Szkolenie na pilota drona do europejskich uprawnień STS-01 (VLOS MR do 25 kg) z przeprowadzaniem misji poszukiwawczo-ratowniczych. Szkolenie z wyspecjalizowaną jednostką do poszukiwań osób zaginionych przy użyciu psów ratowniczych oraz dronów wyposażonych w kamery z zoomem i kamery termowizyjne.
Szkolenie na pilota drona do europejskich uprawnień STS-01 (VLOS MR do 25 kg) z przeprowadzaniem misji poszukiwawczo-ratowniczych. Szkolenie z wyspecjalizowaną jednostką do poszukiwań osób zaginionych przy użyciu psów ratowniczych oraz dronów wyposażonych w kamery z zoomem i kamery termowizyjne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Obsługa maszyn i urządzeń
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową usługi jest każda osoba wyrażająca chęć zdobycia wiedzy teoretycznej oraz praktycznej w zakresie wykonywania operacji lotniczych z użyciem systemu bezzałogowego statku powietrznego, a także podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych.
Kurs skierowany jest do osób dorosłych stawiających pierwsze kroki wśród bezzałogowych statków powietrznych, jak i do osób posiadających wiedzę. Uczestnicy kursu powinni ukończyć szkolenie w podkategorii A1/A3.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników80
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi55
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Szkolenie na pilota drona do europejskich uprawnień STS-01 (VLOS MR do 25 kg) z przeprowadzaniem misji poszukiwawczo-ratowniczych" przygotowuje do samodzielnego działania w zakresie wykonywania lotów bezzałogowym statkiem powietrznym w zasięgu wzroku STS-01, a także wykonywania operacji SAR z użyciem kamer z zoomem i kamery termowizyjnej oraz analizy i interpretacji danych pozyskanych z udziałem dronów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych | Kryteria weryfikacji rozróżnia przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie Unii Europejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę na temat bezpiecznego wykonania lotu | Kryteria weryfikacji rozróżnia wpływ czynników ograniczających możliwości człowieka przy wykonywaniu operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji ocenia warunki pogodowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia dobre praktyki pilotowania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia ryzyko związane z wykorzystywaniem bezzałogowego statku powietrznego w różnych warunkach operacyjnych w lotach VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dokonuje analizy przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji analizuje i ocenia ryzyko operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji potrafi wykonać przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje BSP w misjach SAR | Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat zastosowań BSP w misjach SAR | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia główne zasady wykonywania misji SAR w zależności od uwarunkowań topograficznych danego obszaru | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat programów wspomagających skuteczność misji SAR | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiedni sprzęt/aplikację do planowanej misji | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni BSP do wykonania misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji rozróżnia zasady funkcjonowania kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednią kamerę w zależności od charakteru wykonywanej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje misję SAR | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni trybu lotu (lot manualny lub automatyczny) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykonuje lot manualny z użyciem kamery z zoomem oraz kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje lot automatyczny z użyciem kamery RGB oraz pozyskuje dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje ortofotomapy w oprogramowaniu PIX4D React oraz dokonuje ich analizy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planuje operację i ocenia ryzyko na miejscu | Kryteria weryfikacji ocenia miejsce wykonywania lotu i dostępność przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji ocenia warunki meteorologiczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczeństwo wykonania operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji określa kierunek startu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Przygotowuje BSP do lotu | Kryteria weryfikacji przygotowuje miejsce startu w warunkach terenowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji ustawia główne parametry lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji ustawia parametry kamery termowizyjnej, w tym alert temperaturowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Ukończenie szkolenia pozwoli na zdobycie umiejętności i wiedzy pozwalającej zdać egzamin niezależnie od posiadanego doświadczenia w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych.
Szkolenie teoretyczne (szkolenie grupowe) - 23 godziny
Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie wykładów on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym
- Parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej
- Modele BSP wykorzystywane w przemyśle
- Najważniejsze zmiany w prawie lotniczym
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Przepisy lotnicze
- Meteorologia
- Procedury operacyjne
Szkolenie teoretyczne z poszukiwania i ratownictwa (szkolenie grupowe) - 18 godzin
Szkolenie teoretyczne z poszukiwania i ratownictwa jest prowadzone w formie warsztatów on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Omówienie rodzajów operacji SAR
- Dobór sprzętu w zależności od charakteru operacji
- Omówienie aspektów prawnych wykonywania operacji SAR
- Omówienie oprogramowania wspierającego operacje SAR
- Profilowanie osoby zaginionej
- Zasady działania kamery termowizyjnej
- Omówienie charakterystyki misji SAR w różnym terenie
- Omówienie przykładowych scenariuszy misji SAR
- Podstawy pierwszej pomocy
- Drony w ochronie środowiska i działaniach poszukiwawczo-ratowniczych
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas każdego dnia szkolenia przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut oraz 30 minut do rozdysponowania przez Instruktora.
