Baza Usług Rozwojowych (BUR), przygotowywania wniosków i pozyskiwania środków zewnętrznych na finansowanie usług rozwojowych. Od czego zacząć ?
Baza Usług Rozwojowych (BUR), przygotowywania wniosków i pozyskiwania środków zewnętrznych na finansowanie usług rozwojowych. Od czego zacząć ?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych zdobyciem wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu pozyskiwania, zarządzania i sprawozdawczości z funduszy Unii Europejskiej. Adresowane jest do pracowników sektora publicznego, prywatnego, przedsiębiorców oraz wszystkich, którzy planują uczestnictwo w projektach finansowanych ze środków unijnych, a jednocześnie chcą rozwijać kompetencje związane z nowymi technologiami i zrównoważonym rozwojem.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- Kierunek - Rozwój
- Małopolski pociąg do kariery – sezon 1,
- Nowy start w Małopolsce z EURESem - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu kompleksowe przygotowanie Uczestnika do samodzielnej i efektywnej obsługi Bazy Usług Rozwojowych oraz maksymalnego wykorzystania dostępnych zewnętrznych źródeł finansowania procesów rozwojowych. Uczestnik zostanie przygotowany do identyfikowania odpowiednich źródeł finansowania usług rozwojowych oraz profesjonalnego przygotowywania wniosków o dofinansowanie, co zwiększy szanse na skuteczne pozyskanie środków wspierających rozwój organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik aktywnie porusza się po Bazie Usług Rozwojowych oraz wykorzystuje jej wszystkie funkcjonalności | Kryteria weryfikacji Uczestnik obsługuje funkcjonalności Bazy Usług Rozwojowych w zakładce Użytkownika, Pracodawcy oraz Dostawcy Usługi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik zgodnie z przepisami i wymaganiami tworzy kartę usługi w Bazie Usług Rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Użytkownik zgodnie z przepisami obsługuje uczestników usługi w Bazie Usług Rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik aktywnie wykorzystuje zewnętrzne źródłafinansowania procesów rozwojowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia i wypełnia wzory dokumentów wykorzystywane w omawianych źródłach środków zewnętrznych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa niezbędne parametry przedsiębiorstwa wpływające na możliwości uzyskania dofinansowania zgodnie z wymaganiami poszczególnych projektów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy niezbędną dokumentację do pozyskania środków ze źródeł zewnętrznych | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy oferty usług rozwojowych z wykorzystaniem możliwości pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje źródła finansowania usług rozwojowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia źródła informacji na temat finansowania projektów rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje oraz rozróżnia zasady dotyczące dystrybucji ze źródeł krajowych i zagranicznych środków finansujących projekty rozwojowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik na podstawie dokumentacji projektowej opisującej zasady finansowania dobiera najlepsze rozwiązania dla podmiotu uczestniczącego w usłudze rozwojowej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje funkcjonalności Bazy Usług Rozwojowych niezbędne do pozyskania finansowania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik jest gotowy do pozyskania środków z zewnętrznych źródeł finansowania na realizację projektów rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkoleniowy:
I. Funkcjonalność Bazy Usług Rozwojowych
-
Funkcje i opcje zakładek Bazy Usług Rozwojowych – szczegółowe omówienie kluczowych funkcji związanych z obsługą Bazy Usług Rozwojowych (BUR) ze szczególnym uwzględnieniem trzech głównych zakładek: „Użytkownik”, „Pracodawca” oraz „Dostawca Usługi”.
- Zakładanie konta indywidualnego oraz dla przedsiębiorstwa – krok po kroku proces tworzenia konta oraz jego konfiguracji.
- Dodawanie pracowników do konta przedsiębiorcy – zasady i procedury delegowania obowiązków na pracowników.
- Zapis na usługę – omówienie procesów rejestracji na usługi rozwojowe dla pracowników i firm.
- Obowiązki Dostawcy Usług – wytyczne dotyczące zarządzania ofertą, dokumentacji i procesu rozliczania.
- Ocena usług przez Przedsiębiorcę oraz Dostawcę Usług – procedura oceny jakości usług przez strony uczestniczące.
-
Ofertowanie klienta i tworzenie oferty usług rozwojowych – jak skutecznie formułować propozycje szkoleniowe i doradcze, które spełnią oczekiwania potencjalnych klientów.
-
Przygotowanie karty usługi zgodnie z Regulaminem BUR – techniczne i praktyczne aspekty związane z tworzeniem i publikowaniem kart usług:
- Szkolenia, doradztwo – jakie informacje należy zawrzeć, aby usługa była atrakcyjna i zgodna z regulaminem.
- Usługi stacjonarne, zdalne i mieszane – jakie są zasady tworzenia kart dla różnych form usług.
- Praktyczne aspekty edycji kart usług – kopiowanie, aktualizowanie i modyfikowanie istniejących kart, by dostosować je do potrzeb rynku.
-
Audyty kart usług rozwojowych – jak przygotować kartę usługi do audytu oraz jakie elementy są najczęściej sprawdzane w procesie weryfikacji.
-
Wsparcie klientów w pozyskiwaniu środków z zewnętrznych źródeł finansowania – omówienie metod doradzania klientom w zakresie dostępnych opcji dofinansowania usług rozwojowych.
II. Finansowanie usług rozwojowych
- Możliwości ubiegania się o dofinansowanie – przegląd dostępnych źródeł finansowania na poziomie krajowym, regionalnym i europejskim. Omówienie platform, w tym m.in. Akademia HR, które oferują fundusze na projekty rozwojowe.
- Źródła finansowania – krajowe i zagraniczne fundusze dedykowane na rozwój, edukację oraz innowacje.
- Warunki dofinansowania – szczegółowa analiza kryteriów i warunków projektowych, które wpływają na możliwość uzyskania środków. Omówienie parametrów, takich jak wielkość przedsiębiorstwa i rodzaj prowadzonej działalności.
- Wnioski o dofinansowanie – praca z wybranymi wzorami wniosków, w tym system bonowy, system refundacyjny oraz tradycyjne wnioski papierowe i elektroniczne.
- Dofinansowania indywidualne – omówienie zasad ubiegania się o środki na rozwój osobisty, w tym na szkolenia i usługi doradcze.
- Błędy w przygotowywaniu wniosków – najczęściej popełniane błędy, które skutkują odrzuceniem wniosków i jak ich uniknąć.
- Przechowywanie dokumentacji – praktyczne aspekty związane z archiwizowaniem dokumentów dotyczących dotacji i dofinansowań.
III. Walidacja wiedzy i umiejętności uczestników
- Test wiedzy i zadania praktyczne – uczestnicy przystąpią do końcowej walidacji w formie testu online oraz zadania praktycznego, m.in. poprzez przygotowanie przykładowych kart usług i wniosków o dofinansowanie.
- Ocena na podstawie case studies – praca na rzeczywistych przykładach projektów unijnych, które pozwolą uczestnikom na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
- Walidacja umiejętności – sprawdzenie zdobytych umiejętności poprzez symulacje pracy na własnych zasobach, przygotowywanie kart usług i wniosków w grupach roboczych.
Metody prowadzenia szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest przy wykorzystaniu nowoczesnych, aktywizujących metod nauczania, w tym: dyskusji na żywo, warsztatów, analizy przypadków, współdzielenia ekranów oraz ćwiczeń indywidualnych i grupowych. Uczestnicy będą mieli okazję do pracy na rzeczywistych materiałach, co zwiększy efektywność nauki.
Realizacja szkolenia:
Szkolenie odbędzie się zdalnie w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem platformy Clikmeeting. Zajęcia będą urozmaicone przerwami, a walidacja wliczona w proces kształcenia.
Uwaga: Szkolenie trwa 30 godzin dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna to 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Dzień 1 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Dzień 2 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Dzień 3 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Dzień 4 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Test wiedzy. | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto153,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto153,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
kamila sanok
w Poznaniu. Podczas swojej drogi zawodowej pracowała jako dyrektor sprzedaży w Renault
Polska sp. z o.., oraz na stanowisku trenera wewnętrznego w sieci Renault, od 7 lat prowadzi
swoją firmę consultingową. Bogate doświadczenie zawodowe oraz umiejętności zdobyte podczas
pracy na sali szkoleniowej. Ulubiony zakres tematyczny szkoleń to tematyka z zakresu:
- szkolenia z zakresu sprzedaży,
- warsztaty motywacji,
- budowania zespołu,
- szkolenie z social mediów,
- budowania wizerunku w sieci,
- organizacji i technik pracy,
- warsztaty praktyczne z zakresu doradztwa finansowego i sprzedażowego,
– szkolenia z tematyki zwiążanej z pozyskaniem dofinansowania na rozwój firmy już istniejącej,
– środki pomocowe z funduszy europejskich, pożyczki z UE, projekt JEREMI
- prowadzenienie autorskiego programu Akademia Trenera, projekt który prowadzi kursanta krok
po kroku jak stać się skutecznym trenerem,
Przepracowała ponad 1000 godzin na sali szkoleniowej jej praca daje jej ogromną satysfakcję
oraz radość.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej:
prezentacja, narzędzia do pracy, arkusze do zadań i ćwiczeń
Praca odbywać się będzie na wybranych wzorach wniosków aplikacyjnych o finansowanie usług rozwojowych ze środków zewnętrznych.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi mieć zapewniony sprzęt komputerowy we własnym zakresie z dostępem do kamery i mikrofonu.
Uczestnik musi mieć dostęp do dokumentacji przedsiębiorstwa - wymóg konieczny. Dokumentacja, o której mowa, to m.in.: polityka bezpieczeństwa, instrukcje, wzory umów z klientami i trenerami, klauzula informacyjna, analiza ryzyka, rejestr czynności i inne ważne.
Uczestnik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę, na utrwalanie jego wizerunku w trakcie realizacji usługi w postaci robienia screenów, aby udokumentować jego udział w usłudze - jest to warunek konieczny do rozliczenia usługi.
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zorganizaowania usługi zamkniętej, z dedykowanym programem, w dogodnym terminie - wymagany uprzedni kontakt z Organizatorem.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramiena Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule zdalnej w czasie rzeczywistym:
- Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5.
- Monitor o rozdzielczości FullHD.
- Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s.
- Platforma komunikacji – Clikmeeting
- Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na minimum 3 dni przed rozpoczęciem usługi
- Oprogramowanie – zdalny pulpit,
- Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej