefiniować odpowiedzialności z zespole projektowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wyjaśnia, jak powyższe elementy zastosować / wykorzystać w projekcie; | Kryteria weryfikacji potrafi przyporządkować elementy projektu do właściwej potrzeby projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozróżnia zależności pomiędzy poznanymi elementami; | Kryteria weryfikacji potrafi przyporządkować elementy projektu do właściwej fazy cyklu życia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje w praktyce korzyści płynące z metodyki AgilePM; | Kryteria weryfikacji potrafi wymienić 3 argumenty za zastosowaniem metodyki w projekcie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje produkty zgodnie z ich przeznaczeniem; | Kryteria weryfikacji potrafi wybrać produkt adekwatny do czynności zarządzania projektem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje kontekst projektu niewielkiej skali i w środowisku komercyjnego klienta. | Kryteria weryfikacji Jest w stanie opisać jak projektem funkcjonuje w komercyjnym środowisku klient - dostawca | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje w praktyce wiedzę z zakresu filozofii, pryncypiów, zmiennych projektowych w Agile, | Kryteria weryfikacji potrafi wskazać jaką wartość wnosi stosowanie każdej z zasad do projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się realizuje projekt zgodnie z podejściem Agile, | Kryteria weryfikacji potrafi wskazać jaką wartość wnosi stosowanie każdej z zasad do projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje priorytetyzację zadań oraz timeboxy, | Kryteria weryfikacji potrafi zastosować priorytety MoSCoW adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się planuje cykl życia projektu. | Kryteria weryfikacji posiada umiejętność konfigurowania cyklu życia adekwatnie do typu projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik nabywa kompetencje zarządzania projektem i procesami w projekcie. | Kryteria weryfikacji posiada umiejętność konfigurowania procesów adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik posiada umiejętność samokształcenia się, rozumie istotę realizowania projektów zgodnie z międzynarodowymi standardami oraz znaczenie znajomości terminologii i zasad metodyki AgilePM w pracy zawodowej. Uczestnik posiada kompetencje społeczne takie jak: wspólne dążenie do celu, umiejętność zaplanowania działania, praca w grupie, skuteczne porozumiewanie się, osiąganie sukcesów dla przedsiębiorstwa w przypadku prowadzenia projektu. | Kryteria weryfikacji potrafi pracować w zespole podczas ćwiczeń opartych o case study | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzięki szkoleniu uczestnik pozna fakty, w tym terminy, pojęcia, pryncypia AgilePM, praktyki, proces i obowiązki poszczególnych ról zarządczych, zrozumie zagadnienia związane z jakością oraz zarządzaniem ryzykiem w projekcie oraz zrozumie jak komunikują się role między sobą. Ponadto uczestnik będzie potrafił wyjaśnić, jak powyższe elementy zastosować / wykorzystać w praktyce oraz pozna korzyści z użycia metodyki AgilePM. Dodatkowo, zdobędzie wiedzę na temat kontekstu projektu niewielkiej skali, projektu w programie i w środowisku komercyjnego klienta.
Dzięki udziałowi w szkoleniu, uczestnik posiada wiedzę i umiejętności z zakresu całego programu szkolenia:
- zna fakty, w tym terminy, pojęcia, pryncypia AgilePM, praktyki, proces i obowiązki poszczególnych ról zarządczych;
- rozumie pryncypia, proces i środowisko projektowe;
- rozumie obowiązki każdej z ról w projekcie;
- potrafi wyjaśnić, jak powyższe elementy zastosować / wykorzystać
w projekcie; - zna zależności pomiędzy poznanymi elementami;
- zna korzyści z użycia metodyki AgilePM;
- zna przeznaczenie produktów;
- zna kontekst projektu niewielkiej skali, projektu w programie i w środowisku komercyjnego klienta.
Zakres materiału niezbędny do zdania egzaminu na poziomie Foundation:
- Czym jest Zwinne Zarządzanie Projektem?
- Filozofia, Pryncypia i Zmienne Projektowe.
- Przygotowanie do odniesienia sukcesu.
- Proces DSDM.
- Ludzie - Role i obowiązki DSDM.
- Produkty DSDM.
- Kluczowe praktyki – stosowanie priorytetów i timeboxów.
- Planowanie i kontrola w cyklu życia projektu.
- Inne praktyki
Plan szkolenia:
Pre test AgilePM Foundation. |
Czym jest Agile? Uproszczone i złożone podejścia Agile Źródła Zarządzania Projektem Agile. Wykład i ćwiczenia |
Czym jest DSDM? Manifest Agile. Którą metodę Agile zastosować? Wykład i dyskusja |
Filozofia, Pryncypia i Zmienne Projektowe • AgilePM - Podstawy • Filozofia Agile. Wykład i ćwiczenia |
Pryncypia AgilePM. Wykład i ćwiczenia. |
Przygotowanie do odniesienia sukcesu • Instrumentalne Czynniki Sukcesu w projekcie Agile • Kwestionariusz podejścia do projektu. Wykład i ćwiczenia |
Proces DSDM • Ogólne omówienie cyklu życia projektu • Omówienie celów poszczególnych faz. Wykład, ćwiczenia i dyskusja |
Ludzie - Role i odpowiedzialności DSDM • Role i odpowiedzialności – ogólne omówienie • Role z Poziomu Projektu • Role z Poziomu SDT • Pozostałe Role. Wykład i ćwiczenia |
Produkty DSDM. Wykład, ćwiczenia. |
Kluczowe praktyki – stosowanie priorytetów i timeboxów. Omówienie techniki priorytetyzacji MoSCoW. Timeboxing. Wykład i ćwiczenia |
Stosowanie Timeboxów – szerszy kontekst. Codzienne Zbiórki. Wykład i ćwiczenia |
Planowanie i kontrola w cyklu życia projektu. Planowanie a fazy cyklu życia. Planowanie a jakość. Wykład. |
Inne praktyki: • Warsztaty Facylitowane • Modelowanie • Rozwój Iteracyjny. Wykład i ćwiczenia. |
Post test AgilePM Foundation. |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Pre test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Czym jest Agile? Uproszczone i złożone podejścia Agile Źródła Zarządzania Projektem Agile. Wykład i ćwiczenia | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Czym jest DSDM? Manifest Agile. Którą metodę Agile zastosować? Wykład i dyskusja | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Filozofia, Pryncypia i Zmienne Projektowe • AgilePM - Podstawy • Filozofia Agile. Wykład i ćwiczenia | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Pryncypia AgilePM. Wykład i ćwiczenia. | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przygotowanie do odniesienia sukcesu • Instrumentalne Czynniki Sukcesu w projekcie Agile • Kwestionariusz podejścia do projektu. Wykład i ćwiczenia | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Proces DSDM • Ogólne omówienie cyklu życia projektu • Omówienie celów poszczególnych faz. Wykład, ćwiczenia i dyskusja | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Ludzie - Role i odpowiedzialności DSDM • Role i odpowiedzialności – ogólne omówienie • Role z Poziomu Projektu • Role z Poziomu SDT • Pozostałe Role. Wykład i ćwiczenia | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Produkty DSDM. Wykład, ćwiczenia. | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Kluczowe praktyki – stosowanie priorytetów i timeboxów. Omówienie techniki priorytetyzacji MoSCoW. Timeboxing. Wykład i ćwiczenia | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Stosowanie Timeboxów – szerszy kontekst. Codzienne Zbiórki. Wykład i ćwiczenia | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Planowanie i kontrola w cyklu życia projektu. Planowanie a fazy cyklu życia. Planowanie a jakość. Wykład. | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Inne praktyki: • Warsztaty Facylitowane • Modelowanie • Rozwój Iteracyjny. Wykład i ćwiczenia. | Prowadzący Marcin Łapa | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Post test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto62,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto62,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Łapa
Doświadczenie
Doświadczenie zawodowe obejmuje długoletnią praktykę na stanowiskach w działach informatycznych, działach rozwoju oraz jako kontraktowego konsultanta i kierownika projektów. Nadzorował i tworzył projekty biznesowe i informatyczne; przede wszystkim w obszarze budowania, dostosowywania i wdrażania systemów klasy ERP, CRM, czy autorskich systemów serwisowych, wspierających pracę serwisu technicznego, jak również przy tworzeniu narzędzi wspierających procesy biznesowe organizacji. W swojej karierze pełnił również role kierownika projektów i zespołów, a także architekta, programisty, testera i wdrożeniowca. Był współodpowiedzialny za opiekę nad infrastrukturą IT w międzynarodowej korporacji. Koordynował prace projektowe firm podwykonawczych, współpracowników i zewnętrznych programistów.
Specjalizacja
Szczególny obszar zainteresowań stanowi metodyka PRINCE2® i zwinne zarządzanie projektami.
Wykształcenie
Uzyskał tytuł magistra-inżyniera na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Mechatroniki, Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej (2000 r.). Ukończył również studia podyplomowe „Zarządzanie Zasobami IT” i „Zarządzanie Projektami” na Politechnice Warszawskiej w Instytucie Automatyki i Informatyki Stosowanej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- praca przedkursowa,
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z przykładowymi egzaminami,
- arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Informacje dodatkowe
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia szkolenia.
W czasie szkolenia przewidziane są przerwy. Informacja o przerwach zostanie zamieszczona na slajdach lub ekranie komputera w trakcie jej trwania.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
- Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer.
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
- Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon.
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
- Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego.
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
- Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
- Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.