Terapia ręki i trening umiejętności społecznych, jako holistyczne wsparcie dziecka w rozwoju. (Szkolenie online w czasie rzeczywistym, dla osób z woj. kujawsko-pomorskiego).
Terapia ręki i trening umiejętności społecznych, jako holistyczne wsparcie dziecka w rozwoju. (Szkolenie online w czasie rzeczywistym, dla osób z woj. kujawsko-pomorskiego).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do osób z terenu województwa kujawsko-pomorskiego. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym. Na szkolenie zapraszamy psychologów, logopedów, pedagogów specjalnych, nauczycieli, specjalistów, rodziców, studentów, terapeutów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju oraz osoby pracujące z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy chcą aktywnie wspierać rozwój motoryczny i społeczny dzieci. Szkolenie prowadzone jest poprzez demonstracje ćwiczeń, dyskusje, mini wykład oraz zajęcia praktyczne. Uczestnik będzie miał okazję obejrzeć ćwiczenia na zdjęciach i filmach podczas szkolenia- z dokładnym omówieniem procesu terapii przez prowadzącego.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji24-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodami wprowadzenia treningu umiejętności społecznych oraz terapii ręki w gabinecie psychologa, pedagoga czy przez nauczycieli i logopedów.Psychologiczny aspekt treningu umiejętności społecznych (TUS) to przede wszystkim poznanie ćwiczeń wzmacniających radzenie sobie w trudnych sytuacjach, takich jak konflikty czy negocjacje.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poznanie holistycznych metod wsparcia dziecka z wyzwaniami rozwojowymi. | Kryteria weryfikacji pre test | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
- Czym jest trening umiejętności społecznych i jak przygotować ucznia do udziału w TUS-ie?
- Rozwijanie umiejętności społecznych - Gry i zabawy grupowe promujące współpracę i komunikację.
- Komunikacja w sytuacjach społecznych.
- Techniki radzenia sobie z konfliktami i budowania relacji z rówieśnikami.
- Znaczenie motoryki małej dla rozwoju dziecka.
- Wprowadzenie do psychologii terapii ręki: omówienie podstawowych pojęć i znaczenia terapii ręki w kontekście psychologicznym.
- Rola emocji w terapii ręki: jak stan emocjonalny pacjenta wpływa na proces rehabilitacji i jak terapeuta może wspierać pacjenta emocjonalnie.
- Terapia ręki w budowaniu relacji społecznych.
- Analiza przypadków, w których psychologiczne aspekty terapii ręki odegrały kluczową rolę.
- Integracja terapii ręki z treningiem umiejętności społecznych:
- Zajęcia artystyczne wymagające precyzji i współpracy.
- Zadania zespołowe z elementami manualnymi, które rozwijają zarówno motorykę, jak i umiejętności społeczne.
11.Warsztaty praktyczne: ćwiczenia rozwijające umiejętności psychologiczne niezbędne w pracy terapeuty ręki oraz trenera umiejętności społecznych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 1.Czym jest trening umiejętności społecznych i jak przygotować ucznia do udziałów TUS-ie? | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 2. Rozwijanie umiejętności społecznych -Gry i zabawy grupowe promujące współpracę i komunikację. | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 3. Przerwa | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 4. Wprowadzenie do psychologii terapii ręki: omówienie podstawowych pojęć i znaczenia terapii ręki w kontekście psychologicznym. | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 5. Komunikacja w sytuacjach społecznych. | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 6. Techniki radzenia sobie z konfliktami i budowania relacji z rówieśnikami. | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 7. Znaczenie motoryki małej dla rozwoju dziecka | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 8. Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 9. Wprowadzenie do psychologii terapii ręki: omówienie pojęć i znaczenia terapii ręki w kontekście psychologicznym. | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 10. Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 11. Rola emocji w terapii ręki: jak stan emocjonalny pacjenta wpływana proces rehabilitacji i jak terapeuta może wspierać pacjenta emocjonalnie. | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 12. Terapia ręki w budowaniu relacji społecznych. | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 13. Przerwa | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 14. Analiza przypadków, w których psychologiczne aspekty terapii ręki odegrały kluczową rolę. | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 15. Integracja terapii ręki z treningiem umiejętności społecznych: Zajęcia artystyczne wymagające precyzji i współpracy. | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 16. Zadania zespołowe z elementami manualnymi, które rozwijają zarówno motorykę, jak i umiejętności społeczne. | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 04-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 17. Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 04-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 18. Warsztaty praktyczne: ćwiczenia rozwijające umiejętności psychologiczne niezbędne w pracy terapeuty ręki oraz trenera umiejętności społecznych. | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 04-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 19. Posumowanie szkolenia/walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 880,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 880,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Wójcik
Małgorzata Kowalska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe:
- Prezentacja PDF z najważniejszymi informacjami prezentowanymi podczas szkolenia.
- Karty konwersacji, karty uczuć i emocji, karty dialogów, dokończ zdanie, „narzędziownik” przyjaciela, gra planszowa – emocje.
- Skrypt Terapeuty Ręki
- Scenariusze TUS dla psychologa, pedagoga i nauczyciela
- Scenariusze terapii ręki dla psychologa
Informacje dodatkowe
Poznanie sposobów na:
- Wprowadzenie treningu umiejętności społecznych w gabinecie psychologa, pedagoga i nauczyciele
- Rozwijanie rozumienia sytuacji społecznych u uczniów,
- Budowanie umiejętności komunikacyjnych,
- Wzmocnienie motoryki małej i dużej- co przyczynia się do poprawy koncentracji i uwagi
- Radzenie sobie z deficytami w zakresie nieprawidłowego chwytu, brzydkiego charakteru pisma
- Redukcję lęku, szczególnie w sytuacjach, gdy dziecko odczuwa niepewność związaną z nowymi zadaniami wymagającymi precyzji ruchów dłoni.
- Wzmocnienie poczucia kontroli - pacjenci uczestniczący w terapii ręki często odzyskują poczucie kontroli nad swoim życiem i zdrowiem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie online.
Wymagania techniczne:
Komputer podłączony do Internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji oraz niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- system operacyjny Windows 7/8/10 lub Mac OS X
- pakiet Microsoft Office, Libre Office, Open Office
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik
-minimalna prędkość łącza:512KB/sek
Platforma, na której zostanie przeprowadzone szkolenie to google meet.
Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia