Studia podyplomowe_Dynamiczna analiza danych finansowych w Microsoft Excel (online)
Studia podyplomowe_Dynamiczna analiza danych finansowych w Microsoft Excel (online)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Finanse i doradztwo finansowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- osoby pracujące w podmiotach sektora finansowego i sfery realnej, instytucjach publicznych i prywatnych, osoby prowadzące własna działalność gospodarczą, menadżerowie,
- osoby poszukujące pracy, pragnące poszerzyć swoje kompetencje w celu wzmocnienia swojej pozycji na konkurencyjnym rynku pracy preferującym kandydatów z zaawansowanymi umiejętnościami w zakresie wykorzystania narzędzi i technik efektywnego przetwarzania danych finansowych i biznesowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi162
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu efektywnego wykorzystania arkusza kalkulacyjnego jako podst. narzędzia analiz i przetwarzania danych. Zgłębiając problemy natury ekonomiczno–biznesowej uczestnicy w sposób praktyczny zdobywają zaawansowane umiejętności wykorzystywania technik i narzędzi MS Excel oraz języka VBA, obejmujących w szczególności zagadnienia finansowe, analizę ilościową danych biznesowych, organizację danych, programowanie w języku VBA.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:- Ma wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień informatyki, systemów operacyjnych, aplikacji biurowych, arkuszy kalkulacyjnych i baz danych. - Ma pogłębioną wiedzę z zakresu ekonomii i zarządzania, w szczególności z zakresu finansów, metod ilościowych i rachunkowości. - Zna podstawowe metody projektowania, analizowania i wytwarzania programowania w MS Excel, VBA i Python, w tym implementacji algorytmów oraz organizacji struktur danych. - Ma pogłębioną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, prawa autorskiego, oraz ochrony danych osobowych. | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje użyteczność i funkcjonalność arkusza kalkulacyjnego jako narzędzia dynamicznej analizy danych.- Rozróżnia i charakteryzuje w sposób pogłębiony zagadnienia finansowe, analizę ilościową danych ekonomicznych, organizację i prezentację danych, ocenę ryzyka inwestycyjnego. - Rozróżnia i charakteryzuje wspomagające narzędzia dynamicznej analizy i przetwarzania danych: SQL/Power Query/Power Pivot/BI oraz języki programowania VBA i Python. - Identyfikuje problemy własności intelektualnej i ochrony danych osobowych występujących w zadaniach z zakresu dynamicznej analizy danych finansowych i ekonomicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:- Potrafi wykorzystać poznane metody i modele (ekonomiczne, ilościowe i jakościowe, informatyczne i inne) do analizy prostych zadań związanych z zagadnieniami biznesowymi. - Potrafi specyfikować i modelować rozwiązania problemów biznesowych oraz samodzielnie implementować ich rozwiązania w środowisku MS Excel/VBA/Python. | Kryteria weryfikacji - Projektuje i realizuje modele i narzędzia obejmujące zagadnienia finansowe, analizę ilościową danych ekonomicznych, organizację i prezentację danych, ocenę ryzyka inwestycyjnego. - Projektuje i realizuje modele i narzędzia wykorzystujące wspomagające narzędzia dynamicznej analizy i przetwarzania danych: SQL/Power Query/Power Pivot/BI oraz języki programowania VBA i Python. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- Dostrzega i rozstrzyga dylematy moralne i etyczne związane z funkcjonowaniem realnej i finansowej sfery gospodarki. Dostrzega pozatechniczne aspekty i skutki działalności informatycznej, w tym jej skutki prawne, ekonomiczne i społeczne. - Jest świadomy potrzeby doskonalenia wiedzy z zakresu funkcjonowania podmiotów w otoczeniu gospodarczym i prawnym. Rozumie, że w informatyce wiedza i umiejętności szybko starzeją się i konieczna jest nieustanna ich aktualizacja. | Kryteria weryfikacji - Ocenia i monitoruje skutki prawne, ekonomiczne i społeczne podejmowanych zadań w szczególności wykorzystując techniki zdalnej współpracy i współdzielenia zasobów w oparciu o rozwiązania chmurowe. - Ocenia i planuje wykorzystanie aktualnych i adekwatnych rozwiązań, modeli i narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe dwusemestralne.
Główny cel usługi został wskazany w celu edukacyjnym.