W porozumieniu z Operatorem, w przypadku wystąpienia problemów z połączeniem internetowym lub wystąpieniu innych sytuacji losowych podczas szkoleń teoretycznych, z przyczyn niezależnych od Uczestnika, Dostawca Usług umożliwia Uczestnikowi ponowne wzięcie udziału w szkoleniu teoretycznym realizowanym w innym terminie w celu uzupełnienia brakujących godzin.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych - 4 godziny
Szkolenie praktyczne jest realizowane w formie indywidualnych zajęć z instruktorem i swoim zakresem obejmuje:
- Czynności przed lotem
- Procedury w trakcie lotu
- Czynności po zakończeniu lotu
Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Ocena umiejętności praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego i jest jego integralną częścią. Za przeprowadzenie oceny umiejętności praktycznych odpowiada instruktor prowadzący szkolenie praktyczne.
Szkolenie praktyczne z poszukiwania i ratownictwa + ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych (szkolenie grupowe) - 8 godzin
Szkolenie praktyczne jest realizowane w formie grupowych zajęć z Instruktorem i swoim zakresem obejmuje:
- Omówienie celu misji SAR, przedstawienie sylwetek osób poszukiwanych,
- Omówienie topografii terenu oraz zagrożeń podczas wykonywania misji
- Jasne określenie zadań dla poszczególnych osób podczas misji SAR, omówienie sposobów i narzędzi komunikacji
- Poszukiwanie osób zaginionych z wykorzystaniem ekologicznych narzędzi pracy, w tym dronów
- Wydanie sprzętu i rozpoczęcie misji
- Zmiana ról w zespole
- Zakończenie misji
Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego. Za przeprowadzenie oceny umiejętności teoretycznych i praktycznych odpowiada osoba, która nie uczestniczyła w procesie kształcenia i szkolenia.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 09.12.2024 r. do 31.05.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Egzamin z wiedzy teoretycznej - 2 godziny
Za przeprowadzenie egzaminu odpowiedzialna jest osoba, która nie uczestniczyła w procesie kształcenia i szkolenia.
Egzamin jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 25.01.2025 r. do 31.05.2025 r. Termin egzaminu dostępny będzie u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą uzależnioną od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy. Szczegółowe dni i godziny egzaminu z wiedzy teoretycznej dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie do egzaminu z wiedzy teoretycznej.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Etapy potwierdzające zakończenie szkolenia:
- Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych - ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych obejmuje tematy uwzględnione w ramach szkolenia.
Data oceny umiejętności praktycznych jest uzależniona od terminów realizacji szkolenia praktycznego oraz warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej.
- Egzamin z wiedzy teoretycznej - obejmuje co najmniej 40 pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy pilota bezzałogowego statku powietrznego na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Uzyskanie przez Kursanta co najmniej 75% całkowitej liczby punktów jest równoznaczne ze zdaniem przez niego egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Podana w ramowym programie data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest uzależniona od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy.
Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Uczestnika szkolenia.
Uzyskanie potwierdzenia zdania egzaminu teoretycznego z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia szkolenia praktycznego i oceny umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni.
Wybrane terminy mają wpływ na datę zakończenia usługi.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Termin zakończenia usługi:
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność Trenerów oraz osób prowadzących walidację,
- dyspozycyjność Uczestnika usługi,
- dostępność przestrzeni powietrznej,
- dostępność oraz stan techniczny infrastruktury,
- zdawalność Uczestnika
W przypadku sprzyjających czynników zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Forma świadczenia usługi:
Usługa mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym).
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Czas trwania:
- usługa stacjonarna: 12 h
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym: 43 h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Szkolenie teoretyczne - Omówienie wybranych aplikacji wykorzystywanych w lotnictwie bezzałogowym (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Szkolenie teoretyczne - Dobór odpowiednich parametrów lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Szkolenie teoretyczne - Modele BSP wykorzystywane w przemyśle (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Szkolenie teoretyczne - Omówienie najważniejszych zmian w prawie lotniczym (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Szkolenie teoretyczne - Ograniczenia możliwości człowieka (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Przerwa | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Szkolenie teoretyczne - Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Szkolenie teoretyczne - Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Szkolenie teoretyczne - Przepisy lotnicze (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Szkolenie teoretyczne - Meteorologia (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Przerwa | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Szkolenie teoretyczne - Procedury operacyjne (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Filip Orzeł | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie charakterystyki misji SAR (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie przykładowych scenariuszy misji SAR (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Przerwa | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Profilowanie osoby zaginionej (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Podstawy pierwszej pomocy (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie rodzajów operacji SAR oraz dobór sprzętu do charakteru operacji (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Zasady działania kamery termowizyjnej (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Przerwa | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie oprogramowania wspierającego operacje SAR (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Szkolenie teoretyczne - Drony w ochronie środowiska; wczesne wykrywanie pożarów i innych zagrożeń (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych (termin poglądowy, uzależniony od terminu zajęć praktycznych, uwzględniony maksymalny czas trwania) | Prowadzący Marcin Rymarowicz | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Egzamin z wiedzy teoretycznej (termin poglądowy, uzależniony od tempa przyswajania wiedzy i zebrania się wymaganej grupy Uczestników; uwzględniony maksymalny czas trwania; współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Rymarowicz
Wykształcenie wyższe.
Trener szkoleń praktycznych.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych oraz misji poszukiwawczo-ratowniczych.
Wieloletnie doświadczenie zawodowe w realizacji usług z filmowania i fotografii z wykorzystaniem BSP oraz montażu filmów.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Patryk Kostuniak
Absolwent studiów inżynierskich kierunku Geografia na Wydziale Nauk o Ziemi i Gospodarce Przestrzennej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów magisterskich na kierunku Geografia ze specjalizacją z kartografii i teledetekcji. Ukończył kurs z zakresu badań termowizyjnych z drona.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, inspekcji technicznych, termowizji.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Wojciech Felczak
Wykształcenie średnie.
Trener szkoleń teoretycznych oraz praktycznych.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych.
W trakcie kursu PPL(A) – Licencja pilota samolotowego turystycznego. Komercyjnie realizuje misje FPV.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Aleksy Lisiecki
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Geodezja i Kartografia. W trakcie studiów magisterskich na kierunku Gospodarka Przestrzenna.
Trener posiadający doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń praktycznych z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, inspekcji technicznych i termowizyjnych.
Prywatnie osoba rozwijająca się w lotach dronami FPV. Zawodowo zajmował się wykonywaniem nalotów fotogrametrycznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Dariusz Fąfara
Absolwent Uniwersytetu Opolskiego oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Wrocławskim i Opolskim. Zawodowy treser psów (uprawnienia MEN), instruktor szkolenia psów ratowniczych oraz certyfikowany przez PSP przewodnik psa ratowniczego.
Certyfikowany instruktor pierwszej pomocy przedmedycznej.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Filip Orzeł
Absolwent studiów inżynierskich na Politechnice Poznańskiej, specjalizacja Silniki Lotnicze i Płatowce na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka. W trakcie kontynuacji kierunku na studiach magisterskich.
Ukończył Podstawowe szkolenie SPL(A) – licencja szybowcowa.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, fotografii, filmowania, inspekcji technicznych, termowizji.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia Uczestnicy usługi rozwojowej biorą udział w wykładach on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym. Dodatkowo Kursanci uzyskują dostęp do autorskiej platformy e-learningowej, na której umieszczone są prezentacje z zakresu wykupionego szkolenia oraz testy wielokrotnego wyboru systematyzujące wiedzę.
Warunki uczestnictwa
Ogólne:
- Ukończony 18 r.ż.
Szkoleniowe:
- Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu posiadające mikrofon oraz głośniki.
- Szkolenie praktyczne jest realizowane na dronach należących do ośrodka.
Cena uzależniona jest od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, doboru odpowiedniej lokalizacji szkolenia praktycznego, dostępności instruktorów realizujących szkolenia w danej lokalizacji oraz ich doświadczenia i posiadanych kompetencji, czasu realizacji usługi rozwojowej.
Zdobycie kwalifikacji w kategorii szczególnej wymaga ukończenia darmowego szkolenia w kategorii "otwartej" A1/A3.
Wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
Egzamin teoretyczny przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od operatora szkolącego.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 16.12.2024 r. do 31.05.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery – sezon 1".
Egzamin jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 28.01.2025 r. do 31.05.2025 r.
Termin egzaminu dostępny będzie u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne:
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnik szkolenia uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej należącej do ośrodka szkoleniowego SNH Drones.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon i głośniki, z dostępem do Internetu lub telefon/tablet z dostępem do Internetu.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 800 kb/s / 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia spotkania.
Adres
Adres
Ze względu na zmieniającą się dostępność przestrzeni powietrznej, infrastrukturę oraz zmienne warunki atmosferyczne, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego w przypadku niesprzyjających okoliczności. Wszelkie zmiany zostaną uwzględnione w Karcie Usługi oraz przekazane Uczestnikom usługi rozwojowej i Operatorowi.