Lp. |
Nazwa modułu |
Liczba godzin teoretycznych |
Liczba godzin praktycznych |
Punkty ECTS |
1. |
Excel w chmurze. Zarządzanie, konfiguracja, kontrola i praca grupowa |
4 |
10 |
3 |
2. |
Ujęcie statyczne i dynamiczne w analizie danych finansowych |
6 |
15 |
4 |
3. |
Ujęcie statyczne i dynamiczne w analizie statystycznej danych finansowych, prognozowaniu i optymalizacji |
6 |
15 |
4 |
4 |
Automatyzacja dynamicznej analizy danych w języku VBA |
8 |
20 |
4 |
5. |
Excel jako dynamiczne środowisko analizy ryzyka inwestycji |
6 |
15 |
4 |
6 |
SQL/Power Query/Power Pivot/BI w analizie i prezentacji danych finansowych |
8 |
20 |
4 |
7 |
Excel i Python |
6 |
15 |
4 |
8. |
Projekt - konsultacje |
0 |
8 |
3 |
RAZEM |
44 |
118 |
30 |
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi
godzinami i punktami ECTS.
W czas trwania usługi wykazany w harmonogramie zostały wliczone godziny dydaktyczne wraz z przerwami
Sposób walidacji został ujęty w zakładce: Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Excel w chmurze. Zarządzanie, konfiguracja, kontrola i praca grupowa (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Excel w chmurze. Zarządzanie, konfiguracja, kontrola i praca grupowa (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Ujęcie statyczne i dynamiczne w analizie danych finansowych (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Ujęcie statyczne i dynamiczne w analizie danych finansowych (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Ujęcie statyczne i dynamiczne w analizie danych finansowych (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 SQL/Power Query/Power Pivot/BI w analizie i prezentacji danych finansowych (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 SQL/Power Query/Power Pivot/BI w analizie i prezentacji danych finansowych (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 SQL/Power Query/Power Pivot/BI w analizie i prezentacji danych finansowych (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 SQL/Power Query/Power Pivot/BI w analizie i prezentacji danych finansowych (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Automatyzacja dynamicznej analizy danych w języku VBA (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Automatyzacja dynamicznej analizy danych w języku VBA (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Automatyzacja dynamicznej analizy danych w języku VBA (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Automatyzacja dynamicznej analizy danych w języku VBA (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Ujęcie statyczne i dynamiczne w analizie statystycznej danych finansowych, prognozowaniu i optymalizacji (zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym) | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:55 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 06:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto39,51 PLN
- Koszt osobogodziny netto39,51 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr inż. Arkadiusz Ptasiński
dr hab. Krzysztof Kania, prof. UE
Dydaktyka z zakresu:
Bazy danych
Wizualizacja danych
Systemy Business Intelligence
dr Jan Kaczmarzyk
Wydział Finansów
https://www.ue.katowice.pl/pracownicy/wydzial-finansow/katedra-finansow-publicznych/jan-kaczmarzyk.html
dr Daniel Iskra
współautor publikacji oraz badań naukowych: 2020-2022 Matematyczne, statystyczne i symulacyjne modele
zarządzania ryzykiem w instytucjach finansowych.
(potencjał badawczy)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne (pliki dokumentów przygotowanych w dowolnych formach) przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia na studia jest ukończenie studiów I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
Informacje dodatkowe
- CENA STUDIÓW MOŻE ULEC ZMIANIE, ze względu na przewidziane Zarządzeniem Rektora zniżki w czesnym lub dodatkową opłatę za rozłożenie płatności na raty: https://bap.ue.katowice.pl/423-lista/d/4004/5/ (z późn. zm.)
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w systemie internetowej rekrutacji IRK2 Uczelni.
- Termin rejestracji w systemie IRK2 Uczelni upływa dnia 06.11.2024r.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
- Wiecej informacji: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
- Brak możliwości rozliczania się za pośrednictwem Bonów Rozwojowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć niezbędny jest komputer lub inne urządzenie ze stałym łączem internetowym. Zajęcia prowadzone są na platformie e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps. Sygnały wychodzące od uczestnika we wszystkich sytuacjach muszą spełniać wymagania przepustowości 3,2 mbps . Sygnały przychodzące zależą od liczby uczestników: 4,0 Mb/s przy 10 uczestnikach.